Om lådan är tom, alltså inga väggar, då är det knappast en bandpassare:)
Bandpasslåda har en vägg i lådan då en del är helt sluten(oftast åt det håller magneten pekar) Och den andra delen är det väl "alltid" ett basreflex rör(som själva högtalarmembranet brukar peka åt)
Eller har jag fel?
Om det nu inte finns nånting i så är det en portad låda om det finns ett basreflex eller så är det en sluten om den helt enkelt är sluten:)
Men som sagt, jag har för mig att man ska inte sätta dit en skiljevägg mellan de olika elementen, för då blir det en helt annan volym gällande lådan och basarna får inte alls ut det motstånd det vill ha.. så det kommer nog att låta krajs:)
Calibra Turbo 4x4