10336
Sök

Styling till ovanliga japs bilar. var?

hmmmm
1 094 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
jaja lite snäll o visar 2 bilder när vi var nere o hämtade den tongue

framdelen:
http://www.geting.se/image.php/48419-stagea.jpg

Bakdelen:
http://www.geting.se/image.php/48421-stagea2.jpg
Senast redigerat av Gloremir (15 juni 2007)

7 120 Inlägg
15 juni 2007
R34 widebodykitt på Stagea är sjukt läckert smile
Ska söka så mkt jag bara kan efter ett sånt kitt. HÅLL UT! big_smile

820 Inlägg
15 juni 2007
Ser skojig ut smile tror inte jag sett en sån på svenska vägar smile

2 014 Inlägg
15 juni 2007
Finns inga färdiga WB-kit till Stagea, det smidigast är nog om du köper bakpaneler från R34 GT-R och modifierar så att de passar bilen, alternativt att du bygger nytt från grunden.

Huv bör du väl köra på en som passar R34 GT-R om du nu ska använda dig av den fronten, i övrigt lär det inte finnas något på marknaden som passar bättre.

Baklysen kanske kan tänkas att det finns hos Nismo, annars är det nog e-Bay grejer som gäller, om det ens finns något där. Troligtvis blir det egenbyggda delar som gäller där också.

Takvinge är nog smidigast om du köper någon universal och modifierar.

Om det är intressant kan jag kolla med lite kontakter i Japan, har några killar där som brukar kunna leta upp udda grejer ibland. Men i så fall kostar det troligtvis minst lika mycket som det smakar.

Hur löser du det med R34 originaldelarna då? Det är ju en del som behöver byggas om? Och det är inte billiga grejer heller... Bara R34 GT-R framlyktor går lös på cirka 13K per styck (MSRP).

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

2 014 Inlägg
15 juni 2007
wh0re skrev:
...tror inte jag sett en sån på svenska vägar smile

Det finns minst en, antagligen två och kanske tre svenskregistrerade Stageor av olika modeller/generationer i landet. Men det är en mycket udda bil, helt klart!

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Proljece?
1 464 Inlägg
15 juni 2007
Skönt med folk som importerar nått annat än jänkare och tråkiga skylines inget illa om skyline fin fin bil men tråkigt nu stageor vill iallafall jag se fler av: )

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

hmmmm
1 094 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
Alecci skrev:
Finns inga färdiga WB-kit till Stagea, det smidigast är nog om du köper bakpaneler från R34 GT-R och modifierar så att de passar bilen, alternativt att du bygger nytt från grunden.

Huv bör du väl köra på en som passar R34 GT-R om du nu ska använda dig av den fronten, i övrigt lär det inte finnas något på marknaden som passar bättre.

Baklysen kanske kan tänkas att det finns hos Nismo, annars är det nog e-Bay grejer som gäller, om det ens finns något där. Troligtvis blir det egenbyggda delar som gäller där också.

Takvinge är nog smidigast om du köper någon universal och modifierar.

Om det är intressant kan jag kolla med lite kontakter i Japan, har några killar där som brukar kunna leta upp udda grejer ibland. Men i så fall kostar det troligtvis minst lika mycket som det smakar.

Hur löser du det med R34 originaldelarna då? Det är ju en del som behöver byggas om? Och det är inte billiga grejer heller... Bara R34 GT-R framlyktor går lös på cirka 13K per styck (MSRP).

okej. ja du jag har allt som behövs för o få på r34 fronten utom huven. men men som sagt detta är ett väldigt långtids projekt pga av många andra händelser. måste ju hinna med o bygga om v40:in också. det är ju frugans bil sen. men hon vet inget om det änsålänge. tongue

men då kommer det troligtvis bli och bygga ett helt eget widebody kit till den. för vill få en sån unik design som möjligt. komemr ta tid men komemr bli skit snyggt får jag hoppas tongue

hmmmm
1 094 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
haxer skrev:
Skönt med folk som importerar nått annat än jänkare och tråkiga skylines inget illa om skyline fin fin bil men tråkigt nu stageor vill iallafall jag se fler av: )

hehe tongue inget illa om skyline alls. har velat haft en r34 hur länge som helst. men nu när mans ka ha barn, så vill man ju ha lite plats också. så en stagea var ju det naturliga valet tongue

specs på bilen för dom som är intresserade:

Displacement, cc 2495
Engine model VQ25DET (NEO)
Max.power (Net), kw(PS)/rpm 280 ps (205.94 kw) / 6400 rpm
Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 41.5 kg*m (406.98 N*m) / 3200 rpm
Power density 6
Engine type V type 6 cylinder DOHC
Engine information (NEO)
Drive FULL 4WD 
Fuel system Turbochargerequipped NISSAN EGI (ECCS) (electronic gasoline injection)
Turbocharger Turbo
Fuel type Unleaded premium gasoline
LEV system (Low emission vehicle) No
Compression ratio 8.5
Bore, mm 85
Stroke, mm 73.3

men dock är det lite andra grejer på gång tongue
Senast redigerat av Gloremir (15 juni 2007)

7 120 Inlägg
15 juni 2007
http://www.masamotorsports.com/

Där har du R34 kitt. Lite svårt att läsa men det ska gå att köpa wink

hmmmm
1 094 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
ja men det är ju bara det att jag har r34 moddningen redan. utom huven.  men den är påväg, en z tune kopia, detta ska inte vara nån bil som det bara är o hänga på saker. har bestämt mig o bygga ett widebody kit till den. det får ta sin tid men det kommer det o vara värt. o det blir inge plast inte tongue

Sök