Vad har NI imot Bönder egentligen ?

KimVsWorld Mästare
26 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

Ett exempel är ju att dem inte kan stava...








...Emot stavas det roll

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
expect1991
26 oktober 2008 · 1 814 Inlägg

Inget fel på att vara bonde, dock hänger dumstämplen kvar än idag *rullar med ögon*

är stundet sj.

Moparboy440
26 oktober 2008 · 4 682 Inlägg

KimVsWorld skrev:
Ett exempel är ju att dem inte kan stava...








...Emot stavas det roll

vem syftade du på me de egentligen ?

volvo_Tobias
26 oktober 2008 · 687 Inlägg

Moparboy440 skrev:

KimVsWorld skrev:
Ett exempel är ju att dem inte kan stava...








...Emot stavas det roll

vem syftade du på me de egentligen ?

Läs rubriken.

jonesono Personal- och beteendevetare
26 oktober 2008 · 1 082 Inlägg

b-fuel skrev:

jonesono skrev:
Med tanke på att kriterierna trådskaparen drar upp är "dumma inkompetenta idioter & Nazizter /rasister" snarare passar in på average yngre landsortsman så ser jag inte riktigt problemet. Det som avses med bönder är nog i det här fallet inte "riktiga lantgårdsbönder".

(Ta det med en nypa salt)

ok..så ett betongbarn kan inte vara nazist/rasist...finns lika många av dem om inte fler i stan än på landet

Sarkasm min vän.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Hallstrom
27 oktober 2008 · 39 Inlägg

Finns inget bättre än landet!

Alla bilar rostar, men Opel har rekord!!!
Rquired Allmänt envis
27 oktober 2008 · 12 512 Inlägg

Tja det finns två betydelser av ordet bonde, dels den hårt arbetande mycket kunniga som lever på landet och jobbar inom/för? livsmedelsindustrin så att säga osv.

Sen är det valfri person som kör en volvo 2/740 tongue

*ironi

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ichibon mmm, blåbärssoppa.
27 oktober 2008 · 616 Inlägg

Uråldrig tråd ju. tongue
Men jag skriver ändå, för jag älskar bönder. smile Och speciellt dom överviktiga lössnusande som kör 240/740. Seriöst.

/ichi
Niinaskyline
27 oktober 2008 · 455 Inlägg

Jag tycker bönder e trevliga smile

Senast redigerat av Car_Babe (27 oktober 2008)

Casy vinnarskalle!
27 oktober 2008 · 907 Inlägg

En bonde för mig, är oftast skitig om händerna. Och oftast trevliga som tjejerna ovan mig skrev..
Att dom kör volvo kan stämma, men inte alltid.

BMW M3 "Crisis" (2002)
Team-Adolfsson Gödseldräng
27 oktober 2008 · 4 529 Inlägg

Casy skrev:
En bonde för mig, är oftast skitig om händerna. Och oftast trevliga som tjejerna ovan mig skrev..
Att dom kör volvo kan stämma, men inte alltid.

liv i den här tråden än yikes

haha ja de stämmr väl kanske till en viss del
jag e bonne jobbar mycke i ladugården är ofta skitig om nävarna för de är ju ett jobb som man alltid använder händerna mycket i
står ju inte och drar i en spak som på någon fabrik direkt
dock kör jag inte volvo ^^ kör BMW och Mercedes

nån här skrev att stadsborna jobbar lika mycket som bönder gör
nu menar jag rediga lantbrukare
jag jobbade borta hos en bekant som har drygt 120 mjölkkor
mellan 4-5 tim tar ett mjölkpass och det är 2 om dagen
sen så är de inga vidare pauser eller raster som man har på fabriker så de är jobb hela tiden
jag körde skörden åt han i år
körde i snitt 16 tim om dagen vissa dagar mer och vissa mindre
längsta passet var på 26 tim i sträck utan att hoppa ur traktorn
kör samtidigt som man käkar bara för att man ska hinna
dom som aldrig jobbat på en gård kan inte beskriva sig hur mycket jobb och stress de är inom lantbruket
Ha de gött smile

Pedaln Rättvikarn
27 oktober 2008 · 142 Inlägg

Finns säkert massor av folk här som vill kalla mig bonde bara för att jag bor i lilla byhålan rättvik.

Ska hämta en rostig gammal saab 96 på torsdag, är jag ännu mer bonde då?
Fast jag bor i lägenhet?

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!
pUs Ûbersturmstekare
28 oktober 2008 · 534 Inlägg

Kan inte tänka mig att den här tråden är allvarligt menad.

Om så ändå är fallet, späder den bara på mina fördomar. Dock inte vad gäller de områden topicförfattaren var inne på.. cool

hedeknasan Professional dreamer
28 oktober 2008 · 398 Inlägg

När ja såg denna tråden kom jag att tänka på
en liten sång som klasspolarna brukade sjunga för mej;
Marie hon hade en bonnagård IAIAAAA!!

För övrigt är bönder smarta, spontana, have a grreat look(!) och har en humor
som är landsvägar ifrån stadsbornas!
Någon som såg ironin studsa förbi?
Catch it!!

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)
Gulmun * Klåpare
28 oktober 2008 · 1 718 Inlägg

Ser man på termernas innebörd så hittar man lantbrukare på landet och "bönder" i huvudstaden... wink

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
29 oktober 2008 · 5 753 Inlägg

det förstår ni väll, stadsbor är bättre människor helt enkelt, thats it!


eller inte... skulle hellre vara bonde än en stadsfjolla... jag bor på landet, finns en del jordbruk här i byn osv.. luktat ko skit på våren och hösten när dom göddslar men jag skulle alldrig byta bort min frihet på landet mot att bo i stan, stan kan man åka till när man känner för det, men fyfan för att bo i stan, skulle alldrig palla alltså tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Seth
29 oktober 2008 · 3 354 Inlägg

_Glenne_ skrev:
det förstår ni väll, stadsbor är bättre människor helt enkelt, thats it!


eller inte... skulle hellre vara bonde än en stadsfjolla... jag bor på landet, finns en del jordbruk här i byn osv.. luktat ko skit på våren och hösten när dom göddslar men jag skulle alldrig byta bort min frihet på landet mot att bo i stan, stan kan man åka till när man känner för det, men fyfan för att bo i stan, skulle alldrig palla alltså tongue

håller med till 100%

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
_Wallis_
29 oktober 2008 · 4 506 Inlägg

Seth skrev:

_Glenne_ skrev:
det förstår ni väll, stadsbor är bättre människor helt enkelt, thats it!


eller inte... skulle hellre vara bonde än en stadsfjolla... jag bor på landet, finns en del jordbruk här i byn osv.. luktat ko skit på våren och hösten när dom göddslar men jag skulle alldrig byta bort min frihet på landet mot att bo i stan, stan kan man åka till när man känner för det, men fyfan för att bo i stan, skulle alldrig palla alltså tongue

håller med till 100%

Me 2

Kan du andas kan du dö.
richardoo290 VOLVO for life..
29 oktober 2008 · 2 113 Inlägg

det finns raggar-drägg och så finns det bönder, man har lyckats blanda ihop dessa två.

ett raggar-drägg lyssnar på Eddie Meduza kör 240/740 har sketna kläder och massa lös-snus i käften, dem åker runt på torgen gapar och beter sig fruktansvärt dåligt.. dem stinker och tvättar sig inte allt för ofta samt att dem inte har särskilt bra betyg.

en bonde har en fin familj på en stor gård, han klär sig som vemsohelst och kör ofta en ny fin bil då bönder tjänar ganska bra med stålar.. visst just då han arbetar med kossorna har han på sig fula arbetskläder men inte annars? han och hans familj uppför sig bra och tycker ofta om djur kärlek och att sprida gläjde.

så, jag har absolut inget emot bönder.. det är dem härligaste personerna som finns.. dock som alla andra hatar jag raggar-fjortisar

ichibon mmm, blåbärssoppa.
29 oktober 2008 · 616 Inlägg

Pedaln skrev:
Finns säkert massor av folk här som vill kalla mig bonde bara för att jag bor i lilla byhålan rättvik.

Ska hämta en rostig gammal saab 96 på torsdag, är jag ännu mer bonde då?
Fast jag bor i lägenhet?

Äsch Rättvik är väl inte så fraligt. Kom igen när du flyttat till Särnaheden eller Mörkret eller något. wink

/ichi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang