timnordlof: Mazda RX-7 - Panda Style Widebody - Beslutsångest!

chrno RE-雨宮
10 september 2007 · 481 Inlägg

Som min i Miltal då.

Det är ju inte bara en skinnkudde.. Är ju ett fack under också, helt klart grymt värda både när de gäller funktion men framförallt bekväm körställning.

Kommer se riktigt bra ut när du blir klar, det är jag övertygad om! Vi får ställa upp dom brevid varandra sen. Dille har ju också en vit. tongue

Tror jag såg din bil i Örebro i Lördags vid centralstationen. Mitt garage är inte långt därifrån.

Du har ju redan shiftindikator orginal i bilen. Nog för att den låter som en riktig mistlur men ändå. tongue

Senast redigerat av chrno (10 september 2007)

RE-Amemiya Kitted FD3S
timnordlof
10 september 2007 · 798 Inlägg

chrno skrev:
Som min i Miltal då.

Det är ju inte bara en skinnkudde.. Är ju ett fack under också, helt klart grymt värda både när de gäller funktion men framförallt bekväm körställning.

Kommer se riktigt bra ut när du blir klar, det är jag övertygad om! Vi får ställa upp dom brevid varandra sen. Dille har ju också en vit. tongue

Tror jag såg din bil i Örebro i Lördags vid centralstationen. Mitt garage är inte långt därifrån.

Du har ju redan shiftindikator orginal i bilen. Nog för att den låter som en riktig mistlur men ändå. tongue

Jaha, så lite mil på Serie 6, det är bra! Mitt viktigaste krav var att den skulle gå lite och att det var en Serie 7 eftersom jag ville komma så nära 10-årsgränsen i England som möjligt. Fick dessutom hem 5 stycken EVO 5 +6 idag!

Jag är lite för lång för en sån där skinnkudde ändå. wink Min armbåge slutar efter att mittpanelen slutat. Dem byggde inte RX-7 för långa människor... sad

Stämmer att jag var i Örebro i lördags! Kan också meddela att det inte finns en chans att höra nån summer med mitt avgassystem! smile Blir ju inte bättre på bana när man har hjälm och allt...

Senast redigerat av timnordlof (10 september 2007)

timnordlof
14 september 2007 · 798 Inlägg

Det är ett NOOZE-system från Realcar. Låter sjuukt bra och mycket! smile Men räkna inte med att kunna prata inne i bilen...

Är snuskigt lätt också vill jag påstå. Alla rör är rostfria och dämparen är i titan.

Senast redigerat av timnordlof (14 september 2007)

Aerodynamik ...
14 september 2007 · 7 120 Inlägg

Att prata i bilen är överskattat wink

timnordlof
14 september 2007 · 798 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Att prata i bilen är överskattat wink

Helt klart. Hörselskydd är manligt!

Izual
14 september 2007 · 4 571 Inlägg

timnordlof skrev:

Aerodynamik skrev:
Att prata i bilen är överskattat wink

Helt klart. Hörselskydd är manligt!

Du får fixa spons av Peltor big_smile

Snyggt med dekaler för hörselskydd på bilen ^^

timnordlof
16 september 2007 · 798 Inlägg

Jag kikar på Peltor-interkom. Får se om det blir hörselskydd eller i hjälm. Sjukt ballt iaf! smile

timnordlof
23 september 2007 · 798 Inlägg

Mini-uppdatering: Det kommer inte hända så mycket mer innan vintern nu. Snart dags att ställa och börja putsa, riva, bygga och greja.

Håller däremot på med nästa steg: Här är en skiss på hur jag tänkt mig buren sen. Det röda är alltså bältena och staget längst ned kommer jag eventuellt strunta i, beror lite på hur jag ska lyckas bygga den i- och urtagbar. Hoppas kunna bygga den i enbart två delar så att den går lätt att demontera. Jag har mätt lite grann och det kommer förhoppningsvis funka utan att ta ur stolarna, men det är trångt vill jag lova...

Annars blir det helt enkelt svetsad bur och reg.besiktning!


http://www.garaget.org/gallery/archive/26448/159110_l7ixh7.jpg
Skiss på buren. Någon liknande kommer det bli, dock stämmer självklart inte alla vinklar än!

Senast redigerat av timnordlof (23 september 2007)

Gustav
23 september 2007 · 317 Inlägg

ballt tim!

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud
timnordlof
24 september 2007 · 798 Inlägg

Gustav skrev:
ballt tim!

Ja, vi får hoppas det!

Izual
7 oktober 2007 · 4 571 Inlägg

Libelau libelau timmey! (southpark)

Hur går det?

Du har väll inte glömt oss?

timnordlof
7 oktober 2007 · 798 Inlägg

Izual skrev:
Libelau libelau timmey! (southpark)

Hur går det?

Du har väll inte glömt oss?

Nej då! Men det har inte hänt så mycket än. Ska lägga upp bilder på kolfiberhuv och speglar. Men jag har bara hunnit fått på en spegel hittills! smile

Snart avställning på bilen, och då blir det mer pyssel...

timnordlof
8 oktober 2007 · 798 Inlägg

Soppig bild, men var tvungen att ladda upp nånting! Kolfiberspegel ska självklart på andra sidan också... smile



http://www.garaget.org/gallery/archive/26448/167749_w7ziz2.jpg

kevlar_soul
8 oktober 2007 ·

Keep up the good work boy!!

timnordlof
9 oktober 2007 · 798 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Keep up the good work boy!!

I will! smile

Wedebring
9 oktober 2007 · 6 Inlägg

gött att du gör mycket själv!
blir skitbra!
har en liknande 7:a som du har smile

Mvh

Rx-7 | Projektet
940 D | Brukis
Mazda Rx-7 (1995)
BMW 320d (2008)
timnordlof
10 oktober 2007 · 798 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=58421&image=608176

http://www.garaget.org/archive/26448/58421/large_58421-608176.jpg

Kolfiberhuv och speglar! Dock bara ena spegeln monterad... smile

Kommer väl bättre bilder sen.

Senast redigerat av timnordlof (11 oktober 2007)

timnordlof
26 oktober 2007 · 798 Inlägg

Så där ja:

Mazdan är nu avställd för vintervila. Dags att börja bygga!




Kör nu räser-Mondeo aka Fubaru! smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/26448/178441_rtryoz.jpg
Sleeper... smile

Senast redigerat av timnordlof (26 oktober 2007)

timnordlof
9 december 2007 · 798 Inlägg

UPPDATERING:

Var länge sen nu, men ingenting har hänt med bilen än. Däremot kan jag nu avslöja lite mer av vad som är på gång, men jag håller detaljerna hemliga tills vidare... smile


Bland annat komplett kjolpaket på väg hem, likaså breddning, mer mer mer kolfiber och nya ROTA 9,5" breda fälgar runt om.


Avslöjar lite mer när projektet börjar ta fart. smile

Senast redigerat av timnordlof (9 december 2007)

fluppidupp ...
9 december 2007 · 757 Inlägg

hojta till om fälgarna blir över big_smile vad ligger priset på ett par fälgar som du har bak fast passande fram?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang