Vad tror ni om denna svetsen?

AudiS LicensSvetsare
2 augusti 2007 · 280 Inlägg

vanten06 skrev:
Men räcker biltemas billigase svets om man ska svetsa ihop ett par skarvar på avgasröret och fästa någon upphägning på röret. Det borde väll den kunna klara av eller? med fluss tråd från något annat ställe då inte biltemas var bra tydligen?

Biltemas svetsa räcker säkert JA, men flusstråd skulle jag defenitivt inte använda.
Den typen av flusstråd är bara att dåligt försök att slippa gas.   Då kan du lika gärna köra pinne, det är däremot svårare för en hemmafixare men det skulle jag gjort iallfall.

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
Holme
2 augusti 2007 · 1 417 Inlägg

kom ihåg att slipa noga om du svetsar på ett gammalt avgasrör smile

gorre
2 augusti 2007 · 250 Inlägg

en fin svets är fan FastMig Synergic (kemppi) kört en sån på jobbet ett tag innan semestern
där har ni en grym svets.
Men det krävs lite peningar då också men men. cool

AudiS LicensSvetsare
2 augusti 2007 · 280 Inlägg

Kemppi gör väldigt bra svetsar men det har knappast med tråden att göra då kemppi är proffs saker och väldigt dyra.  Kör lemppi på till 99% på jobb....

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
fiddebus
7 december 2009 · 7 Inlägg

den svetsen funkar sådär problemet med en svets som används utan gas,är att den har en mycket varmare brännpunkt vilket leder till att man inte kan svetsa bilplåt lika bra.(går igenom)
det blir dess utom värdelösa sömmar av det och är svårt att få en tät söm. jag rekommendera ist en svets med gas det har du igen.

Nissan 200sx "Finbilen" (1994)
Volvo 740 "whitepearl" (1988)
SevilleDiesel
7 december 2009 · 152 Inlägg

Har svetsat med NoGas-tråd (köpt på Jula) och den funkade bra till en del...-känslig för rostig plåt.
Har svetsat med motsvarande tråd från Biltema, och den funkade inta ALLS lika bra, då den var ÄNNU mer känslig-tills jag satte på gasen (Mison....16, tror jag det är) DÅ blev den helt kanonbra! Knappt någon rostkänslighet alls i jämförelse
Jula tråden har jag faktiskt inte prövat med gas ännu...

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!
SevilleDiesel
7 december 2009 · 152 Inlägg

Den där Kemppi Synergic är säkert bra till att svetsa ny plåt med. Jag har dock legat och svetsat i en båt (det är annars en helt underbar plåtkvalité att svetsa i) med en sådan där automatisk historia... Rostig plåt ger vissa problem, då den inte hinner justera sej när förhållandena ändrar sej-vilket ger lite konstiga svetsar...

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!
thoerNe
7 december 2009 · 164 Inlägg

tråden är över 2 år gammal.. wink förhoppningsvis har han hittat en redan big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang