vw_performance skrev:
Drönirettab skrev:
vw_performance skrev:
ja tyvärr är det bara ett 3tums aeroport som är 28cm.
men jag tror jag ska ge mig på en ny låda helt enkelt, funderar på en sån slotportad historia.
om någon skulle vilja räkna ut en sådan låda till mig så skickar jag T/S parametrar till den personen.. vore jätte schysst. den ska alltså sitta i en bmw sedan, steget är ett mutant som lämnar 800WRMS i 1ohm vilket borde vara mer än nog till denna basen. lirar mest techno trance, men även lite tungre bas.. vill ha så mkt tryck som möjligt från basen om man säger så..
MVH//Tommie
Har räknat på en låda med 4" rör, men jag vet inte hur du vill ha röret. Tänkte om en del av röret ska sitta utanför lådan och sticka upp i hatthyllan eller nåt liknande, det har ju betydelse för hur mycket plats det tar upp i lådan och hur det ska rymmas i lådan.
Hur vill du ha röret?
Om man använder din nuvarande låda och byter ut 3" röret till ett 4" rör så måste längden ökas till runt 40cm för att inte få allför hög avstämning, då är jag osäker på dels om röret ryms och dels hur ljudet blir.
skulle vara schysst om du ville räkna ut en helt ny låda till mig, med anting slotport eller 4" port. får nämligen inte plats med 40cm utan att böja röret. min nuvarande låda är 34.2liter.
sen en annan sak jag tänkt på, hur skulle det funka med en ram som slöt tätt mot ryggstödet. som en tratt från lådan till skidluckan kan man säga.. skulle detta funka? eller skulle det bli konstigt i o med att basen tvingas spela i ytterligare en "port"?
Den hade nog blivit mer som en bandpassbaslåda då. Dom spelar bra i sedaner med plåtvägg.
I en polares peugeot 405 så satt det en sluten låda, och vi fick nästan ingen bas alls i bilen, oavsett om vi öppnade skidluckan. Byggde o den till en bandpass med portarna ut genom hatthyllan och fick sjukt bra bas med samma steg. + att bagageutrymmet krympte drastiskt... Tog mycket plats..
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!