Köp ej dessa!

Malmoe SSS -12
4 oktober 2005 · 3 217 Inlägg

En rekommendation, köp ej GAS Alpha 524.. De må vara billiga men de har ett "känt" glapp som man måste lödda om! Skitstörigt, ena funkar bra men andra mindre bra! Men jag vet inte om det går att lödda en gång till för att få trådarna ok igen, det är dödligt irriterande!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
loudness
4 oktober 2005 · 4 554 Inlägg

Fuckface skrev:
En rekommendation, köp ej GAS Alpha 524.. De må vara billiga men de har ett "känt" glapp som man måste lödda om! Skitstörigt, ena funkar bra men andra mindre bra! Men jag vet inte om det går att lödda en gång till för att få trådarna ok igen, det är dödligt irriterande!

man får vad man betalar för... gas alpha är väl ganska känt för att ha en hel del brister

Dirq
4 oktober 2005 · 305 Inlägg

har någon testa att gå tillbaka med skiten och be om en ny om det inte funkar?
Det kan ju vara en idee annars. Skitsamma vad det kostar funkar det inte ska man kunna få en som funkar.

Saab 9-5 2,3ltt "Banbilen" (1998)
Izual
5 oktober 2005 · 4 571 Inlägg

Dirq skrev:
har någon testa att gå tillbaka med skiten och be om en ny om det inte funkar?
Det kan ju vara en idee annars. Skitsamma vad det kostar funkar det inte ska man kunna få en som funkar.

jo precis man har ju rätt att byta ut ej fungerande varor emot kvitto enligt lag så...

loudness
5 oktober 2005 · 4 554 Inlägg

givetvis ska man byta dom.. men inte alltid dom är så villiga på de.. dom kommer alltid på nån grej som gör de till sitt eget fel.. har nåra kompisar som råkat ut för de å inte fått nått för de... men man ska alltid försöka

Malmoe SSS -12
7 oktober 2005 · 3 217 Inlägg

Problemet är att jag måste förlagt kvittot någonstans! Har ingen aning om var det kan vara... Men BRL har ensamrätt om att sälja GAS och Alpha är inte jättegammalt!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
xBjorlingx
10 oktober 2005 · 433 Inlägg

Jag har dom där högtalarna och dom har funkat alldeles perfekt för mig! Köpte dom i agusti -04, ahde dom i förra åket fram tills juli i år sen kasta ja över dom i nya bilen och dom har aldrig krånglat! Så dom hänger nog med ett bra tag till. Har däremot haft ett Jensen 500 steg som dött varje gång jag dragit på hög volym och en Blaupunkt MP3 (Dyyyr) som slutsteget/förstärkarn brann i när jag spelade på låg volym..men Gas och JVC = BRL lågprismärken har alltid funkat bra för mig..satsat på Rockford nu..var faktiskt snäppet värre än Gas wink

rotel
10 oktober 2005 · 136 Inlägg

Min Rockford bas fick jag också löda om....

xBjorlingx
10 oktober 2005 · 433 Inlägg

Jaja..alla har otur förutom jag =P hade en fet JBL 12:a jag fick löda om en gång, sen höll den i några veckor. Men sen dess är den helt död. Skar upp den coh kolla om nått hade lossnat innuti men allt satt som det skulle. Kanske haverera magneten eller nått..

GTIClubsport
10 oktober 2005 · 451 Inlägg

2 års reklamations rätt har man enligt Konsument köplagen smile

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Scratch
10 oktober 2005 · 719 Inlägg

reklamation gäller endast vid fabriksfel och har du pillat själv på grejerna innan du reklamerar finns det inte en chans att du får nya grejer! Sen tar det en evighet oftast efter som grejerna ska skickas till tillverkaren eftersom det är dom som gjort felet!

live free, die young.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang