skönaste kommentarerna ni fått om er bil.

te_wik Forummoderator
21 maj 2009 · 12 813 Inlägg

Fått några roliga ändå.

En kille som parkerade bredvid mig stanna och snackade lite. Så knäcker han ur sig kommentaren..
"Ja, det är rätt. Det ska vara tyska bilar.. och porsche...!" smile

En polisman sa till mig: "Män med makt kör audi".


Sen stannade jag efter vägen och hjälpte en som blivit kvar ståendes, skulle ge han starthjälp.
Han stod och glodde ett tag när jag öppnade bakdörren, demonterade baksätet sen säger han:
"Skulle du ge mig starthjälp eller inte, jag har lite bråttom", varav jag säger att jag har batteriet under baksätet att jag håller på gräva fram den.. han bara: Jahaa, jo just det ja.. alla Audi 100 - 98 har ju batteriet där bak....

Bilen är ju en audi 100 men inte en 98 wink


Den bästa kommentaren var nog ändå från polisen som inspekterade min gamla slitna 144 - 68 inför cruisingen på MS Meet i Gällivare. Jag står under huven och justerar brytarspetsen lite när han kommer och läser på kylaren där man kluddat in med spritpenna "Sportona Hemi B18"..och han frågar om den är fabrikstrimmad, haha.



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (21 maj 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
21 maj 2009 · 5 092 Inlägg

första dagen när vi fick tillbaka bilen från lack, skulle vi på Jobb fest med tjejens skiftlag, och en kompis körde runt mig lite på kvällen innan vi åkte dit.

vart stoppade av polisen ca 200m från festen och det var en massa små saker dom stoppade oss för bla, reg skylten fram låg i skuffen och jag kommer inte ihåg, med det var bara nå små grejer. det tog kanske 2 minuter att förklara och det var lugnt. sen stog han kanske 15 minuter och förhörde mig om bilen. om lacken, pris, varför, och det var så häftigt och ja hela alfabetet. Var ganska kul faktiskt att tom polisen blir lite imponerade haha wink

Inte för att detta var direkt någon komenter men jag tänkte på detta när jag såg tråden smile

Rosabar
21 maj 2009 · 16 Inlägg

Vilken söt "växelspaksknopp" du har...

Plutozzx
21 maj 2009 · 10 Inlägg

Det finns en bensinmacksägare i Dalarna som känner till min familj då pappa brukar hyra film hos honom. Den här dagen var jag på besök (bor på annan ort) och jag hade åkt och hyrt film. Bensinmacksgubben säger: "Jasså! Har ni köpt en ny bil? Den var ju fräck." "Ni?" frågar jag. "Ja... familjen" säger gubben. "Nej det är min bil, jag har haft den ett tag. Är bara i Dalarna och hälsar på nu så det är därför du inte sett den förut." "oki" säger gubben. Dagen efter så lämnar pappa igen filmen och lånar min bil. Då säger gubben: "Fin bil du har köpt!" Pappa säger: "Nej det är min dotters bil. Jag bara provkör." Gubben: "JASSÅ! Det var som fan!" Haha! Dagen efter skulle jag köra hem igen och stanade på macken och tankade. Gubben säger: "Den är fin bilen. Men är det inte jobbigt för dig som är så ung att ha ett banklån hängande över dig?" Då säger jag: "Nej det är inte jobbigt eftersom jag betalade kontant." Varpå gubben får ögon som tefat och säger åt mig att köra försiktigt. Haha!

"Prata inte när jag avbryter dig"
genetorp
21 maj 2009 · 249 Inlägg

är det en riktig ferrari? frågade en tjej när jag stog och tanka:P

// genetorp
Soulweeper stray dog
21 maj 2009 · 197 Inlägg

ujuj... har fått några st, och jag misstänker att jag lär få fler framöver..

* Sista besiktningen i malmö:
"Fan Uffe får alltid dom fräcka bilarna.. han ska besiktiga en ferrari 430 sen"
Stolt man var den dagen iaf tongue

* "haha, fälgarna kostar mer än bilen!" är jag riktigt jävla trött på att höra...

* En journalist på Vallåkra 2008, frågade om jag hade hembränt i dunken på taket. Han såg ledsen ut och gick när jag berättade att den var tom..


och får några dagar sedan när jag väntade på tjejen, passade jag på att ställa tomgången mitt inne i stan, helt plötsligt hör jag någon skrika högt!! Så jag vänder mig om och ser en snut gå snabbt mot mig. jag ropar tillbaka "va?"
Så skriker han igen "STÄNG INTE!!!!          jag vill se!"

haha fan va man hann tänka mycket på dom sekunderna.. smile

Senast redigerat av Soulweeper (21 maj 2009)

......... att jag ens orkar bry mig......
81an
21 maj 2009 · 566 Inlägg

Back in the days när jag hade nytaget körkort och skulle hämta en kompis. Skulle plocka upp han vid kyrkan hemma i samhället. stog där och vänta. Rätt som det är så kommer prästen fram och ser inte glad ut och säger:
det trodde jag inte om dig..
Jag: vadå?
Prästen: din dekal, jag tar bort den.

Tänkte inte på att jag hade en dekal som löd: GUD ÄR BÖG
Men jag lät han inte ta bort den ändå!

FL3JM Inga konstigheter
21 maj 2009 · 2 064 Inlägg

Första året jag hade bilen var det väldigt många kommentarer, då bilen var sjukt ovanlig i Sverige fortfarande.
Det jag minns bäst var ingen kommentar direkt dock. Jag satt på ett café, bilen parkerad precis utanför, så går det förbi en snubbe med två tjejer, han glor så mycket att han går rätt in i en P-stolpe. Tjejerna viker sig av skratt och jag håller på å ramla av stolen av garv jag med. big_smile

Invertion
21 maj 2009 · 10 Inlägg

Är väl när jag talar om för folk att supran är en -93:a. har till och med fått tagit fram regbevis och allt för folk inte har trott på att den är så gammal och riktigt speciellt fin är den inte skulle behövas en lack behandling tycker jag då men är dock väldigt fint skött.  Sen är det alltid lika roligt när det frågar vad är för märke och modell. roligt med okunnigt folk.

sk8ville
21 maj 2009 · 653 Inlägg

og900turbo skrev:

Invertion skrev:
Är väl när jag talar om för folk att supran är en -93:a. har till och med fått tagit fram regbevis och allt för folk inte har trott på att den är så gammal och riktigt speciellt fin är den inte skulle behövas en lack behandling tycker jag då men är dock väldigt fint skött.  Sen är det alltid lika roligt när det frågar vad är för märke och modell. roligt med okunnigt folk.

Står 94 om man går in på din bil o kollar rollbig_smile

FAIL!

Kan dock tänka mig att de e svårt att övertyga folk om att den e så "gammal" big_smile

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
NxV ElectroRaggare
21 maj 2009 · 883 Inlägg

Den skönaste "kommentaren" jag fått var nog på SBP, besiktningsmannen vinkade ut mig ur hallen innan jag ens kom in till där man skulle stanna. Han var inte imponerad över resonansen i hallen..
"Det skakade i marken när du körde förbi" sa besiktningsgubben. Så det var bara att åka hem och tysta ner bilen lite...


Vem älskar inte ljudet från en bigblock lixom? big_smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
båge montör och hobby mekaniker
21 maj 2009 · 2 672 Inlägg

en kompis granne frågade kompisen om min bil var trimmad eller något? ja, ljög kompisen, han har haft inne den hela vintern och pillat med motorn.. grannens svar på det var: jag hör det! den går ju som fan!

ska då tilläggas att det ända som är gjort är att det sitter dubbla pipor bak!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Aerodynamik ...
21 maj 2009 · 7 120 Inlägg

og900turbo skrev:

Invertion skrev:
Är väl när jag talar om för folk att supran är en -93:a. har till och med fått tagit fram regbevis och allt för folk inte har trott på att den är så gammal och riktigt speciellt fin är den inte skulle behövas en lack behandling tycker jag då men är dock väldigt fint skött.  Sen är det alltid lika roligt när det frågar vad är för märke och modell. roligt med okunnigt folk.

Står 94 om man går in på din bil o kollar rollbig_smile

Han menar nog att själva modellen (MKIV) är från -93. Så tolkade jag det iaf tongue

Baebis Fotointresserad.
22 maj 2009 · 230 Inlägg

Vet inte hur många gånger jag hört:   "Åh, vilken fin passat! "    -.-'

dadde
22 maj 2009 · 2 164 Inlägg

vet inte hur många gånger folk sagt att min bil är en fin ford.... det är en chevrolet nova, med en "ford" dekal på rutan... men om man läser den mer noga så står det "fuck" med ford stilen... tongue

"Life´s too short to drive a boring car"
Opelmadness German cars, quality and beyond
22 maj 2009 · 8 197 Inlägg

När jag hade min röda Rekord '71:a kom det en äldre man och sa,
-Det var en snygg liten Cheva du hade. Tyst och fint gick den också.. ^^

Bara för att den hade svart vinyltak och svarta "SS-ränder" på huven så såg den nog inte ut som en Rekord..
Han blev paff när jag sa det var en Opel. big_smile

Sen fick man en massa goa kommentarer är man hade Mustangen också.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
bollen1986
28 juni 2011 · 3 714 Inlägg

81an skrev:
Back in the days när jag hade nytaget körkort och skulle hämta en kompis. Skulle plocka upp han vid kyrkan hemma i samhället. stog där och vänta. Rätt som det är så kommer prästen fram och ser inte glad ut och säger:
det trodde jag inte om dig..
Jag: vadå?
Prästen: din dekal, jag tar bort den.

Tänkte inte på att jag hade en dekal som löd: GUD ÄR BÖG
Men jag lät han inte ta bort den ändå!

Sorry för att dra upp en gammal tråd men den var riktigt bra smile
Inga fler som fått roliga kommentarer?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Zeero
29 juni 2011 · 129 Inlägg

kan ju dra en liten rolig, stannade till vid statoil sent en kväll och kliver ut ur bilen och första jag ser är en man med en "cowboy" hat som står och pissar, såklart får han syn på bilen och börjar dra sig mot mig.. "nej förfan tänkte jag"
han börjar fråga om bilen vad som är gjort blabla sedan höll jag på att smälla av när mannen frågar mig om bilen drar en hayabusa, njae sa jag det blir nog lite problem, sedan tyckte han att jag skulle känna mig ägd smile

Roligt med folk som kan jämföra fordon i samma klass! big_smile

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Pontus1991
29 juni 2011 · 423 Inlägg

Bara haft en full gubbe i bilen som sa "Oj jävlar, går varvräknaren till 9000? Måste vara nåt enormt med hästar i den motorn" Så bad han mig växla ner och gasa på och det gjorde jag, gick ju inte så fort med mina blyga 156 hästar men låter ganska mycket så vrålade han "O fyfaaaan vad den går!!!"
Han kör nog ingen vidare bil själv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang