Dårhuset i Norrfly

olander_91
12 oktober 2008 · 174 Inlägg

janz0rz skrev:

Skyline_dennis skrev:

Tubriken skrev:
funderar.. jag ska återhämta mig igen efter den trippen sist. då gick ja inte ens i kåken. Kände av spänningarna i huse utanför.

hur går de med lögnerna? Enligt posten ovanför så va ni ju i huset och gick i rum och såg speglar?
Men nu säger du att du inte va i huset...? I smell Bullshit here... roll

Verkar ju som killen är född och uppvuxen på ett dårhus. Först var han där inne och såg speglar och kände av massa döda människor som talade med honom. Två inlägg senare var han inte ens inne i huset. tongue

Han har vart där 2 gånger skriver han! första så gången så snackade han med spöken och andra gången så gick han inte in, utan satt kvar i bilen.
LÄS ordentligt innan ni kommenterar!

BMW 320 e30 "2.0 blir 2.7 turbo" (1986)
Tubriken
12 oktober 2008 · 156 Inlägg

Skyline_dennis skrev:

Tubriken skrev:
funderar.. jag ska återhämta mig igen efter den trippen sist. då gick ja inte ens i kåken. Kände av spänningarna i huse utanför.

hur går de med lögnerna? Enligt posten ovanför så va ni ju i huset och gick i rum och såg speglar?
Men nu säger du att du inte va i huset...? I smell Bullshit here... roll

sist ja var ditt då. då vile ja inte gå in helt enkelt. Kändes inte rätt.

DE var mitt första besök jag beskrev.

kan tilläga. om ni hade samma kunskaper som ja var. öppen för de okända. så skulle ni fatta varför ja inte var in ens.

Senast redigerat av Tubriken (12 oktober 2008)

Felax
13 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Jag ska till jämtland snart så då åker ja förbi bollnäs.. ska nog titta på huset dåsmilesmilesmile

Men are not born - Men are made
dallelito med lem
30 oktober 2008 · 1 147 Inlägg

vet nån nån bra länk med bilder på såna liknande ställen?smile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Norde fotointresserad
30 oktober 2008 · 2 307 Inlägg

dallelito skrev:
vet nån nån bra länk med bilder på såna liknande ställen?smile

Jörnmark har en hel del bilder:
http://www.jornmark.se


Här brukar det dyka upp några mentalsjukhus till och från, om du är medlem så testa att sök där. Finns en hel del:
https://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=76

Felax
30 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80039/490970_mpjv2r.jpg

I lördags, ja vågade inte gå ur bilen big_smile

Men are not born - Men are made
dallelito med lem
31 oktober 2008 · 1 147 Inlägg

Norde skrev:

dallelito skrev:
vet nån nån bra länk med bilder på såna liknande ställen?smile

Jörnmark har en hel del bilder:
http://www.jornmark.se


Här brukar det dyka upp några mentalsjukhus till och från, om du är medlem så testa att sök där. Finns en hel del:
https://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=76

tack så mycket smile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
T5-Gajjan
31 oktober 2008 · 166 Inlägg

låter ganska läskigt:D lägg gärna upp lite bilder på hur stället ser ut!

Hallstrom
31 oktober 2008 · 39 Inlägg

finns ett sånt där psykhus där jag bor ungefär! jag och ett par kompisar va fram ditt och tittade, men vi kom aldrig in för det satt ett hänglås på dörren! men man fick f*n lite obehagliga känslor! kusligt det där med gammla hus!

Alla bilar rostar, men Opel har rekord!!!
Norde fotointresserad
31 oktober 2008 · 2 307 Inlägg

T5-Gajjan skrev:
låter ganska läskigt:D lägg gärna upp lite bilder på hur stället ser ut!

Finns om du kollar igenom tråden..

L_M3lin
10 november 2008 · 191 Inlägg

jag har varit in i de där "dårhuse 2-3 gånger men de är inge som har hänt mig får se om man kommer dit fler gånger de är läskigt men sammtidigt lite kul smile

Zoe The world is mine
13 november 2008 · 82 Inlägg

"Vad dödade katten? Din nyfikenhet!"
Så kommer det förmodligen sluta för mig en vacker dag för jag har förbannat jävla svårt att hålla mig borta från sånt som både faschinerar OCH skrämmer mig. (Får höra det dagligen)

BTW Tycker ni detta dårhuset verkar intressant ska ni definitivt ta och kolla in ett annat ställe i USA
"Sarah William Winchester Mystery House"

http://www.winchestermysteryhouse.com/
Makalöst mystiskt hus som har runt en 160 rum och täcker upp 6 tunnland.

Bad like I wanna be
JonnaHappy
17 november 2008 · 1 Inlägg

Hej! jag besökte det gammla dårhuset i Norrfly igår för andra gången..
Lagt ut en bild i mitt galleri, försökte med att få med bilden i min kommenter, men teknisk som man är så funkade inte det smile
men kolla gärna upp bilden och lämna kommentar!

Glader9991
22 november 2008 · 956 Inlägg

Lite gammal tråd, men kan någon lägga upp en bild på ansiket, sedan lägga upp en till bild på ansiktet fast man ritar ut konturerna?
Resten av bilderna var klockrena och de syntes bra.

immy
23 november 2008 · 230 Inlägg

Var dit 2gånger i sommras märkte då inte av något övernaturligt iaf.
Kanske har sagt tidigare men är väl ett gammalt ålderdomshem

Lollen32
24 november 2008 · 171 Inlägg

immy skrev:
Var dit 2gånger i sommras märkte då inte av något övernaturligt iaf.
Kanske har sagt tidigare men är väl ett gammalt ålderdomshem

nja. delvis!

Var till en början ett psykhus...
Förr i tiden slängde man bara in de som var udda och spärrade in dem.

Men huset har sedan varit ett ålderdoms hem åxå.

Var dit för någon vecka sedan med några vänner.
vi har varit dit förrut åxå men aldrig vågat gå runt så mycket. denna gång undersökte vi alla våningar och rum (nästan alla). men det finns ingen spänning i huset längre... folk har kastat glas och burkar å allt va de är..
det blev över 60 bilder. varav 1 bild är lite speciell...  ska ladda upp den någon gång smile

s12 Nissan Gazelle
24 november 2008 · 1 460 Inlägg

Dårhuset i Norrfly huu vilket ställe ha ha

Nissan Silvia
Ling87
2 januari 2009 · 1 Inlägg

Har inte hänt mycket där på senaste tiden. har vart där för en vecka sen 2 dar i rad och jag blev väldigt övertygad över att de finns andar kvar i huset. Jag och två till va upp på andra våningen första kvällen, dom andra vågade inte gå längre så vi beslutade oss för att gå tillbaka till bilen igen, då när jagvände mig om och var på väg ner för trappan fick jag en smäll i bakskallen. de va ju inte de trevligaste precis.

Andra dagen skulle vi åka dit lite senare, efter tolvslaget de vill säga, för att se om de hände lite mer. packade bilen full me folk och begav oss dit. När vi stängde av bilen va de 12 minusgrader. bara en minut efter startade jag bilen igen för vissa ville inte gå ur just då...på en minut hade det helt plötsligt blivit 17 minus.

Hur som helst så tog vi oss till slut ur bilen och gick upp för backen till huset. från parkeringen till huset är de en höjdskillnad på kanske 2-3 meter, och temperaturen sjönk nå ås drastiskt så att även fast man var rejältpåklädd så frös man som fan. Hur som helst så kom vi in i huset och märkte att vissa dörrar och fönster va öppna och vissa var stängda, till skillnad från dagen före. Vi började att knäppa lite kort precis oms dagen före, men vi hann inte mer än att ta ett kort ner i källaren innan vi stack därifrån. För precis innan blixten gick av brackade de till nere i källaren. som om nån kastade nått mot källardörren som var på vid glänt. då beslutade vi oss för att inte vara kvar nå mer å begav oss därifrån.

Allt detta skedde på inte mindre än 10 minuter dag två.



Men nog fan ska vi dit igen snart xD

leksak Kanon..
2 januari 2009 · 1 473 Inlägg

Ling87 skrev:
Har inte hänt mycket där på senaste tiden. har vart där för en vecka sen 2 dar i rad och jag blev väldigt övertygad över att de finns andar kvar i huset. Jag och två till va upp på andra våningen första kvällen, dom andra vågade inte gå längre så vi beslutade oss för att gå tillbaka till bilen igen, då när jagvände mig om och var på väg ner för trappan fick jag en smäll i bakskallen. de va ju inte de trevligaste precis.

Andra dagen skulle vi åka dit lite senare, efter tolvslaget de vill säga, för att se om de hände lite mer. packade bilen full me folk och begav oss dit. När vi stängde av bilen va de 12 minusgrader. bara en minut efter startade jag bilen igen för vissa ville inte gå ur just då...på en minut hade det helt plötsligt blivit 17 minus.

Hur som helst så tog vi oss till slut ur bilen och gick upp för backen till huset. från parkeringen till huset är de en höjdskillnad på kanske 2-3 meter, och temperaturen sjönk nå ås drastiskt så att även fast man var rejältpåklädd så frös man som fan. Hur som helst så kom vi in i huset och märkte att vissa dörrar och fönster va öppna och vissa var stängda, till skillnad från dagen före. Vi började att knäppa lite kort precis oms dagen före, men vi hann inte mer än att ta ett kort ner i källaren innan vi stack därifrån. För precis innan blixten gick av brackade de till nere i källaren. som om nån kastade nått mot källardörren som var på vid glänt. då beslutade vi oss för att inte vara kvar nå mer å begav oss därifrån.

Allt detta skedde på inte mindre än 10 minuter dag två.



Men nog fan ska vi dit igen snart xD

På andra sidan källardörren stod ett annat gäng ungdomar o tänkte precis samma sak när dem hörde er big_smile

leksak Kanon..
2 januari 2009 · 1 473 Inlägg

Tubriken skrev:
Jag var in där igår med några vänner. Det var äckligaste jag har vart med om. Fick kontakt då jag har möjlighet till att få kontakt med andar. De var creepy. Källarn hade jag inte mod att gå ner till. eller rättare sagt. Jag blev stoppad att gå ner. oavsett om ja försökte gå så spjänna de emot.

Sen så såg ja katten sitta vid dörren. tyckte inte vi skulle vara där.
Bilden på gubben kände ja igen. hade kontakt med han på första våningen.

mvh Tobbe. / bor i Bollnäs.

Jag har möjlighet att få kontakt med mina kompisar.

Herregud...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang