just derför jag undrade om du skulle göra det.....? själv hört av många att dom inte rekomenderar mineral olja (turbocenter,trendab,mfl) dels för att olje filmen inte sprider sig lika bra vid HÖG värme och dels för att den inte klarar lika HÖG värme som fullsyntet t.e.x 10-60 eller liknande.
Men nu pratar vi inkörning av en ny motor, det är inte riktigt samma sak. När man kör in en motor så vill man få den så tät som möjligt och har du för fin olja så får du inte kolvringarna så täta som man vill. Sen har det lite med lathet att göra, mineraloljan smörjer inte lagerna riktigt lika bra som helsyntet alltså behöver jag inte "köra in" bilen lika länge på mineral. Någonting som folk inte har fattat är att det är bättre att köra på en sämre olja med tätare oljebyten än en fin olja och gå runt och tro att den smörjer skitbra efter 1000mil.
Idag var det dags för lite lackering. Måste säga att jag är ganska så nöjd med resultatet, för det är första gången jag lackar någonting, ja, iallafall första gången jag försöker göra det bra dvs tvätta, grunda och inte få rinningar. Var trots allt hammarlack så jag förväntade mig inget jättebra resultat.
Var och inhandlade högtryckstvätt och en 2.5hk kompressor idag, modell Harald Nyborg men jag tycker de fungerade utmärkt idag, sen hur länge det håller, ja det är väl en annan sak det är ju Kinaskräp men det finns ju Garanti i 1år så vi hoppas på det bästa.
Haha på Harald NYborg..ja jobbar där, i karlskrona! och garantin är faktiskt 2år!
Grymt bygge by the way!
Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!
Var och inhandlade högtryckstvätt och en 2.5hk kompressor idag, modell Harald Nyborg men jag tycker de fungerade utmärkt idag, sen hur länge det håller, ja det är väl en annan sak det är ju Kinaskräp men det finns ju Garanti i 1år så vi hoppas på det bästa.
Haha på Harald NYborg..ja jobbar där, i karlskrona! och garantin är faktiskt 2år!
Här är en bild på det nylackade insuget monterat och en bild på min "avdragare" jag fick bygga för jag satte svängningsdämparen på fel håll och den kilar som satan.
Här är en bild med plåten Bowin bockade till för att fästa fuelrailen med. Blev riktigt klockren i utseendet, ska bara lacka till den svart som insuget så alla blickar faller på Nukerailen
Stod i garaget imorse och hörde något konstigt ljud, funderade inte mer över det och jobbade vidare, efter en stund så hade det fortfarande inte upphört så jag började kolla runt så tittar jag upp i taket och då såg det ut såhär (är det bra? =P)
Läcka i taket är inte bra, bara att ringa takläggaren eller så gör du ett försök att fixa det själv.
ReApEr__88 skrev:
ajaj ska du bli takläggare nu med?
Jag har precis byggt ut garaget med ett vedskjul, vi skulle ha fixat läckage men jag trodde inte det var så akut och farsan har satt in en kamin så han var tvungen att ha vedskjulet först och nu är det så satans dåligt väder så att reparera taket kan man bara drömma om så det får allt klara sig till våren så får man ta ett ryck då.
Vet i helsikes vad som är fel på stödgördeln, har köpt splitter nya bult och varit inne och bytt dem en gång och ändå så biter de inte, först biter gängorna och jag kan gänga ner dem, drar till 20nm och sedan när jag ska dra til 45nm så bara åker det runt och runt och runt så de biter inte..