24 oktober 2007
Trådstartare
Dags för en update! Har inte blivit så mycket på senaste tiden då det varit mycket jobb med att flytta, samt lite pengabrist. Jobbar på det!
Fick hem reservdelsbilen som jag beställt igår förmiddag (fick kompa ut från jobbet en halvtimme för detta), var en halv Civici som kom på pall från bildemonteringen. När killarna lastar ev pallen börjar jag fundera på att de kapat fel. De skulle kapa vid B-stolpen, men det finns ingen bakdörr och den ser jätteliten ut!
Både jag och båda killarna från DHL nörjar fundera. Ganska snabbt inser vi att de kapat och skickat fel bil! Det är inte en Honda Civic 4dr. Det är en Hatchback! Jag bad killarna lasta på den igen på lastbilen och i.o.m att jag förskottsbetalat var det avsändaren betalar...hehe.
Blev så j*vla förbannad! Ringde på en gång till demonteringen och sökte en förklaring - men först var det ju telefonkö i 10 min - och när jag kom fram, berättat historien (bestämt, men inte med arg ton - de måste ju få chans att rätta till felet!) så säger killen att det är konstigt och de ska utreda saken samt återkomma. Har inte fått nåt samtal än..
Blir så less!! Hinner inte fixa något med bilen förrän på fredag/lördag heller...IKEA på söndag...kommer gå en del pengar där också. Kan inte bo utan matbord eller säng!
Fan! (ursäkta mig) Någon som har lust att sponsra mig med någonting?? Eller åtminstone en ny panel för värme och fläkt. Token innan hade ju brutit av handtaget och jag får inte loss bakdelen på den! Allt går skit! (tilläggas att anledningen till att den bröts av var att reglaget för värme satt fast - på grund av att en plastbit lossnat längre ner i kedjan, och att ingen uppmärksammat det...utan tog i med våld istället!!)..
åhh!
Lite positivt kan jag komma med!
Har bestämt mig för var och vad jag ska köpa till bilen!
Blir akr-performance för allt maskinellt, samt växelspaksknopp och lysen.
Sen köper jag antingen från VIS, eller Vision Autodynamics. Någon som har feedback eller skräckexempel från de företagen?? Har ett skräck från bägge, men även massa positivt.
Vision lämnar även livstids/10 år garanti på spoilers. VIS lämnar ingen, men har hört mer gott om dem.
Sen får jag se var jag köper mina ljudprylar, samt invändig styling. Finns ganska många parter där. Ljudet lutar åt att jag köper från lokala Nårdik.nu, om jag inte får bättre erbjudanden på annat håll, då de redan "sponsrat" mig med rabatt på dynamat. Helst köper jag DLS-prylar, men är öppen för sponsorer/förslag på annat som håller minst samma kvalité på delningsfilter och högtalare. Samt att jag redan äger ett A6-monoblock.
Fråga gärna något så svarar jag ivrigt. Vill komma igång igen....kan det inte vara fredag eftermiddag snart...
//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!