2848
Sök

GARAGETS LFS tråd.

7 120 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Då var det dags för mig att skryta lite. cool
[video]http://www.garaget.org/video/rb25vhty1ze4[/video]

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
9 augusti 2007
provat att spela lite, å gillar det men känns inte som "irl" men det e ju klar det e ju ett spel..! men kan någon gå några lätta tips.!?  finns säker redan men kan ingen skriva i min gb..!?

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

4 571 Inlägg
9 augusti 2007
En fråga: Hur inleder ni ett ställ? tycker det är väldigt svårt att ställa upp den utan att rycka kryckan.

Sedan tycker jag att halvvägs genom kurvan så orkar inte bilen spinna lös längre utan får grepp understyr en snabbis och sedan in i vallen hmm

7 120 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Izual skrev:
En fråga: Hur inleder ni ett ställ? tycker det är väldigt svårt att ställa upp den utan att rycka kryckan.

Sedan tycker jag att halvvägs genom kurvan så orkar inte bilen spinna lös längre utan får grepp understyr en snabbis och sedan in i vallen hmm

Gasar för att få ställ, eller "pendlar" med ratten. För att inte understyra gasar jag mer smile Kolla filmen där uppe.

312 Inlägg
9 augusti 2007
om du e i låg fart kan du ju pröva trycka ner kopplingen istället... annars så kan man ju svänga åt fel håll åsen snabbt tillbaka.som vanlig drifting typ smile

Life is what you make it. And if you don't make it who's gonna make it for you?

Dr Snuggles
956 Inlägg
9 augusti 2007
Izual skrev:

Träning, träning och åter träning! Ett knep är att köra på en högre växel, sen peta till bromsen och slänga i en lägre växel, då brukar det ställa upp fint wink

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

186 Inlägg
9 augusti 2007
har suttit å lirat lite och insett att de e typ omöjligt utan ratt...;/
vilken ratt ska man köpa tycker ni?
ja har aldrig lirat me ratt innan..hur funkar den? håller den hjulen i de läge man svänger åt? för tangenterna är ju typ..fullt eller inget...;/
hjälp mej illa kvikt!!

ps PM:a gärna!

mvh crille

Dr Snuggles
956 Inlägg
9 augusti 2007
Aerodynamik skrev:

Fan jag vill också ha det dumpljudet! big_smile Kan du ge en riktig instruktion på hur man löser det ? ^^

7 120 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
haack skrev:
har suttit å lirat lite och insett att de e typ omöjligt utan ratt...;/
vilken ratt ska man köpa tycker ni?
ja har aldrig lirat me ratt innan..hur funkar den? håller den hjulen i de läge man svänger åt? för tangenterna är ju typ..fullt eller inget...;/
hjälp mej illa kvikt!!

ps PM:a gärna!

mvh crille

Har en billig ratt som heter Trust. Funkar perfekt.

7 120 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Racso skrev:
Aerodynamik skrev:

Fan jag vill också ha det dumpljudet! big_smile Kan du ge en riktig instruktion på hur man löser det ? ^^

Finns på någon sida i den här tråden. smile

DFFL
9 020 Inlägg
9 augusti 2007
Ctrl+a var det väl som man kunde höja ljudet i?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 571 Inlägg
9 augusti 2007
Aerodynamik skrev:

"Måste" ju ha fotkoppling ju wink

7 120 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Izual skrev:
Aerodynamik skrev:

Nej då, inte nödvändigt.

Och FireTraxx, det är Shift + A. Men om man ska ha det dump ljudet jag har måste man skaffa en ljud fil. Den ligger nånstans här i tråden. Bara leta smile

Dr Snuggles
956 Inlägg
9 augusti 2007
Aerodynamik skrev:
Izual skrev:
Aerodynamik skrev:

Nej då, inte nödvändigt.

Och FireTraxx, det är Shift + A. Men om man ska ha det dump ljudet jag har måste man skaffa en ljud fil. Den ligger nånstans här i tråden. Bara leta smile

Jo men jag har den ljudfilen, men när jag ska lägga in den står det att den är för lång :S Så den blir bara typ en halvsekund lång. Skitknepigt.

7 120 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Racso skrev:
Aerodynamik skrev:
Izual skrev:

Nej då, inte nödvändigt.

Jo men jag har den ljudfilen, men när jag ska lägga in den står det att den är för lång :S Så den blir bara typ en halvsekund lång. Skitknepigt.

I spelet: Shift + A, sen trycker du på L bredvid dump valve sound står. SP0000 ska ligga där, tryck på den. Sen dumpar du wink

4 571 Inlägg
9 augusti 2007
Jag la bara in XRT_default.eng i den mappen alla motorljud låg så var det klart låter mkt bättre

Skit i ljudfilen den är väll bara för att höra hur det låter?

286 Inlägg
9 augusti 2007
Jag kan inte hitta någon server, lite tröttsamt nu när jag hade sånt sug efter att spela lite sad

Sideways.nu
873 Inlägg
9 augusti 2007
Läs i min signatur.. tongue

Lösen är bil på båda

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.

Dr Snuggles
956 Inlägg
9 augusti 2007
Nu fick jag det till att funka tongue
btw, vilket varvtal har du turboskiten inställd på ? Märkte att det gjorde skillnad på ljudet ..
Senast redigerat av Racso (9 augusti 2007)

286 Inlägg
9 augusti 2007
FluGan skrev:
Läs i min signatur.. tongue

Lösen är bil på båda

Jo jo, det vet jag redan, men jag kan inte hitta någon server alls hmm

Sök