Kvällens "American Hotrods" på Discovery channel

dbjanoz
26 september 2007 · 1 785 Inlägg

Smajly skrev:

dbjanoz skrev:
Skulle vara kul att höra med Andreas hur det var att vara över och hjälpa till i verkstaden. Det verkar ju vara väldigt speciellt folk i den verkstaden om man säger så....

HAHAhahaha.. hjälpa till.. jo hade han bara fått tummen ur arslet o gjort nått.. sicken kille. Fatta inte ett skit ju o bara stod o glodde..

Vet inte om varken du eller jag hade ställt upp att jobba framför kameran och vara med på "discovery channel". Jag hade inte gjort det.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Honken_ Klyphuggare
26 september 2007 · 328 Inlägg

Jag gissar på att allt går efter ett manus där och lika på american shopper. Inga fler som har gått i dom tankebanorna?

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
26 september 2007 · 938 Inlägg

Crille666 skrev:
Den andre svensken som jobbar där heter Bernt. Men som sagt i dom nya avsnitten som går på lördagskvällar så är det inte alls många av dom gamla kvar.

Har knappt sett nåt av dom nya, men de få ja sett är inge bra... 
Dom bra avsnitten är inspelade under första delen av 2005, när Roy Schmidt fortfarande levde, han dog ju tyvärr i lungcancer... Är liksom inte samma sak utan han och Lee tillsammans, även om dom inte var dom mest effektiva på att arbeta så gillade jag Roy, tycker på nåt vis han påminde lite om min farfar som förövrigt också dog pga. lungcancer...

Så nu har ni fått min åsikt med.


R.I.P Roy Schmidt

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Hamilton
26 september 2007 · 8 864 Inlägg

fegen skrev:
ja det är så sant så... ingen personal politik över huvudtaget...
ska man få jobb som mekaniker där så är det till att punga ut med pengar till verktyg.... och där borta funkar ju bara Snap On eller Mac Tools och dom kostar ju en hel del.
För kommer du med TengTools (what the fuck is Teng.. what does it say? TengTools???) då får du sparken.. he he. chefen gnäller nog bara lite om man kommer med Craftsman (biltema)..... smile

Ang egna verktyg, alla brancher inom hantverk i USA använder det systemet inte bara bilbyggare.

Fotograf på tierpidag.se
fegen Avstängd
27 september 2007 · 57 Inlägg

jorå det är jag fullt medveten om

Sport eller comfort!
Frippe08 Galen
27 september 2007 · 849 Inlägg

Boyd kommer gå i konkurs tror jag:P han anställer ju vemfan som helst nu i dom senaste avsnitten:lol:

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
Mankan1978 Son Of Murphy
27 september 2007 · 782 Inlägg

Ja får väl dra upp "gammalt groll" då, men Andreas (den svenske praktikanten) var ju skrattretande! Hörde typ hälften av vad dom sa, och kunde inte läsa... Det är väl som på svenska att det står storleken på varje verktyg, och "a three quarter wrench" är ju inte så svårt o förstå kanske...

Älskar Mike i serien, han är grym! Han är där för o jobba o inget annat! Vilket är en helt sund inställning. smile
Thomas är bra, lite av Mike över honom...
Den andre svensken ni pratade om låter inte bekant.

Jag följer iaf serien så fort jag är hemma vid rätt tidpunkt...
Vart chockad när Roy avlidit... sad Roy R.I.P. Han var fan skön!
Men som sagt det är tråkigt att Sveriges Discovery ligger så långt bakom amerikanska...

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
_Andrew_
27 september 2007 · 145 Inlägg

USA borde gå över till mm och skippa tum smile
bygger amerikanska fordon på jobbet, och allt är i tum (och allt nytt i mm ungefär).

Så 1/2 = 13, 9/16 = 14, 3/4 = 19 osv har man ju fått in i huvudet iaf smile

tyckte synd om Andreas fan.

twin_cam Smålänning
27 september 2007 · 7 877 Inlägg

Tycker att det är för mycket gräl i den serien, likaså i American Chopper.

Ibland började man fundera om inte praktikanten Boyd hadde (Andreas?) sket i att joba bara för att komma därifrån.
Slår vad om att hade den firman legat i sverige så hade den inte blivit långlivad.

Sen det faktum att när man ser hur dom bygger så undrar man hur dom tänker ibland... Jänkarna måste vara bäst i världen på att komma undan med fuskbyggen.

Fler som undrar hur Boyd tänker när han accepterar att bygga bilar åt företag på bara några veckor, och sen blir förbannad på sina medarbetare när leverantörerna inte sköter sig...

BTW: I skolan va jag typ expert på US systemet. Alltså tum... Pluggade in det på fackengelskan.

1/4 tum (a quarter inch) = 6,35 mm
1 tum (inch) = 25,4 mm
1 fot (feet)  = 12 tum = 304,8 mm
1 yard = 3 fot = 36 tum = 914,4 mm

Är dock ingen höjdare numer... Längesen jag använde det tongue Mekar inte jänk så mycket nu...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
FireTraXX DFFL
27 september 2007 · 9 020 Inlägg

fegen skrev:
men om jag inte minns fel så var väl den där Andreas bara runt 17-18 år då.. och vilken 18åring kan prata engelska så folk fattar, och tror inte heller att han kan namnen på verktygen mm.... så som tex "grinder"  Den där Bernt, är det inte han som jobbar hos Jay Leno? Eller jag kanske blandar ihop dessa herrar....

Jag har kunnat prata flytande engelska sen jag var runt 10.
Alla är inte inkompetenta idioter...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mackanol
27 september 2007 · 2 079 Inlägg

FireTraXX skrev:

fegen skrev:
men om jag inte minns fel så var väl den där Andreas bara runt 17-18 år då.. och vilken 18åring kan prata engelska så folk fattar, och tror inte heller att han kan namnen på verktygen mm.... så som tex "grinder"  Den där Bernt, är det inte han som jobbar hos Jay Leno? Eller jag kanske blandar ihop dessa herrar....

Jag har kunnat prata flytande engelska sen jag var runt 10.
Alla är inte inkompetenta idioter...

jag är ganska säker på att väldigt många 18 åringar kan prata helt OK engelska, kan utan att skryta säga att jag är väldigt bra själv:D men som någon tidigare i tråden sa, det finns ju sopor! kommer inte ihåg när jag började läsa engelska men har för mig att det var ganska tidigt i skolan, vet ej hur det är nuförtiden, men det kanske nån annan vet

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Hakan_J
27 september 2007 · 380 Inlägg

Ang engelska kunskaper så finns det ju faktist nått som kallas dysleksi också,tänk på dä.

Merclone Leg. Spådam
27 september 2007 · 816 Inlägg

Hakan_J skrev:
Ang engelska kunskaper så finns det ju faktist nått som kallas dysleksi också,tänk på dä.

Men nu är det ju så att dyslexi inte påverkar hur man talar, bara hur man stavar.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
mitec
16 november 2008 ·

dä? det heter väll DE!!!!!

JonasK -.-
16 november 2008 · 383 Inlägg

mitec skrev:
dä? det heter väll DE!!!!!

Ska du gnälla på hur folk stavar borde du se till att stava rätt själv.

Ordet väl har endast ett L.

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas
_Wallis_
16 november 2008 · 4 506 Inlägg

mitec skrev:
dä? det heter väll DE!!!!!

Jävligt nödvändigt att bumba en tråd som har varit död
i över ett år för att klaga på någons stavning.

Kan du andas kan du dö.
Janneutanb
16 november 2008 · 7 271 Inlägg

mitec skrev:
dä? det heter väll DE!!!!!

Det heter DET!

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
16 november 2008 · 1 659 Inlägg

Haha, någon ska ju göra det också wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Sokrates Eliminator
16 november 2008 · 1 441 Inlägg

RIP Boyd Coddington.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
ZonaX Svetsare
16 november 2008 · 3 150 Inlägg

Thomas är svensk och "Bernt" eller va han heter är norsk/svensk





Dom snackade svenska med varandra i ett avsnitt

Senast redigerat av ZonaX (16 november 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang