ingetligen vad finns det för mening att jobba och plugga?

Edman Busdriver
19 juni 2007 · 389 Inlägg

Mäki skrev:

Edman skrev:
Klagar och klagar? Ifrågasätter snarare... att inte ifrågasätta saker och ting är enligt mig djävligt korkat.
När man skattar bort i stort sett hälften av det man tjänar så försvinner mycket av motivationen... man får inget grepp om vart pengarna tar vägen, sen att våra ärade politiker satsar pengarna på idiotsaker som vägtullar osv gör ju inte saken bättre.
Motivation är ledordet.

Allt kan alltid bli bättre.

Som sagt, har du en bättre lösning då? Kan vara bra att ha när man "tänker högt".
Skattepengarna försvinner till en ganska stor del på folk som bara "ger upp", visst är jag emot vägtullarna men i övrigt har jag det mycket bra här.
Mvh Marcus

Det är det som är det fina med att filosofera och snacka om saker och ting, man behöver inte ha en lösning, men spånar man tillsammans och pratar om saker som inte stämmer tenderar lösningar och ideer dyka upp!

Mäki Långsam Perfektionist
19 juni 2007 · 4 800 Inlägg

Edman skrev:
Det är det som är det fina med att filosofera och snacka om saker och ting, man behöver inte ha en lösning, men spånar man tillsammans och pratar om saker som inte stämmer tenderar lösningar och ideer dyka upp!

Okej, jag håller väl med dig på den punkten då. Men kändes som en klagotråd det jag läste av den.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Niinaskyline
19 juni 2007 · 455 Inlägg

Går utbildningen för att kunna bli nått sen när jag tagit studenten och sedan kunna jobba så man får pengar till de man vill ha;D som t.ex fixa bilen;D  Men lever också för min sjukt underbara kille!! så utan han så skulle jag inte vilja stanna kvar !!

Senast redigerat av Car_Babe (19 juni 2007)

Martin 9-3 Fisketokig
19 juni 2007 · 2 997 Inlägg

Visst kan livet verka lite meningslöst och tråkigt om man lägger upp det så.

Det mest tragiska är "Den svenska rättvisan" Folk som vill lite mer och  vill påverka hur de lever och bor mm straffas då det är lata och avundsjuka som vill att de ska ner till deras nivå ist få ha det bättre.

I Sverige är det fult att tjärna mycket pengar och bo bra.
Bara en massa skatter på de som egentligen skulle ha det mycket bättre och de som inte borde ha det så bra får hjälp med att få det för bra.

Vill jag tjärna mer så straffas man bara av ökade skatter för att jag inte ska få ha det bättre iaf...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
_MaCCe_ Majestas
19 juni 2007 · 1 319 Inlägg

Pengar!! allt handlar om det lol ... bästa skulle vara om man hade turen att vinna en sisådära 50 mille tongue

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
simpann Living in the fastlane
19 juni 2007 · 128 Inlägg

Det du undrar är egentligen meningen med livet?
Kan det inte vara att skaffa tjej, familj, ha roligt och dessutom fått äran att leva ett liv?

Widowmaker
19 juni 2007 · 1 112 Inlägg

kan ju instämma me trådaren men kan ju säga såhär! Även om man bara en en byggsten i ett enda räkneverk så kan man utbilda sig å jobba för att ha lite kul på vägen till slutet! blir sä jävla segt å bara sitta av 100 år i soffan

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Benan
19 juni 2007 · 271 Inlägg

Jobbar ju för att få pengar som man kan spendera på fritiden och så social stimulans!

wahlberg
20 juni 2007 · 45 Inlägg

Som någon kanske redan nämnt går ju skattepengarna inte bara till dåliga saker. Att ta hand om en bruten arm (detta gäller enklaste typen av fraktur) kostar ca 12 000, är inte helt hundra på siffrorna men något åt det hållet. Tänk då vad det ska kosta med en bypass-operation eller något sådant.
Men en sak som upprör mig är att kommunen här tänker betala HUR mycket pengar som helst för att nån jäkla snubbe vill ha 750 000 :- (!) i gage för att komma hit och sjunga. Tillägg sedan att kommunråden går gratis på detta evenemang.

Sen det här med att man slungas in i skolsystemet har väl kanske en hel att göra med att man lär sig bäst när man är barn. Och man har väl inte riktigt förmågan att se konsekvenserna av ett beslut som att gå i skolan eller inte i den åldern. Men vad som ska läras ut och inte kan ju diskuteras ...

Senast redigerat av wahlberg (20 juni 2007)

Rojpen
20 juni 2007 · 2 230 Inlägg

simpann skrev:
Det du undrar är egentligen meningen med livet?
Kan det inte vara att skaffa tjej, familj, ha roligt och dessutom fått äran att leva ett liv?

nej nej, inte meningen med livet, det är ju en hetl annan sak..
utan varför man ska plugga och jobbba hela sitt liv utan att igentligen få nått för det.
ja förutom pengar då som man ändå skattar bort typ hälften....

så kan det vara då det inte blev som det skulle
clio_blue
20 juni 2007 · 128 Inlägg

Rojpen skrev:
ja som topic. man föds ju sen ska man gå i skola i minst 13år för att lära sig en jävla massa som man ändå glömmer bort då man slutar.

Sen ska man jobba på ett jobb i si så dära 50år tills man går i pension. sen så dör man. det finns ju egentligen ingen mening att göra det. för man föds jobbar å sen dör man.

Vad är egentligen mening med det? för det är ju inget kul med det.

(säkert helt nödvändig tråd men ändå)

Din uppfattning tyder på att du kommer vara självmordbenägen i framtiden. Skolan har alltid varit tråkigt för killar. Men man ska ju plugga till något man gillar och sedan jobba med något man gillar. Sen det med 50 års arbete... Efter ett tag så blir de flesta motiverade att jobba när de får fru,barn osv... för familjens skull. Om du nu ser sättet som man lever på idag som så fel, tänk... flytta till Jupiter elle nått hahah

---2Fast 2Furious---
Clio V6
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 juni 2007 · 5 753 Inlägg

vad ska man säga, man är livets slav... men utan jobb så kan man ju inte försörja sig själv heller... usch vad livet kan va jobbigt ibland hehe

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Chrillee House/Trance diggare
25 juni 2007 · 287 Inlägg

Mjo suger rätt duktigt att jobba, i alla fall att stå på en jävla fabrik mitt i sommaren med 30c.
Om man tänker efter blir man ju deppig som fan, man jobbar och sliter som ett as för drygt 100:-/h för nånting man inte är ett dugg intresserad av.

Sen tillslut får man 4v semester haha.

Nä jag ska jobba lite och sen ha pengar och softa typ. tongue

Synd att bilintresset är det dyraste jävla skiten man kan ha.

MilleN
25 juni 2007 · 9 108 Inlägg

Vad finns det för mening? Man måste ju jobba för att ha råd med sina intressen och att kunna leva, visst är det ett stort ekorrhjul men man får bita i det sura äpplet. Vill man ha det bättre så får man utbilda sig och fixa ett bättre jobb istället för att gnälla.

Alla kan inte ha det bra så är det bara. Varför skulle någon jobba extra mycket bara för att någon annan ska få det lika bra utan att göra samma arbete eller inte orka utbilda sig?

// MilleN som inte orkar utbilda sig utan nöjer sig med ett normalbetalt jobb, men inte gnäller jag för det wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang