Slutsteg till framsystem

HybQ
25 oktober 2005 · 40 Inlägg

Hej! Letar nu efter ett slutsteg till framsystem & högtalarna bak, något billigt att rekommendera? Behöver man 2 eller 4 kanaligt då?

MVH HybQ

Malmoe SSS -12
25 oktober 2005 · 3 217 Inlägg

Ja säg det du, det låter ganska mycket som att det ska vara 4-kanaligt tongue Jensens är ganska billiga!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Gormanz SRT4 2,4T & 9000 2,3T
26 oktober 2005 · 272 Inlägg

Du ska nog satsa på ett 4 kanaligt slutsteg om du ska köra både fram & bak system. Jag skulle då ha gjort det.

/Gormanz
Kojloj
26 oktober 2005 · 458 Inlägg

HybQ skrev:
Hej! Letar nu efter ett slutsteg till framsystem & högtalarna bak, något billigt att rekommendera? Behöver man 2 eller 4 kanaligt då?

MVH HybQ

Vad har du i bilen?? framsystem o baksystem vad kör du med??

Senast redigerat av Kojloj (26 oktober 2005)

Sharky
26 oktober 2005 · 10 287 Inlägg

4-Kanal. Man blir bara missnöjd om man kopplar fram+bak på samma kanal.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
TT-Avant
26 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

Tycker det räcker med 2-kanal. Steget kör du på fram högtalare och bak på inbyggda effekten. Ljudet skall inte komma bakifrån så då gör det inget om de drivs på inbyggd effekt..*enligt mej iaf*

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Sharky
26 oktober 2005 · 10 287 Inlägg

Det är väl inte alla HU som har inbyggda steg? Eller....det var länge sedan jag kollade igenom märkesdjungeln.

/Göran


Tiaz skrev:
Tycker det räcker med 2-kanal. Steget kör du på fram högtalare och bak på inbyggda effekten. Ljudet skall inte komma bakifrån så då gör det inget om de drivs på inbyggd effekt..*enligt mej iaf*

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
timpan_87
26 oktober 2005 · 781 Inlägg

4 kanaligt steg såklart ante:) särskilt om du ska ha 6/9orna bak..

sternviken
26 oktober 2005 · 81 Inlägg

Sharky skrev:
Det är väl inte alla HU som har inbyggda steg? Eller....det var länge sedan jag kollade igenom märkesdjungeln.

/Göran


Tiaz skrev:
Tycker det räcker med 2-kanal. Steget kör du på fram högtalare och bak på inbyggda effekten. Ljudet skall inte komma bakifrån så då gör det inget om de drivs på inbyggd effekt..*enligt mej iaf*

Nästan alla Bilstereo har inbyggda steg. ex. 4x50w.

TT-Avant
27 oktober 2005 · 6 851 Inlägg

Sharky skrev:
Det är väl inte alla HU som har inbyggda steg? Eller....det var länge sedan jag kollade igenom märkesdjungeln.

/Göran


Tiaz skrev:
Tycker det räcker med 2-kanal. Steget kör du på fram högtalare och bak på inbyggda effekten. Ljudet skall inte komma bakifrån så då gör det inget om de drivs på inbyggd effekt..*enligt mej iaf*

Nje du har rätt. Det är inte alla, men har man en som INTE har det så antar jag att man "lirar" i en helt annan klass. Oftast så är det de dyrare spelarna som inte har det isf. Då är man nog dessutom ganska så kräsen vad det gäller ljudet wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang