Kvällens "American Hotrods" på Discovery channel

dbjanoz
26 september 2007 · 1 785 Inlägg

Någon som vet vilken den svenska killen "Andreas" var som var med på kvällens avsnitt av "American Hotrods" ???

Det förvånar mig inte att Andreas inte kunde höra vad den killen med stela käken sa, han sluddrar ju så förbannat hehe.... Var ganska roligt att höra en svensk i amerikansk TV. Den andra som jobbar där "Thomas" han låter också svensk.

Någon här som vet?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
CarCass CarCass
26 september 2007 · 627 Inlägg

Tycker också att den där Thomas låter svensk, men han verkar inte vara det ändå? Missade det idag sad

Join the Evolution
buffys
26 september 2007 ·

Thomas är svensk...

Carlsberg
26 september 2007 · 111 Inlägg

Han är svensk

Edit : Äsch du han före:P

Senast redigerat av Carlsberg (26 september 2007)

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."
Saab 9-3 (2008)
Saab 900 s (1990)
buffys
26 september 2007 ·

wink

Hamilton
26 september 2007 · 8 864 Inlägg

Thomas är som sagt var Svensk, slutade hoss Boyd för många år sedan....
Avsnitten i Discovery är flera år gammla

Senast redigerat av Hamilton (26 september 2007)

Fotograf på tierpidag.se
Perss0n
26 september 2007 · 435 Inlägg

men det där avsnittet spelades ju in 2003 om jag inte minns fel..

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
dbjanoz
26 september 2007 · 1 785 Inlägg

Thomas är ett ganska svenskt namn och sedan är brytningen precis som om han snackar svenska men har snackat amerikanska i några år.

Det var jävligt kul att de sätter en svensk mot en amerikanare som inte kan röra hakan när han pratar hehe... Han har väl krossat käken om jag inte minns fel. MC olyka eller något såndant.

Skulle vara kul att höra med Andreas hur det var att vara över och hjälpa till i verkstaden. Det verkar ju vara väldigt speciellt folk i den verkstaden om man säger så....

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Camitz
26 september 2007 · 646 Inlägg

Där var 2 svenska killar Thomas och den andra kommer jag inte ihåg namnet på samt den här killen Andreas. Mike med den stela käken var med om hotrod olycka tror jag det var när han var yngre och var därefter tvungen att operera in stålplattor i ansiktet. Där av det "stela" utseendet!
Thomas samt den andre svenske och Mike har ju alla slutat hos boyd sedan länge som Hamilton här uppe skrev!!

Tega Yrkesförare
26 september 2007 · 1 073 Inlägg

Där har jobbat två svenskar hos Boyd. Nämligen Thomas Loddby och Berndt Karlsson.
Andreas var en praktikant som jag mest tyckte skämde ut det svenska folket!

Hamilton
26 september 2007 · 8 864 Inlägg

Camitz skrev:
Där var 2 svenska killar Thomas och den andra kommer jag inte ihåg namnet på samt den här killen Andreas. Mike med den stela käken var med om hotrod olycka tror jag det var när han var yngre och var därefter tvungen att operera in stålplattor i ansiktet. Där av det "stela" utseendet!
Thomas samt den andre svenske och Mike har ju alla slutat hos boyd sedan länge som Hamilton här uppe skrev!!

Får ju inte glöma den legendariske Bernt Karlsson som också hjälp Boyd med olika byggen. De flesta av er var inte födda när han byggde bilar här hemma wink

Pink Lady tex.
http://www.berntkarlsson.com/sitebuilder/images/PinkLadycarshow_edited-690x420.jpg

Senast redigerat av Hamilton (26 september 2007)

Fotograf på tierpidag.se
Crille666
26 september 2007 · 166 Inlägg

Den andre svensken som jobbar där heter Bernt. Men som sagt i dom nya avsnitten som går på lördagskvällar så är det inte alls många av dom gamla kvar.

dbjanoz
26 september 2007 · 1 785 Inlägg

Hamilton skrev:

Camitz skrev:
Där var 2 svenska killar Thomas och den andra kommer jag inte ihåg namnet på samt den här killen Andreas. Mike med den stela käken var med om hotrod olycka tror jag det var när han var yngre och var därefter tvungen att operera in stålplattor i ansiktet. Där av det "stela" utseendet!
Thomas samt den andre svenske och Mike har ju alla slutat hos boyd sedan länge som Hamilton här uppe skrev!!

Får ju inte glöma den legendariske Bernt Karlsson som också hjälp Boyd med olika byggen. De flesta av er var inte födda när han byggde bilar här hemma wink

Jag var född hehe

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
fegen Avstängd
26 september 2007 · 57 Inlägg

men om jag inte minns fel så var väl den där Andreas bara runt 17-18 år då.. och vilken 18åring kan prata engelska så folk fattar, och tror inte heller att han kan namnen på verktygen mm.... så som tex "grinder"  Den där Bernt, är det inte han som jobbar hos Jay Leno? Eller jag kanske blandar ihop dessa herrar....

Senast redigerat av fegen (26 september 2007)

Sport eller comfort!
dbjanoz
26 september 2007 · 1 785 Inlägg

fegen skrev:
men om jag inte minns fel så var väl den där Andreas bara runt 17-18 år då.. och vilken 18åring kan prata engelska så folk fattar, och tror inte heller att han kan namnen på verktygen mm.... så som tex "grinder"  Den där Bernt, är det inte han som jobbar hos Jay Leno? Eller jag kanske blandar ihop dessa herrar....

Hur många tekniska ord får man lära sig i skolan? Vad är en 3/4 ??? vad fan blir det nu ehhh 2,54*0.75=19,05mm nyckel? ehh det finns inte hahah.... hur många vuxna svenskar hade hängt med i tum?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Carlsberg
26 september 2007 · 111 Inlägg

Så vitt jag visste kunde 18 åringar prata utmärkt engelska( beror iof säkert på person till person).... "Verktygs" engelska är antagligen inte lika som vanlig engelska men han Lärljungen som var där förstod ju inte ett ord.... Skäms. Så nu har jag klagat tillräckligt:P

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."
Saab 9-3 (2008)
Saab 900 s (1990)
m_a_c X40 Nordic
26 september 2007 · 784 Inlägg

Jay Lenons svenska mekaniker hetter Per Blixt. OM det är någon som vill veta.

För övrigt tycker jag att american hot rod är en stor komedi när det gäller att visa hur dåligt ett företag kan vara på att ta hand om sinna anställda. Dom tar inte hand om de dom har och de tar ännu mindre hand om de nya de får. Fattar inte att den mannen kan bedriva ett sådant företag med så stor framgång.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
fegen Avstängd
26 september 2007 · 57 Inlägg

ja det är så sant så... ingen personal politik över huvudtaget...
ska man få jobb som mekaniker där så är det till att punga ut med pengar till verktyg.... och där borta funkar ju bara Snap On eller Mac Tools och dom kostar ju en hel del.
För kommer du med TengTools (what the fuck is Teng.. what does it say? TengTools???) då får du sparken.. he he. chefen gnäller nog bara lite om man kommer med Craftsman (biltema)..... smile

Sport eller comfort!
dbjanoz
26 september 2007 · 1 785 Inlägg

m_a_c skrev:
Jay Lenons svenska mekaniker hetter Per Blixt. OM det är någon som vill veta.

För övrigt tycker jag att american hot rod är en stor komedi när det gäller att visa hur dåligt ett företag kan vara på att ta hand om sinna anställda. Dom tar inte hand om de dom har och de tar ännu mindre hand om de nya de får. Fattar inte att den mannen kan bedriva ett sådant företag med så stor framgång.

Som endel svenska chefer kan uttala sig "Det ju ingen välgörehets inrättning" när anställda kommer med förslag på förbättringar och det inte är bekvämt för chefen

Jag håller med dig, man bör värna om sina anställda, det vinner man på i längden.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Smajly
26 september 2007 · 3 059 Inlägg

dbjanoz skrev:
Skulle vara kul att höra med Andreas hur det var att vara över och hjälpa till i verkstaden. Det verkar ju vara väldigt speciellt folk i den verkstaden om man säger så....

HAHAhahaha.. hjälpa till.. jo hade han bara fått tummen ur arslet o gjort nått.. sicken kille. Fatta inte ett skit ju o bara stod o glodde..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang