leksak skrev:
tkd_rille skrev:
leksak skrev:
Nej jag vågar inte, även fast jag inte tror på spöken så är jag jävligt rädd för dem. Go figure

En sak jag inte förstår, det finns så få människor som är mottagliga för dessa "saker", men ändå kan något så simpelt som en kamera ta bilder på dem?
Hur är det möjligt?
Jag ser mååånga ansikten varje natt o jag hör mycket konstigt, saker har tillome ramlat ner bakom mig fast jag är helt själv.
Men gissa vad, ibland är ansiktet en fotboll, ibland en reflektion av mig själv, ibland tillome en vägg med en fläck på.
Men aldrig, aldrig nånsin har jag sett någonting som jag inte kunnat titta på igen o sett vad det egentligen var, trots alla hundratals ansikten jag sett.
Kalla mig omottaglig eller kanske helt enkelt bara realist.
jag vill säga att du är omottaglig.
de är helt enkelt omöjligt att förklara sådana saker, jag har inte sett utan bara hört.
men min brors tjej har sett i huset jag bodde i. hon låg på soffan i källaren ensam hemma och när hon öppnade ögonen stod en man och stirrade på henne något ögonblick senare var han borta. några veckor senare tittar hon ut i trädgården mot en gunga som är där och där sitter just den gubben då ? skumt javisst.
men historian bakom de huset är att en man som har bott där dog faktiskt i trädgården.
finns nog mer än vad vi anar här i världen som ingen förstår men du borde faktiskt ta och respektera andra som är mottagliga för sådana saker.
annars kan du ju förklara bilden som finns några sidor tidigare med flickan som sitter på bilden ? och geten?. hur man kan få en form av ingenting på en bild?? jag tror inte de som tagit dem bilderna faktiskt fejkat dem.
denna menar jag då
http://www1.garaget.org/gallery/archive … arryxm.jpg
En get?
Är dedär andra oförklarliga fläckarna på bilden också någonting övernaturligt eller?
Vi har en komplex hjärna, personer som påstår sig vara mottagliga är personer med mycket fantasi, att se en get i dendär bilden och verkligen tro på att det sitter en get där när man så uppenbart ser massa dammfläckar och allt vad det är på linsen är ju bara löjligt.
Ett moln kan få skepnaden av en elefant, det kan ett dammkorn på en kameralins också få.
Men att diskutera detta med någon som är övertygad om att det finns något övernaturligt är som att diskutera med en vägg.
bilden jag länka skulle föreställa en flicka men du har uppenbarligen inte tittat igenom bilderna?
varför diskuterar du här då? trångsynt som du är och inte tror på att de finns något annat än oss fysiska personer.
faktiskt hände en rätt "rolig" sak för inte så länge sedan. min kusin hade lagt sina barn för och sova de somnade självklart och sov gott. min kusin går in till tvn då i ett annat rum och efter ett tag så bankar de skithårt i väggen så hårt att man hugger till lite för man inte fattar vad som händer.
Han springer in till barnen då och de sov lika gott som när han länmade dem, men han hade glömt stearinljus tända.
hur förklarar man vem som bankade så hårt i väggen? när bara han och hans barn var i lägenheten? och de kom från den väggen som gick in till barnen?.
barnens mormor blev innebränd för några år sedan. kan ha med sådant och göra med?.
som sagt jag kan inte förklara och de kan nog inte någon heller. definitivt inte med en trångsynt person som tror att de finns enbart fysiskt levande varelser.
jag kan faktiskt berätta massvis med sådana oförklarliga saker men de finns väl ingen som är intresserad av att läsa sådana historier.
senast vi var med om en sådan sak var faktiskt när min morfar dog.