Frykantiga basar!

AffeBoyen
5 oktober 2005 · 208 Inlägg

tjenar jag har lite funeringar vart man kan hitta fyrkantiga basar som jag sett många har här på garaget.. ngn sida vart man kan beställa? kolla gjärna min bil och komentera för den försvinner snart.. ska byta till en 850 tongue

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
TT-Avant
5 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

De basarna hittar du bla. på www.dbakuten.se under kicker

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
AffeBoyen
5 oktober 2005 · 208 Inlägg

joo men det är ju satans dyrt där...finns det ingen annan sida.. tongue

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
TT-Avant
5 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

www.blocket.se kolla efter kicker där då. MDS har väl nån skit oxå, fast lägga pengar på mds eller kicker..ja det va ju svårt val, nje inte så wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
AffeBoyen
5 oktober 2005 · 208 Inlägg

nje einte så svårt val.. jag skulle välja mds för jag har lite pengar tongue hehe men hade jag varit lite tätare så hade det blivit en kicker.. .P

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
TT-Avant
6 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

bara det att i längden så blir det dyrare med mds basen..hehe

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
AffeBoyen
6 oktober 2005 · 208 Inlägg

jag tycker inte att det är nå fel på mds.. och jag bryr mig inte om vad ni säger om det! "fejk watt" vad menar ni med det? visst det kanske inte är så mkt watt men vafan dom spelar ju bra..

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
psittacus
6 oktober 2005 · 533 Inlägg

Kör MDS om du vill....
Det är bara det att det är lite "inne" att gnälla på MDS.

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
frosth__ Team Kränghäng
6 oktober 2005 · 657 Inlägg

Jag tycker helt klart att MDS är prisvärda.. Så länge man inte är ute efter värsting basar så är dom helt OK..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
rotel
6 oktober 2005 · 136 Inlägg

"Det är bara lite "inne" att gnälla på MDS"....

Neee du , dom har man gnällt på så länge jag kan minnas!

psittacus
6 oktober 2005 · 533 Inlägg

Jo, några tror att dom är "inne" och håller gnället vid liv.

MDS finns på några ställen i Svea rike och dom håller väl knappast ett antal butiker igång på att vara utlämningsställe för bolaget...!!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
Delerium Carpenter
6 oktober 2005 · 310 Inlägg

www.stylabilen.se har "4-kantiga"

http://www.stylabilen.se/sub/kicker7.asp

Senast redigerat av Delerium (6 oktober 2005)

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
rotel
6 oktober 2005 · 136 Inlägg

Njaaa... Var ett tag sedan jag hörde mds ljud, dom kanske har blivit bättre...?

Alla pratar om hur bra deras grejer "dunkar på", jag kan få vilket kastrull lock att  "dunka på"
Hur många "lira fint" tävlingar har dom vunnit ?
Hur många "awards" har dom fått för att deras grejer låter bra ?

Lite nyfiken bara... sry inte meningen att förstöra tråden smile  vi kanske skulle öppna en "gnälla på MDS" tråd tongue

Mvh johan

Kornz Solfilmsmontör
7 oktober 2005 · 947 Inlägg

Min polare kör på en kicker fyrkantig den spelar som fan så du lär inte bli bisviken om du köper en.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
CoSmoZ 2lateuloose
7 oktober 2005 · 543 Inlägg

Det finns bara 2 alt.

1. Om du ska ha en bas som du kommer att trivas med köp Kicker..
2. Om du är snål eller fattig köp kicker beggade..

Andra märken är som att välja mellan alu & stål fälgar till bilen
båda funkar men jag tror att du bara blir nöjd med ett val..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Vogge
7 oktober 2005 · 494 Inlägg

för att återgå till basen !! har tänkt angående fyrkantiga basar! borde de inte bli någon form av spetsverkan i hörnen och ljudbilden blir konstig? eller har man löst de på någe high tech sett??

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
pwilhelm Hewi
8 oktober 2005 · 571 Inlägg

Dom Kicker basar jag lyssnat på har inte haft några problem pga den fyrkantiga konen så jag tor inte det skall vara ett problem , men sen kan man ju undra över om det ger någon fördel eftersom om en fyrkantig bas skulle vara överlägsen den runda så skulle i princip alla tillverkare haft sådana i sitt sortiment , jag tror bara det är en design grej mest.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
TT-Avant
8 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

Ang. de fyrkantiga basarna så är det enligt mej iaf. så att, de spelar helt klart högre (jämför då 12" rund och 12" 4-kantig.) Men det har ju med ytan att göra, 4-kantig har ju större yta än en rund i samma tumtal.
Men jag anser att de runda låter ljudmässigt bättre. Kan vara inbildning, men enligt mej så är det helt klart så..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Tompeii
8 oktober 2005 · 70 Inlägg

Till exemelvis kickerbasar, vad kan man då ha för slutsteg? jag tycker att kickers egna slutsteg verkar vara svindyra i gämförelse med slutste från andra märken med samma effekt.

tack på förhand../
T

Satsa på dig själv, gå och runka i motvind:D
TT-Avant
8 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

Tompeii skrev:
Till exemelvis kickerbasar, vad kan man då ha för slutsteg? jag tycker att kickers egna slutsteg verkar vara svindyra i gämförelse med slutste från andra märken med samma effekt.

tack på förhand../
T

Hehe, nja. kanske det. men DLS kan du ju använda. Du får inte heller glömma att det är lite skillnad på effekt och effekt. kolla vad "andra" har för avsäkring på sina steg oxå.
Det finns ju annars begagnade slutsteg wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang