Ska du kör med Ipod är ju Harman Kardon DRIVE+PLAY ett trevligt tillval.. Jävligt snyggt oxå
Gillar bygget skarpt.
Jo, det blir ju HK-kittet annars blir det nog inget. Får se hur jag gör, vill ju ha någon form av stereo! Däremot är inte vanlig bilstereo så lockande eftersom jag hellre har mätare och annat viktigt där...
Tro mig, stereoproblemet håller mig vaken om nätterna!
Jag körde ett tag med ipoden rakt in i slutsteget bara. Funkar perfa, ingen Headunit behövs. Dock får du ju ha en liten knapp till remoten, men i övrigt funkar det klockrent. Monterade dockan lite snyggt o satte bara i ipoden när de var dags o köra.
Ska du kör med Ipod är ju Harman Kardon DRIVE+PLAY ett trevligt tillval.. Jävligt snyggt oxå
Gillar bygget skarpt.
Jo, det blir ju HK-kittet annars blir det nog inget. Får se hur jag gör, vill ju ha någon form av stereo! Däremot är inte vanlig bilstereo så lockande eftersom jag hellre har mätare och annat viktigt där...
Tro mig, stereoproblemet håller mig vaken om nätterna!
Jag körde ett tag med ipoden rakt in i slutsteget bara. Funkar perfa, ingen Headunit behövs. Dock får du ju ha en liten knapp till remoten, men i övrigt funkar det klockrent. Monterade dockan lite snyggt o satte bara i ipoden när de var dags o köra.
Grym fränt bygge i övrigt!!
Tack för den goda kritiken!
Jag kommer ha kvar huvudenheten under stolen eller liknande (extra vikt, men iaf vikt på rätt ställe). Sen en liten fjärr för volymen bara, då kan man faktiskt spela skivor om man vill nån gång ibland. Det blir ungefär samma sak som att använda ett slutsteg, men jag vill som sagt ha kvar volymkontrollen...
Sladdarna i underkant är till belysningen på switcharna. Över switcharna kommer det sitta mätare och boost-controller. Locken är märkta i överkant - och kommer säkerligen ändras innan allt är klart!
Pappa svetsar och slipar igen hålen efter backspeglarna. Det gjorde han bra! Jag har knappt svetsat alls tidigare, så det var bäst att låta honom göra det. Det tog eld i dörren men som tur var hade det brunnit ut när jag rev bort innerdörrarna. En gammal kabel till eljusteringen av backspeglarna låg ivägen... Panik där ett tag!
ÄNNU mer bortplockat! Jag som hade tänkt montera ihop inredningen i helgen, men det blev andra planer...
Kolfiberspegeln bortplockad inför lack...
Drapering av kåpan över rattstången. Den som sitter mellan ratten och mätarna...
Efter lite värmning och justering...
Spackel i alla kanter
Efter lite slipning och ännu mer spackel i kanterna
Skarvarna kommer bli enligt denna formen i svart, alla väck är gjorda här under... Hittills har det tagit ungefär 3 timmar!
En dusch färg för att se ojämnheterna bättre
Några timmar senare hade jag även draperat underdelen. Måååånga timmar slipning kvar innan det går att klarlacka!
Undersidan blir svart!
Så här ser skvarvarna ut undertill.
Det börjar ta sig! Tror det blir riktigt snyggt!
Maskering inför lackning av kanter och skarvar. Dessa kommer alltså "försvinna" snyggt när det kommer klarlack över kolfibern. Förhoppningsvis lika fint som med de andra kolfiberdelarna.
Äntligen! Det tog 8 timmar att komma så här långt. När jag river bort maskeringstjepen ska jag förhoppningsvis kunna mellanslipa och lägga på klarlacken. Kolfiber är kärlek!
Värmeskydd i kolfiber. Det är inte min hand på bilden.
Resultatet efter svetningen. Lackeraren kommer självfallet se till att det blir plant och snyggt innan lacken åker på...