Köpråd på bil över 300km/h

Tengu1969
30 september 2007 · 1 396 Inlägg

Crille666 skrev:

Hardjim skrev:

Izual skrev:

Ja kanske en topfuel men nu pratar vi om vanliga bilar här.

Det vore ju bara dumt att ha sådan utväxling på bilen på strippen

Ja, vi pratar om dem snabbaste vanliga bilarna som kör på strippen.
Läs på om du inte vet.

Avisst nämn en bil som gör det. Bugatti Veyron världens snabbaste bil med v16 motor gör 0-200 på 7,3 och den har 1000 hk. Finns inte många bilar på strippen som gör 0-280 på 7,8

Men den är ju utväxlad för toppfart? Den trycker sen på i 120km/h till till över 400 km/h...

En strippenbil är ju utväxlad för acc...

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Fredrik.Gustavsson
30 september 2007 · 2 123 Inlägg

r-ted skrev:

Crille666 skrev:

Hardjim skrev:

Ja, vi pratar om dem snabbaste vanliga bilarna som kör på strippen.
Läs på om du inte vet.

Avisst nämn en bil som gör det. Bugatti Veyron världens snabbaste bil med v16 motor gör 0-200 på 7,3 och den har 1000 hk. Finns inte många bilar på strippen som gör 0-280 på 7,8

Vidar strands bilar klarar lätt den tiden han beskrev ...

Jo men den norrmannen är ju sjuk : ) Känns bra att va norrbagge när man vet att man kommer från samma land som han : )
Men sånna bilar ser man inte varje dag på strippen och jag kallar inte det för en vanlig bil.
Mera monster än bil.

Crille666
30 september 2007 · 166 Inlägg

r-ted skrev:

Crille666 skrev:

Hardjim skrev:
Ja, vi pratar om dem snabbaste vanliga bilarna som kör på strippen.
Läs på om du inte vet.

Avisst nämn en bil som gör det. Bugatti Veyron världens snabbaste bil med v16 motor gör 0-200 på 7,3 och den har 1000 hk. Finns inte många bilar på strippen som gör 0-280 på 7,8

Vidar strands bilar klarar lätt den tiden han beskrev ...

Vilken av hans bilar gör det?

Senast redigerat av Crille666 (30 september 2007)

Crille666
30 september 2007 · 166 Inlägg

NiclasT skrev:

Crille666 skrev:

Hardjim skrev:

Ja, vi pratar om dem snabbaste vanliga bilarna som kör på strippen.
Läs på om du inte vet.

Avisst nämn en bil som gör det. Bugatti Veyron världens snabbaste bil med v16 motor gör 0-200 på 7,3 och den har 1000 hk. Finns inte många bilar på strippen som gör 0-280 på 7,8

Men den är ju utväxlad för toppfart? Den trycker sen på i 120km/h till till över 400 km/h...

En strippenbil är ju utväxlad för acc...

Jo men den gör ju också 0-100 på 2,5 sek. Vilket är hyffsat bra.

stickyfingers
30 september 2007 · 10 Inlägg

BMW 850 sägs göra upp till 305 om man tar bort spärren med chip. bra med effekt och rejält stor motor i den bilen redan original. Men som på de flesta bilar är de väl spärrade vid 250km/h.

-Jonten- Hopplare
30 september 2007 · 104 Inlägg

Täntke bara säga attt jag skulle hellre köpa enfin cab än en snabb sak. för det emycket finare att åka på motorvägeni 100 och känna hur vinden åker igenom håret än att flyga fram i 200 o bli tagen va polisen. Om du vill köra snabbt sätt dej i ett flygplan jag har hört attt de går som fan ;P men tips på en bil som går så snabbt har ju alla sagt. Sen är hastighet en sak och väghållning en annan. Hade jag denna summa pengar (och den erfaenheten att köra snabbt) skulle jag väl välja En lan Evo 8 eller en Lotus big_smile (åh lotus) elelr kanske en VW r32, impreza e ju också väldigt bra. MR2 är fin också Jaguar är fina också kanske lite snobbiga. Tänk på att de inte e bara en kostnade det e ju saktt och försäkring. därav tipsar jag om lotus för det är gröna. Bwm har ju så hög försäkring.

Lika lyckat som Melle mels comeback
daim
30 september 2007 · 67 Inlägg

-Jonten- skrev:
Täntke bara säga attt jag skulle hellre köpa enfin cab än en snabb sak. för det emycket finare att åka på motorvägeni 100 och känna hur vinden åker igenom håret än att flyga fram i 200 o bli tagen va polisen. Om du vill köra snabbt sätt dej i ett flygplan jag har hört attt de går som fan ;P men tips på en bil som går så snabbt har ju alla sagt. Sen är hastighet en sak och väghållning en annan. Hade jag denna summa pengar (och den erfaenheten att köra snabbt) skulle jag väl välja En lan Evo 8 eller en Lotus big_smile (åh lotus) elelr kanske en VW r32, impreza e ju också väldigt bra. MR2 är fin också Jaguar är fina också kanske lite snobbiga. Tänk på att de inte e bara en kostnade det e ju saktt och försäkring. därav tipsar jag om lotus för det är gröna. Bwm har ju så hög försäkring.

R32an är slö, du ska va glad om den gör 250 tongue

-Jonten- Hopplare
30 september 2007 · 104 Inlägg

men jag sa ju att Det inte är nödvändigt att köra så snabbt... Trodde vi var ganska överenns om hastigheter i denna tråd tongue

Lika lyckat som Melle mels comeback
Izual
30 september 2007 · 4 571 Inlägg

Hardjim skrev:

Izual skrev:

Hardjim skrev:
herregud klart dem gör. Dem råaste bilarna gör 0-280km/h på ca 7.8sek

Ja kanske en topfuel men nu pratar vi om vanliga bilar här.

Det vore ju bara dumt att ha sådan utväxling på bilen på strippen

Ja, vi pratar om dem snabbaste vanliga bilarna som kör på strippen.
Läs på om du inte vet.

Är du helt Blind eller? han ville köpa en VANLIG bil som kan göra 300, inte ett strippenmonster.
Jag vet då inga bilar i världen som gör 0-300 på 7.8 från fabrik.

MilleN
30 september 2007 · 9 108 Inlägg

Har inte läst hela tråden men om det inte nämnts innan så gör nog Nissan 300ZX inte långt ifrån 300 i originalskick, och dom får man för en rätt billig peng.

Mr_Gear Biltokig
1 oktober 2007 · 870 Inlägg

MilleN skrev:
Har inte läst hela tråden men om det inte nämnts innan så gör nog Nissan 300ZX inte långt ifrån 300 i originalskick, och dom får man för en rätt billig peng.

Det måste jag säga var ett ganska vettigt tips! Riktigt breda bilar! (och tunga?)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Jimm
1 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Izual skrev:

Hardjim skrev:

Izual skrev:

Ja kanske en topfuel men nu pratar vi om vanliga bilar här.

Det vore ju bara dumt att ha sådan utväxling på bilen på strippen

Ja, vi pratar om dem snabbaste vanliga bilarna som kör på strippen.
Läs på om du inte vet.

Är du helt Blind eller? han ville köpa en VANLIG bil som kan göra 300, inte ett strippenmonster.
Jag vet då inga bilar i världen som gör 0-300 på 7.8 från fabrik.

Det va nån som började dra upp strippen bilar och sade att inte ens dem gör 300. Så du är nog blind isåfall för att du inte läst vad det är frågan om innan du lägger dig i.

Tips på bilar är ju i stort sett alla med hyffsad motor.
En bmw 750 kan gå fast dem är ju svåra att trimma.
nissan 300zx är nog bättre men gör nog "bara" 270 org. kanske är lätttrimmade det vet jag inte. en 3000GT går att få tag i för 70-80 000 och gör nog 270 men med en BPU på 15 000 så har den över 400hk och gör säkert 300, speciellt om man fixat DPn.
mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang