Jag har varit sjuk i körtelfeber i snart tre veckor nu, och ett par veckor innan det bröt ut var jag enorm trött... Nu är jag i alla fall lite piggare och ska börja jobba snart igen, tyvärr har bilen bara stått i verkstaden i tre veckor.
De sista rören till motorrummet har kommit hem nu i alla fall och jag tänkte börja lite smått med bilen mot slutet av veckan så den blir klar någon gång. Tänkte ha den körbar till den 5 juni och försöka mappa den så snart som möjligt efter det. Jag vill prova att rulla lite med den några dagar och upptäcka eventuella läkage eller liknande innan den skall mappas...
Det här förklarar kanske dålig aktivitet i projekttråden senaste veckorna.
tråkigt det där med körtelfeber, men skönt att veta att man inte får det igen gött att du har blivit frisk iallafall ser fram emot att se bilen in action du får lova att du fixar en film på den när den är mappad och klar
tråkigt det där med körtelfeber, men skönt att veta att man inte får det igen gött att du har blivit frisk iallafall ser fram emot att se bilen in action du får lova att du fixar en film på den när den är mappad och klar
keep it up :
mvh stångberg
Självklart finns planer på lite filmsnuttar!
Hoppas på att kunna slänga upp lite kul bilder/filmer här inom kort.
Jag har ju varit rejält sjuk i tre veckor nu men försökte idag att greja lite i verkstaden. Jag gjorde klart undertray:en som sitter under motorn. Skönt att ha något avklarat...
Så här har den stått nu i några veckor eftersom jag varit sjuk...
Förstärker undertray så den äntligen kommer på plats ordentligt. Inget flex här inte!
Nu har jag hoppat över ganska många bilder, men nu är fronten "pop-nut:ad" och undertrayen fäst med insexskruv. I bakkant är inte de långa skruvarna åtdragna. Gjorde så att jag kan använda originalfästen till både plattan och infästningen av förstärkningarna...
Innan jag åkte hem klämde jag ihop ett gäng sånna här. De funkade perfekt till att fästa mätarhållaren i kolfiber i DIN-uttaget. Det här problemet har följt mig sedan vintern, men nu är det äntligen fixat! Mätarhållaren sitter stenhårt nu.
Kvar att göra till nästa vecka: [ ] Batterikabel till motorrummet [ ] Dra kabel och relä till soppapumpen [ ] Dra åt slangklämmorna till vattnet [ ] Dra åt det sista på intercoolerrören [ ] Bygga luftfilteranslutning... Trångt! [ ] Koppla in och justera all belysning framåt
Inom två veckor hade jag tänkt mappa bilen men vill provköra lite så det inte blir några problem innan.
Har hunnit med mycket i helgen även om jag inte känner mig riktigt frisk än. Nu är det bara batteriet och soppapumpen som ska få nytt kablage. Skönt! Pappa hjälpte mig med att kapa upp hjulhusen och göra i ordning innerskärmarna för breda hjul. Nu finns det gott om plats! De nya hjulen, som hamnar 10mm längre in fram, kommer bli perfekt.
Motorrummet har fått en lite tillfällig lösning innan mappningen. När jag vet att allting funkar ska jag snygga till det och se till att allting får riktiga fästen och allting blir blankt och fint.
Just nu ser det lite ut som en 3-åring fått fria händer i motorrummet. Men det blir snyggt till nästa säsong, jag lovar!
Snart klart! Mycket tillfälliga lösningar, men det ska bli snyggare efter mappningen är klar.
Har hunnit med mycket i helgen även om jag inte känner mig riktigt frisk än. Nu är det bara batteriet och soppapumpen som ska få nytt kablage. Skönt! Pappa hjälpte mig med att kapa upp hjulhusen och göra i ordning innerskärmarna för breda hjul. Nu finns det gott om plats! De nya hjulen, som hamnar 10mm längre in fram, kommer bli perfekt.
Motorrummet har fått en lite tillfällig lösning innan mappningen. När jag vet att allting funkar ska jag snygga till det och se till att allting får riktiga fästen och allting blir blankt och fint.
Just nu ser det lite ut som en 3-åring fått fria händer i motorrummet. Men det blir snyggt till nästa säsong, jag lovar!
...när bilen var utomhus, ihopskruvad och klar för start. Efter en timmes fyllning av kylare (med bilen igång mellan varven) upptäckte vi efter massa vattenläkage att den nya aluminiumkylaren hade ett brännhåll (efter svetsningen hos tillverkaren). Detta gjorde den självfallet värdelös. Efter att ha plockat bort alla rör och slangar igen bytte vi till originalkylaren (tills vidare) med, hmm... godkänt resultat. Imorgon hoppas jag att vi kan fylla den och få fast alla slangar ordentligt igen... Det läcker självfallet lite här och var och det är massvis av luft i systemet.
Inte kul alls när ALLT annat var klart! Tack till pappsen för hjälp hela kvällen och Danne som ska laga kylaren.
Jo, det är väldigt tråkigt. Men nu ska jag ner och försökte få gång bilen med originalkylaren (med vertikalmontering). Förhoppningsvis kan jag åka lite med original och känna på sommaren.
Hoppas också att aluminiumkylaren går att laga, det vore kul att kunna mappa den "komplett" inom kort...