4509
Sök

Mer Ström till steget

238 Inlägg
18 september 2005
Trådstartare
#1
Tjena jag har funderat lite på att skruva dit ett batteri till, jag vill veta hur man kan koppla det,

Men man kan ju kopla ihopa batterina så man får 24 volt i stället för 12
men så mycket pallar väll ändån inte steget ?

Så det jag undrar hur får jag mer ström till steget jag vill öka volten lite
antar att jag behöver ett extrabateri för det.

Tack på förhand smile


10 287 Inlägg
19 september 2005
#2
Oftast behöver du inte ett extra batteri. Det som 99% behöver är:
- Ett fräscht batteri (två dåliga gör ingen glad).
- Rengjorda batteripoler.
- Renskrapade jordpunkter från batteriflätan.
- Uppmätt generator som laddar som den ska.
- Rejäl kabel mellan batteri coh slutsteg (avsäkrad ).

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök