Insatsfilter, bättre eller samma sak?

Glavonja
25 augusti 2007 · 125 Inlägg

tjena tänkte byta till K&N insatsfilter men blir det någon skillnad över huvud taget ??
Mvh

Senast redigerat av Glavonja (25 augusti 2007)

FreddeK
25 augusti 2007 ·

äsch spara den där tusenlappen! du kommer nog inte märka någon skillnad. kör på orginal istället.

Glavonja
25 augusti 2007 · 125 Inlägg

hehe aaa kanske blir så, ville bara veta eftersom vissa säger de blir stor skillnad o andra säger att de blir ingen alls och vissa säger borra hål i burken hehe

FreddeK
25 augusti 2007 ·

men ett öppet filter ger ju mer ljud och då tror ju folk att deras bilar går fortare. hehe

man ska ju inte gå på allt.

Natural
25 augusti 2007 · 431 Inlägg

säger imot.. Spendera den där tusenlappen.. Du behöver ju "aldrig" byta filter igen.

Glavonja
25 augusti 2007 · 125 Inlägg

men ljudmässigt blire nån ändring ??

Yockie
25 augusti 2007 · 50 Inlägg

Ljudet beror mycket på vilken bil man har. Vill man garanterat ha roligare ljud ska man köpa ett öppet filter istället!

Brisblå Astra GTC Turbo
Glavonja
25 augusti 2007 · 125 Inlägg

har en s60

caromania Forummoderator
26 augusti 2007 · 9 296 Inlägg

JR s insatsfilter är väl mycket billigare? Tyckte det funkade bra då jag använde ett sånt. Dumpen hördes till och med och det gjorde den inte med pappers original.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
FreddeK
26 augusti 2007 ·

Men blir det någon mer effekt boys? ne det blir det inte va??

High_Tower Leg. Volvo Nerd
27 augusti 2007 · 143 Inlägg

Natural skrev:
säger imot.. Spendera den där tusenlappen.. Du behöver ju "aldrig" byta filter igen.

Och efter 10 000 mil så blir han tvungen att byta motorn?

Är det verkligen värt att öka 0.5-1 hk och sedan efter ett par tusen mil ha en motor som är så nerslipad inuti att du måste byta den?

Tänk om ni som har Sportfilter.

Har jobbat med filter tillsammans med min far i snart 4 år. Du vinner absolut minimalt med ett sportfilter, och förlorar MAXIMALT enligt mig.

Är du ute efter effekt, korta av luftens väg och/eller fixa en ny luftburk på skroten och trixa med den.

Lovar du vinner betydligt mycket av att modifiera ditt orginala luftsystem, istället för att plocka dit en Tredjeparts filter som släpper igenom mer partiklar som blir som slipmedel för din motor.

Skulle aldrig över min döda kropp sätta i ett sportfilter för att vinna någon hästrkraft och helller inte för att få något "tuffare" ljud.

Har sett vad filtren KAN göra mot en bil och jag i min mening är inte villig att riskera 1000lappar på att byta motorn.

Tänk om.

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
saxxen
1 september 2011 · 10 Inlägg

Glavonja skrev:
tjena tänkte byta till K&N insatsfilter men blir det någon skillnad över huvud taget ??
Mvh

beroende på motor  ex 1.8t får du kanske 2hk en trimmad motor med chip+kat och komplett avvägt sportsystem kanske du får med ett sånt filter mellan 4-6hk max 10 med då ska du ha en blue printad motor tame fan hahahah smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang