6417
Sök

Låd tips till två rockfordfosgate power 12"

644 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Jag hade tänkt å bygga en låda med 2 rockford power 12" i en 740..

Å då tänkte jag höra om nån vet nån bra låda till två sånna?
och hur många liter den ska vara på?

Kom med förslag..
Senast redigerat av ogge89 (2 september 2007)

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
31 augusti 2007
Är det en 744 eller 745 du har?

...tror jag, är dock inte helt 100...

265 Inlägg
31 augusti 2007
ogge89 skrev:
En 744

En polare har dom i en sluten låda, spelar som bara fan! Men har har en polo, lite mer utlimat för en en sluten låda. Portad och få ljudet in i cupe´n skulle väll vara och föredra. Hört dom i portad med och båda alternativen fungerar bra.

-

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
1 september 2007
Hade du tänkt placera lådan längst in i skuffen, så är bygga låda att föredra. Tro mig, det finns inga lådor att köpa för 12:or som passar längst in i skuffen på en 744. Inte vad jag sett i alla fall. Tänk på att skuffen är ca 30cm från golv till tak där inne och det är precis vad en 12:a är i diameter också.

Så mitt tips är att du bygger en låda själv. Jag skulle placera elementen in mot sätet om jag var du, och bygga lådan lite vinklad på den sidan där elementen kommer sitta just för att få bättre plats. Men tänk bara på att inte "vinkla" elementen för mycket för då kan magneterna ta i.

Jag skulle nog kört med sluten låda tror jag.
Senast redigerat av Pepparkakan (1 september 2007)

...tror jag, är dock inte helt 100...

644 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
okej.. jag har hört att de blir sämmre ljud när man kör in dom mot sätet så jag vet inte hur jag ska göra.. tror de nog bli å ha den ståendees i skuffen bara

644 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Jag har en sluten låda på 33 liter till den jag har nu å de är då helt fel så jag tror att en portad skulle göra susen:P

16 197 Inlägg
1 september 2007
om du ska få power basarna å spela riktigt högt (om de nu e de du e ute efter) så ska dom spela i portade lådor. smile

fast ska du få in 2st power basar i en 744 så blir de trångt eftersom du typ inte kan vinkla basarna något alls innan magneten tar i på insidan av lådan..

har du redan köpt basarna elle?? om inte så tycker ja du ska köpa 2 st power 10" istället då de blir mycke lättare å få in dom i bilen å sen spela dom som FAN om du har mycke effekt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

644 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
Jag har redan en 12" så jag tänkte jag skulle ha en till.. men jag blir nog å ha lådan stående i skuffen bara

GOES wild
325 Inlägg
2 september 2007
Ser inte problemet i det hela, två 12" (riktade in emot baksätet) ska väl inte vara några problem att få dit. Har massor av polare som har det.
Du ska köra med sluten låda, inte portad! Ta reda på vilken lådvolym du ska ha för just dina basar, skiljer sig för märke och modell.
Som en tidigare skrev, skulle jag hellre ha två 10" och spela dom till max än två 12" och spela hyffsat!

/Jmy

Silly rabbit - Trix are for kids

644 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
okej.. men de blir iaf två 12" jag har ju steg så de går i driva ut 2 sånna 12" .. men jag har hört att de ska bli sämmre ljud om man ha dom emot sätet.

63 Inlägg
2 september 2007
jag har 2 stycken 12"or i en 744 och det spelar bra.
det du ska tänka på är att den inte får vara högre än 30 cm.
På min har jag port in genom skidluckan och det gör att all bas går in i kupén.
På min har jag 70 graders lutning och då finns det plats för magneten och du får in den längst in i skuffen mot sättet.
så sätt igång och bygg.
Ha ingen låda stående i skuffen bara. då skramlar ju plåten och det hörs mer bas utåt än inåt ju.
Lycka till
Senast redigerat av Tuppjuck (2 september 2007)

644 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
Jag har funderat lite på låda.. tänkte ha så att basarna är uppåt mot hatthyllan så fixar man en port i lådan..

16 197 Inlägg
2 september 2007
sprstr skrev:
Ser inte problemet i det hela, två 12" (riktade in emot baksätet) ska väl inte vara några problem att få dit. Har massor av polare som har det.
Du ska köra med sluten låda, inte portad! Ta reda på vilken lådvolym du ska ha för just dina basar, skiljer sig för märke och modell.
Som en tidigare skrev, skulle jag hellre ha två 10" och spela dom till max än två 12" och spela hyffsat!

/Jmy

förklara för mig varför han ska spela dom i en sluten låda??

vill ha en vettig förklaring..

644 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
Jag är nästan helt övertygad att de kommer å bli bra om man ha en portad låda

16 197 Inlägg
2 september 2007
kan LOVA dig att de kommer spela så sjukt mycke bättre/mer bas me en portad låda.. va e de för steg du ska driva dom me??

driver ju mina 4a T1 12" me ett GAS 5,6 KW steg, har en låda på ca 250 liter å 4st 6" portar å de spelar ju skjortan av de flesta.
Senast redigerat av evilaudio (2 september 2007)

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
2 september 2007
Jag byggde egen låda till min 744, med dubbla 10" Rockford Fosgate, om du kollar på bilderna på mitt galleri / projekt så ser du hur jävla tight det är med 10"tongue. lycka till:)

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
2 september 2007
ogge89 skrev:
Men de ska gå å bygga med 12" också

Det gör det nog, men då kommer du nog få vinkla den sidan med basarna på

Sök