1871
Sök

timnordlof: Mazda RX-7 - Panda Style Widebody - Beslutsångest!

798 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
#401
Jag har tempen via Apexin och en lös eftermarknadsmätare. 110 grader i motorn och ca 100 grader strax efter kylaren. Får se om jag lyckas få ner tempen lite mer nu om jag sågar lite nya kanaler i undertrayen...


8 Inlägg
10 juli 2008
#402
La till dig på MSN för några dagar sen, men du verkar inte va aktivast där wink

Ingenjör & Extremsportare
140 Inlägg
11 juli 2008
#403
Snyggaste RX-7an!

Fartblind extremsportare.

798 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
#404
slaim skrev:
Snyggaste RX-7an!

Tack tack! smile


798 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
#405
Meet of the month i Norrköping i helgen! smile

Skönt att bilen är ganska "klar". Sedan Japmeet har jag bara hällt i MoCool i kylaren och går i tankarna på lite fler motordelar. Tänkte göra det lite snyggt under huven nu. smile Annars är det bara en tvätt innan lördag som är aktuellt.

Kanske borde fixa lite sponsordekaler också...


283 Inlägg
18 juli 2008
#406
usch inga dekaler på en sån clean o fin bil smile

3 295 Inlägg
18 juli 2008
#407
klart du ska ha sponsdekaler på bilen, en så brutal bil ska ha dekaler som är snyggt och diskret placerade.. tycker jag iaf winktongue

btw när åker ni till Nrkpg?
Senast redigerat av Slave_joe (19 juli 2008)


798 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
#408
Sponsorerna skiter fullständigt i om bilen är clean och fin. smile Klart de ska ha reklamplatsen de betalt för. Jag har bara inte hunnit... Tyvärr, jag hade gärna haft bilen som den är precis nu.

Vi åker till Norrköping 20.00 från Katrineholm. Än så länge är vi Tobbe, Markus, Linnéa, Simon, jag och kanske Jocke. Är du på också eller?
Senast redigerat av timnordlof (24 juli 2008)


798 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#409
Snart ska jag skicka iväg en beställning på lite smågrejer. B.la. shortshift, compression tube (elbow) och annat smått och gott! smile

Funderar också på vilket fjäderbensstag man ska använda fram...


798 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
#410
dannehakan skrev:
shortshift gör du rätt i! blir rejält skillnad på känslan. B6M Shortshifter(art-nr:083 om jag itne minns fel till FDn), har sån i min bil och det är riktigt skönt att växla efter bytet smile

Jag tycker originallådan är riktigt härligt, men det skulle faktiskt vara bra med lite kortare lägen så att jag kan få upp spaken några centimeter utan att förlora "växeltid". smile

Jag kommer däremot att köra med en shortshift från Autobahn88!


218 Inlägg
30 juli 2008
#411
riktigt läcker rx-7a du har där:)

Älskar svart och vitt! Gött att du inte verkar haft så mycket problem heller?

Lycka till i framtiden
//Schruttan


798 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
#412
Tack! smile Nej, jag har inte haft mycket problem alls. Bara med delar egentligen. Både bil och motor har fungerat perfekt!


RE-雨宮
481 Inlägg
31 juli 2008
#413
Jag skulle inte lita på något tillägspreparat för att få ner tempen, se till att fixa rätt kylning istället. Jag har inte hunnit ta ut min på bana när de inte regnar, men polaren har aldrig över 95 i vattentemp på sin med i stort sätt samma kylnings setup men mer effekt (420hästar å han kör runt 1.1 på tsukuba med den i Japansk dödsvärme (32grader+) ) Om du sen väljer att slänga i något som håller ner tempen så är det ju ett plus. Men fixa "problemet" först
Senast redigerat av chrno (31 juli 2008)

RE-Amemiya Kitted FD3S

798 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
#414
chrno skrev:
Jag skulle inte lita på något tillägspreparat för att få ner tempen, se till att fixa rätt kylning istället. Jag har inte hunnit ta ut min på bana när de inte regnar, men polaren har aldrig över 95 i vattentemp på sin med i stort sätt samma kylnings setup men mer effekt (420hästar å han kör runt 1.1 på tsukuba med den i Japansk dödsvärme (32grader+) ) Om du sen väljer att slänga i något som håller ner tempen så är det ju ett plus. Men fixa "problemet" först

Självklart jobbar jag på problemet! smile En vätska borde inte göra det sämre och det var helt klart värt att prova. Jag har inte plågat den ännu men återkommer med resultatet...

Jag kommer att bygga lite nya kylkanaler och annat för att få ordentlig luftgenomströmning och få kalluft som inte redan passerat intercoolern. Det är där problemet ligger...


798 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
#415
Jupp, då var sponsordekaler på plats! En stor på båda bakskärmarna som bara kommer sitta under morgondagen för fotografering. Action Meet på Mantorp och RS-bana som gäller imorgon alltså.

Sen har jag fem mindre på varje dörr som jag låter sitta kvar, det ser helt okej ut även om jag kanske helst skippar dessa helt i framtiden... smile


JDM
593 Inlägg
4 augusti 2008
#416
Tjenare Tim, nu har jag läst igenom tråden big_smile Älskar detta projekt.
Tittade på banfilmerna, du måste jobba på lägre växlar och hålla ut mycket längre i kurvorna, men annars ser det bra ut big_smile

Detta är utan tvekan en av sveriges isärklass snyggaste bilar. Favoriten på garaget big_smile
Längtar till att få se den irl någon dag big_smile

Det ska vara JDM och bana!

798 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
#417
Haxxel skrev:
Tjenare Tim, nu har jag läst igenom tråden big_smile Älskar detta projekt.
Tittade på banfilmerna, du måste jobba på lägre växlar och hålla ut mycket längre i kurvorna, men annars ser det bra ut big_smile

Detta är utan tvekan en av sveriges isärklass snyggaste bilar. Favoriten på garaget big_smile
Längtar till att få se den irl någon dag big_smile

Jag kan hålla med om kurvplaceringen som är ganska "feg", om det vet detta du tänkte på? Jag är dock mycket kritisk till lägre växlar! Ligger på tvåan genom alla kurvor i stort sett eftersom det höga varvstoppet gör att man kan åka mycket längre på samma växel än "vanliga" bilar. Bilen gör liksom 120 km/h på tvåan... Tack för tipsen och den goda kritiken! smile

EDIT: Såg nu att jag bara lagt upp filmer från Gatebil! Då förstår jag genast din kritik lite bättre, jag var betydligt blygare här än under Japmeet eftersom det var första gången jag körde bilen på bana efter alla ombyggnationer. smile Slänger upp filmklipp från Japmeet snart, där laddade jag betydligt hårdare...


Här är lite smågrejer jag tänkt beställa nu tills sensommaren/hösten/vintern:

http://www.autobahn88.com/image/front_page/_Intercooler/Performance-Parts/Others/capp016-SS-Oil-Catch-Can-s.jpg

http://www.autobahn88.com/image/front_page/_Intercooler/Performance-Parts/Others/Magnetic-Drain-Oil-Pan-Plugs.jpg

http://www.autobahn88.com/image/front_page/_Intercooler/Performance-Parts/Short-shifter/capp029-rx7s.jpg

http://www.autobahn88.com/image/front_page/_Intercooler/Performance-Parts/Radiator/ashu06-t-joint-s.jpg

http://www.autobahn88.com/image/front_page/_Intercooler/Performance-Parts/Radiator/carr05-breather-can-s.jpg


Sen blir det nog lite lackering och putsning. Tänkte pulverlackera flera delar i motorrummet...
Senast redigerat av timnordlof (5 augusti 2008)


798 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
#418
http://www.turbosmartonline.com/images/211.jpg

Är sugen på en Turbosmart Vee Port sen också...


449 Inlägg
5 augusti 2008
#419
Najs smile

798 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
#420
Lite motorrumsbilder från verkstaden:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/424803_1ivap0.jpg
Smuts är racing... :)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/424804_7vao47.jpg
Dålig bildkvalité och lite smutsiga rör, men duger tills vidare. Dumpventilen ligger i framkant till vänster på bilden, syns dock knappt...



Sök