vad är det här för spindel??

p-3 GRAB LIFE BY THE HORNS !!
10 augusti 2007 · 103 Inlägg

Här har vi en av dagens fångst (1 av 3 för idag).. fast den här var bara en liten bäbis..

visst är dom gulliga, och ni kan skylla på mig för årets mass regn.. big_smile


http://www.p-3.se/temp/vimse.jpg

FreddeK
10 augusti 2007 ·

men du har ju dödat frasse ju! nej men helt ärligt så tror jag spindlarna vill åt dig eftersom du lackade om bilen från rött till vitt! det är nog så det är!

Niinaskyline
10 augusti 2007 · 455 Inlägg

GASH!!! skulle dö om jag så en sån där yikes hatar spindlar !!!!!!!

Japs-Jens
10 augusti 2007 · 1 503 Inlägg

Det e väl bara te o gasa ut dom me Bmw:n eller smile ?

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Ena Colaberoende
10 augusti 2007 · 1 219 Inlägg

Vi har fullt med spindlar utomhus men inomhus ser man sållan någon.
Hatar spindlar fastän jag har haft en fågelspindel för många år sedan men den var ju inte fri direkt.

Helt sjukt stora saker ni berättar om.

Lägger till en liten söt bild på den jag hade.. Men jag tycker dessa ni har visat upp är mycket vidrigare.

/Ena

http://www.garaget.org/gallery/archive/5238/130601_qixoxb.jpg

Tommy_Enk Toyota-Frälst
10 augusti 2007 · 310 Inlägg

Bugspray cool

Senast redigerat av Tommy_Enk (10 augusti 2007)

E30Tompa Rörpulare
11 augusti 2007 · 1 453 Inlägg

Ja men de där e ju en sån där Långben roll

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E61 m5 (2007)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
RedDragon Kluven!
11 augusti 2007 · 156 Inlägg

Spindlar... Fy för sånna groteska varelser. Brr ryser i mig. Är livrädd för dem. Kul de känns när man går på toan, ser en sådan och skriker så som de bara gör på filmer. Hoppar upp på toastolen typ och nästan lipar. Då kommer min sambo och säger "Naaw, va söt den var." Plockar upp den bara så där och går ut med den...

Då känner man sig manlig smile

Audi - för dig som gillar henne på alla fyra!
Aerodynamik ...
11 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

Freddeponken skrev:
men du har ju dödat frasse ju! nej men helt ärligt så tror jag spindlarna vill åt dig eftersom du lackade om bilen från rött till vitt! det är nog så det är!

Anledningen har vi där lol

Urkas Kräsen grafiker
11 augusti 2007 · 1 775 Inlägg

Har för mig om att den där spindeln heter Vargspindel. Vi har en jäddra massa såna hemma också. Söta små varelser. ;P

Whine whine!
Izual
11 augusti 2007 · 4 571 Inlägg

Brukar inte tycka spindlar är så äckliga men den där får man nästan rysningar av :S

TLO
11 augusti 2007 · 1 062 Inlägg

Bestämde mig för att krigstillstånd rådde för ett par somrar sedan då jag fick in två såna där i vardagsrummet!! Slutade med ett moln RADARSPRAY som hovrade en meter ner i rummet, och jag själv utslagen på golvet av sprayen, o nätt o jämt fick jag ihjäl dem o ev bon. Det är tuffa små as, som till och med motstår kemikalier....

"You Go, we go!"
rideharddiefree Höbonde
11 augusti 2007 · 228 Inlägg

Ksj skrev:
ser ut som en vanlig husspindel. Jag bor i ett hus som är ca 130år nu och här kryllar det av dem. storleken skiftar ifrån babyspindlar upp till 8-10cm x 8-10cm.. Vad jag vet så är dem helt ofarliga.

hehe, finns det några farliga spindlar i Sverige ?!wink

Den spindeln såg faen lite väl exotisk ut för att vara i Sverige, bor i ett hus som är över 100 år och har aldrig sett en sådan spindel!smile

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
Ksj
11 augusti 2007 · 1 217 Inlägg

hehe, finns det några farliga spindlar i Sverige ?!wink



Dessvärre! Den mest kända är korsspindeln, blir du biten av den får du liknande symptom som vid huggormsbett.

Förra sommaren blev jag själv biten av en Grön trädspindel (ca 2,5cm i diameter) på en strand utanför vänersborg.
Tydligen en art som förr höll till nere vid medelhavet men har nu kommit hit.
Den gången blev det firmabil upp till plåsterhuset.

Saab 900 "2.1an" (1992)
Sushikocken Sleeper
11 augusti 2007 · 3 084 Inlägg

Ksj skrev:
hehe, finns det några farliga spindlar i Sverige ?!wink



Dessvärre! Den mest kända är korsspindeln, blir du biten av den får du liknande symptom som vid huggormsbett.

som är lika farligt som ett getingstick, förstår inte varför folk ska vara rädda för just spindlar, myror är ju nästan likadana =P. Egentligen så ser den där spindeln jävligt liten ut. Små svenska ofarliga spindlar behöver man väl inte vara rädd för.
skulle man dock ha en sån här i rummet så kanske man skulle skita i brallan.
http://helium.vancouver.wsu.edu/~lindblad/funnelweb.jpg

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
MarcusL #2573
11 augusti 2007 · 1 489 Inlägg

p-3 skrev:
Vad är dessa för spindel? Vi har haft dessa i flera år och det dyker upp bara fler och fler hela tiden.

Spindlarna är ca ca 6 cm x 6 cm. (största har varit uppåt 8 cm  x 8 cm) Börjar bli trött på att jaga spindlar hela dagarna. Hur blir jag av med dessa?


http://www.p-3.se/temp/spindel.jpg

Dom kallas för Depricus Dräpare

Du dör om du blir biten...






wink

• Även den starka måste ta i när han skiter
Volvotjej84 helt galen
11 augusti 2007 · 388 Inlägg

Förresten, skaffa katter, de käkar spindlar big_smile De enda äckliga djur vi har hemma /lägenhet på tredje våningen) är pappa långben och det är tydligen en riktig katt-delikatess. Tyvärr är uppenbarligen även gråsparv delikatess, men de vill jag helst INTE hitta katterna vilt smaskandes på i vardagsrummet...

Varför åka fort när man kan åka brett?
alexus65
11 augusti 2007 · 152 Inlägg

Ksj skrev:
hehe, finns det några farliga spindlar i Sverige ?!wink



Dessvärre! Den mest kända är korsspindeln, blir du biten av den får du liknande symptom som vid huggormsbett.

Förra sommaren blev jag själv biten av en Grön trädspindel (ca 2,5cm i diameter) på en strand utanför vänersborg.
Tydligen en art som förr höll till nere vid medelhavet men har nu kommit hit.
Den gången blev det firmabil upp till plåsterhuset.

Läs detta.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tapetserarspindel

Insane Base
Mazda 323 (1989)
mrbad
11 augusti 2007 · 206 Inlägg

p-3 skrev:
Vad är dessa för spindel? Vi har haft dessa i flera år och det dyker upp bara fler och fler hela tiden.

Spindlarna är ca ca 6 cm x 6 cm. (största har varit uppåt 8 cm  x 8 cm) Börjar bli trött på att jaga spindlar hela dagarna. Hur blir jag av med dessa?


http://www.p-3.se/temp/spindel.jpg

det är en husspindel och jag her för mig att den kan kallas för träskspindel också eller så finns det en som ser ut som den....
finns det spindlar så är huset friskt, kom ihåg det....

Spindlar är inget att vara rädd för....

Senast redigerat av mrbad (11 augusti 2007)

Snoppen
11 augusti 2007 · 543 Inlägg

loudness skrev:
det är ni som bidragit till den regniga sommaren! hur många har ni slått ihjäl egenkligen tongue

Du måste skoja, stavar du verkligen sådär? yikes

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang