Halloj allihop!!
Nu ska det bytas koppling på 740 GLT´n... Inga problem i sig... Men det visade sig att jag behövde mer än bara en ny koppling. Tyvärr var svänghjulet ojämnt och även tryckplattan kass..
Svänghjulet hade en massa mindre sprickor i sig och såg ganska flammigt ut på sina ställen. Antar att det blivit rätt varmt där ibland! Någon som vet hur mkt maskinbearbetning ett svänghjul tål??
Jag kikade på Volvos hemsida för för begdelar (bilia.se). När man sökte på koppling där så var det en bild på både lamellen och tryckplattan. Vet ni om man brukar få både och när man köper nytt eller??
Sedan kommer vi ju till det stora problemet, nu när jag ska skaffa mig ett nytt svänghjul, då har jag ju ingen användnig av markeringarna jag gjorde för varvtalsgivarens skull... Går det att så att säga nolla motorn och utgå ifrån ett grundläga när man monterar nytt??
Skulle vara mkt tacksam för svar!!
MVH johan:D
Senast redigerat av volvo960 (28 juni 2007)