Tjohoo högre bensinpris igen..

chrno RE-雨宮
14 november 2007 · 481 Inlägg

_Andrew_ skrev:
Sen det här med "Det finns färsk forskning som visar på att hälften av innehållet i avgaserna motverkar växthuseffekten så dom förstör inte alls spec mkt"

Skulle vara rätt intressant o läsa vilka ämnen det är i avgaserna som motverkar växthuseffekten!. (Jag vet inte vilka det är och vill lära mig.)

Idag när jag satt å väntade på att få komma in på kundbesök så snubblade jag över tidningen där jag förmodligen hade läst mitt påståående.
Det är kvävet i avgaserna som är nyckeln. Träden får mer kväve, och det gör att dom växer mer, och det gör att dom tar upp mer koldioxid.

Länk: www.lu.se/o.o.i.s?id=1187&news_item=1877

RE-Amemiya Kitted FD3S
Palicuse
14 november 2007 · 1 129 Inlägg

När det gäller det ekonomiska så tycker ja inte att det borde klagas på de arbetslösa som försöker få jobb, men aldrig lyckas få nåt. Däremot de som hellre väljer att va arbetslösa och inte vill jobba borde få sig en spark i arslet så dom vaknade till.

Den dagen då politikerna håller det dom lovar kommer bli storartad.

Mortalis VW-nörd?
14 november 2007 · 4 332 Inlägg

511 423 tråden om samma sak

brillmongo
14 november 2007 · 874 Inlägg

Skulle haft maxtak för bensin priset...

10 sek för 95
11sek för 98
12sek för V-power

96 kan de slopa helt för vem tankar det överhuvudtaget? hmm
Det är iaf nivåer jag hade kunnat leva med... visserligen kan jag leva med nuvarande nivåer oxå, men som nån skrev hålet blir bara större och större i plånboken sad

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Palicuse
14 november 2007 · 1 129 Inlägg

Mortalis skrev:
511 423 tråden om samma sak

Så många trådar är kanske lite o ta i, men kommentaren va bra big_smile.


Som det sägs så brukar ju problem inte tas så mycke på allvar förrän fler klagomål kommer, så ju fler trådar det blir ju bättre kanske wink.

Rushman Evolution Garage
14 november 2007 · 1 299 Inlägg

chrno skrev:
Det är väl inte dom rika som gynnas? Dom rika kommer alltid vara rika oavsett vad som händer. Om en person drar ut 50k i månaden å sen får skatta mer eller mindre så drar han fortfarande ut runt 50k. Det alliansen gör nu är att återupprätta sverige till ett land som fungerar. Där folk inte ska kunna fuska och leva på bidrag som många gjort. Jag har 10 kompisar som inte gör ett skit å aldrig gjort. Som får ut nästan 10k i månaden. Det tycker jag är fel. Självklart drabbar dessa förändringar många. Och många får det tufft. Men för att göra förändringar som verkligen funkar så måste det svida lite i början. Jag önskar ingen som verkligen är sjuk att dom ska få det sämre. Men skyll inte på den nya regeringen. Skyll på alla slöa jävlar som gjort att det har blivit såhär.

Ang bensinskatten så tycker jag att hela debatten om bilar vs miljöförstöring är Bullshit.
Det finns färsk forskning som visar på att hälften av innehållet i avgaserna motverkar växthuseffekten så dom förstör inte alls spec mkt. Stäng av alla jävla kraftverk som spyr ut skit istället, bygg några kärnkraftverk av den nya sorten. Som återanvinner avfallet å producerar sjukt mkt mer el. Avfallet kan man sedan behandla på många sätt. Sellafield är ett dåligt sådant. Skicka ut det i rymden är ett. Eller om världen går ihop och verkligen bygger några ordentliga förvaringsstationer.

Sänk bensinpriset å dra ner på dom utsläppen som verkligen gör skada.

Men tillbaks till alliansen. Dom sänkte inkomstskatten, å folk sa att det bara var dom rika som blev gynnade för nu får dom 5k mer i månaden medans du och jag "bara" får 500 700 eller 1000. Men det är fortfarande en höjning. En rik kommer inte vara mindre rik om han så  fick betala 5k mer i månaden i skatt. Var glada åt er del. Och dra ert strå. Och prottestera mot dom som bidragsfuskar, ljuger för akassan och sjukskriver sig för att dom vill vara lediga.

Exakt! Har hört nånstans att vulkanutbrott är den största delen av förorenoingsproblemen... det är ju inte lite dom spottar ur sig, även om det inte är kontinuerligt. Är absoult inte insatt i politik, men som jag har fattat det hela så daltade sossarna alldeles för mkt med alla sjuka/lata.

Jag jobbar på ett ganska tungt ställe, å det är inte direkt mitt drömjobb så att säga...
Men dom söker folk i vilket fall, å har ett antal arbetslösa kompisar som i ett par år har slappat på bidrag, som är för lata för att börja där, trots att dörren står öppen!

Folk blir rika av olika anledningar, vissa har det ganska förspänt å vissa jobbar väldigt hårt. Men ingen av dom har legat hemma på soffan iaf!

Sky´s the limit...
Holiace
14 november 2007 · 1 754 Inlägg

TheDeadDorkster skrev:
Enbart så ni vet: Bränslet är ännu billigt i Sverige jämfört med många andra gammla EU-länder ÄVEN efter höjningen.

Och bränslet är drygt dyrt om man jämför med t.ex USA. I Ryssland kostar den knappt 6 kronor...

Jag kan inget om allt.
Gilbert
15 november 2007 · 42 Inlägg

Varför forskar inte folk mycke mer om att utvinna vätgas snabbt, då är de ju bara o tanka bilen från vatten kranen sen.

Turbo!
Volvo S60 2,4T "Bruksbilen" (2003)
chrno RE-雨宮
15 november 2007 · 481 Inlägg

Holiace skrev:

TheDeadDorkster skrev:
Enbart så ni vet: Bränslet är ännu billigt i Sverige jämfört med många andra gammla EU-länder ÄVEN efter höjningen.

Och bränslet är drygt dyrt om man jämför med t.ex USA. I Ryssland kostar den knappt 6 kronor...

I Iran kostar det 2öre/litern.. Fast det kan ju vara en myt. Hört de av ett gäng folk dock.

RE-Amemiya Kitted FD3S
Phaetoon
15 november 2007 · 8 156 Inlägg

chrno skrev:

Holiace skrev:

TheDeadDorkster skrev:
Enbart så ni vet: Bränslet är ännu billigt i Sverige jämfört med många andra gammla EU-länder ÄVEN efter höjningen.

Och bränslet är drygt dyrt om man jämför med t.ex USA. I Ryssland kostar den knappt 6 kronor...

I Iran kostar det 2öre/litern.. Fast det kan ju vara en myt. Hört de av ett gäng folk dock.

Det är subventionerat till 60 öre per liter. http://www.e24.se/dynamiskt/ravaror/did_16113135.asp

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
snoddas
15 november 2007 · 1 142 Inlägg

varför ska dom höja på snus och bärs???hur skadar dom vår miljö?

MariaC
15 november 2007 · 140 Inlägg

Man blir så jävla förbannad själv drabbas dem inte för det är vi vanliga skattebetalare som bekostar deras resor . Nu tycks det ju som om man kan höja hur mycket man vill i miljöns namn. Fick ut ett litet häfte från vägverket där som man uppmanades att tänka på miljön om man sänkte farten 10 km/h förstår inte hur dem tänker för samtidigt kan man bygga en rondell på E65 utan för Malmö tänk alla som ska bromsa in och sen gasa igen men här talar man inte om utsläpp. 

Var över i USA i sommar på en lång bil semester soppa priset var 4.50 kr litern en viss skillnad
mot här som är rena rånet av bilisterna

Saab 9-5 (2005)
fluppidupp ...
15 november 2007 · 757 Inlägg

när dom sa att folk skulle få 1000kr mer varje månad så menade dom inte att man skulle få 1000kr att leka för. vill du betala A-kassan och Facket så får du göra det med din 1000lapp och vi som inte vill vara med har den där 1000lappen till annat. så enkelt är det. vill du åka bensintörstig bil för din 1000lapp så gör det. där har du din 1000lapp. man ska betala för det man använder och inget annat förutom i vissa fall.

MariaC
15 november 2007 · 140 Inlägg

A kasse avgiften gick man ut och talade om att man skulle höja före valet så det var ju ingen överraskning man lovade också sänka bensin skatten men den höjer man hade det varit ett företag som gjort det så hade det varit falsk marknadsföring men politiker gör ju som man vill .

Bilisterna är inget annat än en ren mjölk kossa för staten här är det ingen skillnad på dem politiska blocken budskapet är det samma att äga och köra bil är något fult och det ska kosta dem kan ju börja med att själv använda cyckel på sina tjänsteresor

Saab 9-5 (2005)
MrTurbo Better than God \o/
15 november 2007 · 1 882 Inlägg

robzter skrev:
när dom sa att folk skulle få 1000kr mer varje månad så menade dom inte att man skulle få 1000kr att leka för. vill du betala A-kassan och Facket så får du göra det med din 1000lapp och vi som inte vill vara med har den där 1000lappen till annat. så enkelt är det. vill du åka bensintörstig bil för din 1000lapp så gör det. där har du din 1000lapp. man ska betala för det man använder och inget annat förutom i vissa fall.

Kunde inte sagt det bättre själv...  hmm

De gav oss med stora ord en tusenlapp med ena handen för att sedan med låg röst informera om att de tar tillbaka den med råge med andra handen.

"Det nya arbetarpartiet" gör allt för att fylla svenska folket med valfläsk och sedan ändå spendera fläsket på de redan feta.  roll Men det var iofs väntat.

För övrigt kommer bensinen aldrig upp i sitt rätt värde! (ironi)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
alain www.bimmerpower.org
15 november 2007 · 3 995 Inlägg

I Frankrike kostar bensin idag 13.50
reinfjeld innan valet sa att det skulle inte höja bensin
innan valet han snackade skit, efter valet han sprädd ut skiten
Den politiken som styr idag är till de rika inte till Svensson.
Här i Sverige vi saknar en Robin Wood och vad gör King Richard (Bernadotte) för sitt folk?

Senast redigerat av alain (15 november 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
n3rmin Greetings, infidel.
15 november 2007 · 91 Inlägg

Gilbert skrev:
Varför forskar inte folk mycke mer om att utvinna vätgas snabbt, då är de ju bara o tanka bilen från vatten kranen sen.

Då skulle dom väl satt någon mega skatt på vattnet också. roll

...antar jag.

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.
Roughrider
25 december 2007 · 22 Inlägg

Gilbert skrev:
Varför forskar inte folk mycke mer om att utvinna vätgas snabbt, då är de ju bara o tanka bilen från vatten kranen sen.

Jodå, det finns en gammal "hemlighet" för intern vätgas-produktion för alla slags fordon som drivs med bensin/diesel. Vätgas producerad av destillerat vatten & kompletterar det befintliga bränslet. Denna kombination sänker bränsleförbrukningen med 35%, ger mer effekt & renare avgaser. Energi från bilbatteriet tas till vätgas-produktionen i en liten behållare. Gasen leds genom slang till bensinslangen via en T-koppling + (valfritt) till insugskanalen. Hos diesel enbart insugskanalen.

Frågan är hur många "skeptiker" som ska förkasta denna uppfinning kring vätgasen som produceras direkt i motorrummet. Förhoppningsvis ingen. Detta är det bästa som hänt inom bränsleteknik för befintliga bensin/diesel motorer för att få ner förbrukningen & hålla motorn ren mha den effektiva förbränningen. Ska själv givetvis installera detta till våren.

http://www.virallinktracker.com/vlt/links/10202

http://www.garaget.org/gallery/archive/40941/218195_fw4v10.jpg

Senast redigerat av Roughrider (7 april 2008)

Audi A4 2.4 30-valve QUATTRO "EcoForce V6" (2000)
Rushman Evolution Garage
25 december 2007 · 1 299 Inlägg

själv kommer jag balansera det sjuka bensinpriset genom att skita i att betala skatten

Sky´s the limit...
engolf
25 december 2007 · 3 235 Inlägg

Politekr borde ställas tills svars för alla lögner de kommer med...

Nu har jag bott i Norge i snart fyra år, och här är lögnerna JÄVLIGT OMFATTNDE!

De lovar massor för att komma till makten, men när de är väl vid bordet, så skiter de i alla sina löften och gör i stort sett det motsatta.

I Sverige är ju det gratis att köra på vägar (förutom trängselskatterna i Sthlm), i Norge därimot finns det massa vägtullar, och de är för helvete ÖVERALLT!!!sad((
Att komma till jobbet kostar 40 kr, komma hem kostar 20 kr, så en sträkning på ca 8 mil kostar 60 kronor, exklusive bensin, dubbdäackavgift och massa annan skit.

Folk i norden är otroligt mesiga och rädda att agera. Fransmännen gör helt rätt, de ger sig till känna så fort politekerna bryter sina löften. Det borde man göra överallt i världen.
Det är vi som väljer vem som ska sitta vid styret, folket har makten att bestämma, och det borde man göra. Blockera motorvägar, hamnar eller vad fan nu det ska vara för att få fram att några få personer kan inte jävlas med många miljoner.

Det snackar mycket om folk som snyter staten för skattepengar, men aldrig har jag hört om hur mycket staten snyter vanliga folk på.
Skatter och avgifter på bränsle utgör va 60% av priset vi måste betala. Tänk nu efter: för några år sedan kostade 1 liter bensin ca 8 kr, och då tog staten ca 4.6 kr i skatter o avgifter. Idag kostar den litern, hm, ska vi säga 11 kr, och då tar staten ca 6.6 kr...Och det är PER LITER!!! de borde sänka skatterna för länge sedan, eller införa flexibla bränsleskatter. men det är ju ingen som nämner det, för när staten agerar som skurk, håller folk käft...

Tänk: bensinskatt, bilskatt, skatt på försäkring, trängselskatt (sthlm än så länge, men jag lovar, det kommer att bli MYCKET värre snart).

Jag protesterde på mitt eget sätt, jag ställde av bilen för tre år sedan och körde utan att skatta den, utan försäkring, utan besiktning, tankade avgiftsfri diesel med mera..ja, jag sket i allt det folmella. Det är min bil, och ingen jävel kommer och säger att jag inte får köra den.
Och ja, jag blev stoppad en gång, och måste betala 5 lappar, men tro mig, allt detta var värt det. Trots böterna sparade jag över 20000 på tre år, (exklusive at jag snyltade staten på dieselskatt).

Man borde uppmana folk att protestera som i Frankrike. Jag vill gärna se politeker svettas och återkalla sina lögnaktiga beslut.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang