Vad har NI imot Bönder egentligen ?

Team-Adolfsson Gödseldräng
19 juni 2007 · 4 529 Inlägg

Har sett mycket olika folk här inne som tycker att vi bönder är

dumma inkompetenta idioter

Nazizter /rasister

skitiga äkcliga jävlar

med mera

undrar varför folk tycker så egentligen har ni svårt att få in fakta eller vad beror det på ?

Utan bönner så skulle ju inte människor leva

vi gör

mejeri produkter
säd havre råg och allt till bröd
ägg
och allt man kan tänkas sig

så vill ha ett bra svar av er som sagt såna saker om oss bönder
vet vilka ni är så ni borde ta åt er nämner inga namn

kalleman00
19 juni 2007 · 140 Inlägg

En typisk bonde för min del, grovt generaliserat, är en knubbig gubbe me snickarbrallor, 740 och gård. Dock finns det en jävla kunskap hur dessa. smile Inkompetenta? Absolut inte.
Men som sagt, det är grovt generaliserat. smile Bönder lär ju finnas av alla sorter de också.

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?
MarcusL #2573
19 juni 2007 · 1 489 Inlägg

Jag har en bondgård bredvid mig, är jag bonde då ? wink

• Även den starka måste ta i när han skiter
kalleman00
19 juni 2007 · 140 Inlägg

MarcusL skrev:
Jag har en bondgård bredvid mig, är jag bonde då ? wink

Är du tjock, har snickarbrallor och 740? big_smile

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?
Team-Adolfsson Gödseldräng
19 juni 2007 · 4 529 Inlägg

kalleman00 skrev:
En typisk bonde för min del, grovt generaliserat, är en knubbig gubbe me snickarbrallor, 740 och gård. Dock finns det en jävla kunskap hur dessa. smile Inkompetenta? Absolut inte.
Men som sagt, det är grovt generaliserat. smile Bönder lär ju finnas av alla sorter de också.

hmm men varför ser (stadsborna) bönderna så ?  hmm

tycker det verkar som dom flesta tycker bönderna inte hänger med i tiden
dock så är det nästan tvärtom

Team-Adolfsson Gödseldräng
19 juni 2007 · 4 529 Inlägg

vi är varken tjocka eller har volvo ( kommer ALDRIG att ha heller volvo ) och går aldrig i snickarbrallor

kör Mercedes jänk och BMW

har mest jeans när vi jobbar

och tycker inte vi ser anorlunda ut mot vad andra gör

det enda som skiljer sig är väl det därna modet som jag tycker är helt sjukt

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
19 juni 2007 · 5 753 Inlägg

bönder? inget fel med det.. kan väll inte säga så mkt annat heller då man bor på landet men visst sprider ni äcklig lukt på våren osv men endå, de hör ju till sommaren wink haha


nä men seriöst så är inte bönder nå sämre än alla andra människor, och vad vore livet utan mjölk och sånt smile

Senast redigerat av _Glenne_ (19 juni 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
kalleman00
19 juni 2007 · 140 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
hmm men varför ser (stadsborna) bönderna så ?  hmm

tycker det verkar som dom flesta tycker bönderna inte hänger med i tiden
dock så är det nästan tvärtom

Vet inte. Okunskap kanske? Själv stannar jag aldrig till ute på landet o snackar me folk som bor där. Som stadsbo känns det som att man blir lite "håll flabben o sköt dig själv". Just därför hänger kanske gamla förutfattade meningar med?
Bönder e typ såna som snackar med bred dialekt liksom.

Har du sett "De e najs"-videon på youtube? Där har du praktexempel på en bonde liksom. Fast en del blir nog uppförstorat av media också, du vet, media gillar fördomar o förutfattade meningar. hmm

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?
pzymon egen företagare
19 juni 2007 · 630 Inlägg

Bönder är bra. Precis som du säger så är det ju faktiskt dom som gör så att vi har mat på bordet.
MEN, jag tror att ordet bonde har blivit som något slags glåpord. Förstår ej varför dock.

Dom flesta bönder jag känner kör allt annat än 740...

blacken
19 juni 2007 ·

Bönder är jordens salt.  Utan dom så skulle stadsbarnen svälta ihjäl.  Men därmed så är det inte sagt att alla bönder är snälla, rara, och trevliga, en del kan vara ena riktiga åkersorkar.

Hagelind
19 juni 2007 · 177 Inlägg

Fan nu får det vara nog har bott på en bondgård hela mitt liv och jag själv visst brukar jag gå i stövlar o lite skrotigare arbetskläder hemma men om jag ska till stan o göra något så klart byter jag kläder okej vi kanske luktar illa och så men vi hinner inte göra allt ved ska göras och havre+hö ska sås och man ska plöja o ha sig så att man livnär sig på det man gör kostar ju att köpa maskiner o allt grejs. Prova själv ni skulle inte orka ens en månad i detta yrke!

Hagelind
19 juni 2007 · 177 Inlägg

Om ni vill se en riktig bonntölp så kolla filmen: Bondjäveln o finnen på youtube

pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
19 juni 2007 · 412 Inlägg

Tacka vet jag bönder.

Utan bönder ingen mjölk. Utan mjölk inget liv:P. För mjölk är livet;)

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
FireTraXX DFFL
19 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Jag gick fordon på UVS i malmö.
Där började mitt hat mot stereotypen av bönder.
Alltså den överviktige, 240/740-älskande, högljudde, lössnussnusande äckliga grisen som det fanns väldigt många av på skolan.
Klart det finns "normala" bönder också, men jag tar avstånd från allihopa.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
M155E Högerstolsrallyåkare
19 juni 2007 · 114 Inlägg

kalleman00 skrev:
En typisk bonde för min del, grovt generaliserat, är en knubbig gubbe me snickarbrallor, 740 och gård. Dock finns det en jävla kunskap hur dessa. smile Inkompetenta? Absolut inte.
Men som sagt, det är grovt generaliserat. smile Bönder lär ju finnas av alla sorter de också.

Tro det eller ej, men jag bor på en gård med 2 hästar och ca 100 nötdjur...kan mycket väl ha verkstadsbrallor och en sliten t-shirt på mig när man e hemma och luffar eller är i verkstan...men ser jag ut som en bonde?? ja har märkeskläder och långa naglar ändå tongue

Bondpiga? Javisst! men insnöad, äcklig, dum bonde? Nej!

Utan bönderna så stannar sverige!

Senast redigerat av M155E (19 juni 2007)

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*
DasAuto
19 juni 2007 · 2 751 Inlägg

Det är ju mest ungdommar man syftar på nä man snackar om bönder, tror ja iaf.. Tror inte en 40årig bonde är mindre vuxen eller dum än en stabo..

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
mjukismagnus
19 juni 2007 · 470 Inlägg

Eller vad har dem emot oss statsbor.....Ni skall veta hur det funkar på Gotland, Jag bor i Visby och har varit på fest ganska många gånger ute på landet...

Senaste festen! T.e.x

Sitter för mig själv vid bordet dricker en öl så kommer det två killar sätter sig och tittar på mig 
Du är från stan va?

Jo sa jag vadå da?

Jag ser det ? sa en av killarna lol

Sen var man tydligen stödig bara för att man var från stan...

Men men när de fick höra att jag hade en 740tic då blev det andra miner.... de e graja de sa han!

Så är det jämt om man skall på fest på landet då får man akta sig så man inte åker på stryk....

Jävla statsboa lol

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
Hagelind
19 juni 2007 · 177 Inlägg

Fattar inte vad det är som är så farligt med oss bönder ni verkar ju vara rädda för oss som att ni skulle fått den uppfattningan att vi bara är omkringd drivandes tölpar som ligger på soffan o latar sig? Vi arbetar faktiskt hårdare än dem flesta arbeten som finns i städer.

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
19 juni 2007 · 991 Inlägg

Är de här en seriös tråd eller ironi?
Måste fråga bara...

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "Supercharged.se" (2006)
Snoppen
19 juni 2007 · 543 Inlägg

kalleman00 skrev:
En typisk bonde för min del, grovt generaliserat, är en knubbig gubbe me snickarbrallor, 740 och gård. Dock finns det en jävla kunskap hur dessa. smile Inkompetenta? Absolut inte.
Men som sagt, det är grovt generaliserat. smile Bönder lär ju finnas av alla sorter de också.

Psst, du har en 740 själv? smile
Den enda bonden jag känner, eller ja. Hans pappa är bonde, han har en 06/07 Audi A4/A6 3.2 Diesel Turbo, det är väl allt annat än en 740? smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang