Dimljus som lyser med halvljuset på 940

xBjorlingx
10 oktober 2005 · 433 Inlägg

Alla andra har ju det inbyggda dinljuset(/fjärrljuset?) tänt tillsammans med halvljuset. För mig funkar det bara tillsammans med parkeringsljuset och med helljuset. Hur kan man få det att lysa med halvisarna? Är d standard på dom nyare årsmodeller? Har -91 själv..

-PINNEN-
10 oktober 2005 · 409 Inlägg

näj men du har tur som har det på det viset på ett sätt och på ett sätt inte det ena sättet är att i sverige är det bara tillåtet med dimm och parkerings ljus all annan kombination är ej tillåten till sammans med dimmljuset men andra är efter som du vil ha dimmljuset tillsamans med halv ljus så får du väl koppla om det då och dra nya kablar tongue  det gjorde jag fast av en annan orsak "lycka till" tongue

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
xBjorlingx
10 oktober 2005 · 433 Inlägg

Jo, det är ju bra på så sätt att jag inte kna vara "olaglig" men eftersom dom sitter inne i lyktorna så kan dom väl nästan inte klassas som dimljus utan mer som lite extra halvljus (hehe) men dom här på garaget som har lyserna tända på sina 940is och har dimljusen tillsammans är runt -94 och sånna där andra nya. Men -91orna har bara dimljusen och parkeringen tända..så det borde väl sitta ett annat relä på dom nya? Har sett familjebilar å gubbar med dimljus/halvljus..så det borde ju var annorlunda på dom nya..

-PINNEN-
10 oktober 2005 · 409 Inlägg

mm men det låter konstigt borde inte vara annorlunda men åk till volvo och fråga och är det annorlunda så får du väl köpa nytt rlä då bara tongue
mvh

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang