3016
Sök

Sportbil för runt 20k

427 Inlägg
30 september 2007
#21
Porsche 944 känns roligare än s13 är så vanliga och oftast mer slutkörda och rostar mer! Porschens kaross är helt galvaniserad (stavning)...
Porsche 944 85b och framot alltså så du får fin inredning smile

Toyota mr2 är kanske lite dyr men jävligt fin big_smile

Om du kan tänka dig framhjulsdrift köp crx!!

58 Inlägg
30 september 2007
#22
ingen som kan rekomendera en mazda 323 f den  e la lite sportig??


427 Inlägg
30 september 2007
#23
Happa skrev:
ingen som kan rekomendera en mazda 323 f den  e la lite sportig??

Ganska långt ifrån spportbil tongue

4 571 Inlägg
30 september 2007
#24
Happa skrev:
ingen som kan rekomendera en mazda 323 f den  e la lite sportig??

Hellre en mx-3 isf, delar de flesta delar förutom motor och själva karossen, sedan är mx-3 snyggare wink Den ser iaf sportig ut tongue


58 Inlägg
30 september 2007
#25
men jag har tyvärr inte så mkt pengar annars hade den varit ett alternativ


67 Inlägg
30 september 2007
#26
Porshe 924s eller 944 !??

Porsche

57 Inlägg
30 september 2007
#27
du får ingen supra för 20-30k iaf så om jag var du skulle jag välja en 200sx eller honda crx men 200sx finns det inte så många fina exemplar för dom pengarna så då får du nog jobba lite på bilen men det kan det vara värt big_smile


212 Inlägg
30 september 2007
#29
http://www.blocket.se/vi/13519231.htm?ca=23_11_s

du kan nog få den för 35 med 18, el ge bud 30 utan. en bil som ser sportig ut, men kostar inget å äga.


1 129 Inlägg
30 september 2007
#30
Jag tycker att japanarna alltid ha legat bra till inom det mesta i bil industrin, Men ja är lite osäker på om dom ligger bättre till än tyskarna om man kollar på rostskydd, drivlina, och trimning tålbarheten. Där har ju t.ex. Nissan 200sx fått en hel del dålig kritik.

Men japanarna borde ju va bra bilar då dom används mycket inom drifting. För där behövs ju bra vägegenskaper, bra slittålighet och bra trimegenskaper.

804 Inlägg
30 september 2007
#31
Palicuse skrev:
Jag tycker att japanarna alltid ha legat bra till inom det mesta i bil industrin, Men ja är lite osäker på om dom ligger bättre till än tyskarna om man kollar på rostskydd, drivlina, och trimning tålbarheten. Där har ju t.ex. Nissan 200sx fått en hel del dålig kritik.

Men japanarna borde ju va bra bilar då dom används mycket inom drifting. För där behövs ju bra vägegenskaper, bra slittålighet och bra trimegenskaper.

Är olika inom olika märken med. Mercor mellan 90-00 rostar ju sönder på löpande band. Mazda har haft uselt rostskydd och även där är det inget ovanligt med mycket rost på modeller framåt -00. Hade e36:a innan med 22k mil på mätaren och där kröp rosten fram rejält på skärmkanter och undertill. På toyotan jag har nu har jag 2små fläckar med ytrost, och pendlarbilen peugeot 306 är enda bilen jag haft utan någon rost alls, fast fransoserna har varit rätt bra på den punkten sen slutet av 80-talet, början av -90.

fotointresserad
2 307 Inlägg
1 oktober 2007
#32
En bil som sticker ut i mängden sa du.. tycker du ska satsa på den här mantan isf:
http://www.blocket.se/vi/13608711.htm?ca=5_s

Helfrän Manta a med 203hk på bakhjulen för 29k tror ja d va..


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
1 oktober 2007
#33
BEATNIK skrev:
Du får ingen sportbil för 20, finns ingen bil för 20 du kan kalla sportbil !

En sportigare bil då? tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

3 124 Inlägg
1 oktober 2007
#34
Palicuse skrev:
Jag tycker att japanarna alltid ha legat bra till inom det mesta i bil industrin, Men ja är lite osäker på om dom ligger bättre till än tyskarna om man kollar på rostskydd, drivlina, och trimning tålbarheten. Där har ju t.ex. Nissan 200sx fått en hel del dålig kritik.

Men japanarna borde ju va bra bilar då dom används mycket inom drifting. För där behövs ju bra vägegenskaper, bra slittålighet och bra trimegenskaper.

Drifting är ju visserligen rena motsatsen till bra vägegenskaper...


3 124 Inlägg
1 oktober 2007
#35
Vi pratar ju som sagt inte om sportbilar utan om sportigare bilar.

Behöver du inte jäkligt bra väghållning är en Saab ng9000 Aero en prisvärd och lätttrimmad bil. Dessutom känns den modern i termer som komfort. Dock är det lite si och så med driftsäkerheten, mycket småfel, växellådor som inte håller för riktigt inspirerad körning osv.

BMW 325 E36, hitta ett exemplar som inte har så mycket rost och välskött så bjuder den på trevlig körning, riktigt bra väghållning och prestanda för att vara en orginalbil. Vill man däremot komma över 300 häst i sin budget sportbil är den inte det enklaste sättet att nå målen.


4 571 Inlägg
1 oktober 2007
#36
Tråden rensad på massa skit
Rs niclas och BEATNIK
Ta era diskussioner via Pm istället för att skräpa ner tråden med trams.


Avstängd
658 Inlägg
1 oktober 2007
#37
Izual skrev:
Tråden rensad på massa skit

Rs niclas och BEATNIK
Ta era diskussioner via Pm istället för att skräpa ner tråden med trams.

Okej men till trådskaparen, du kan inte få en sportbil för 20.

Men vill du ha en vanlig bil som är rolig med bra väghållning, sattsa på nån honda, lr golf.


Izual: Sa ju bara sanningen om att saab 99, lr vilken saab som helst inte är Sportbil,men han vet tydligen inte va sportbil är. Tycker inte det va trams alls.
Senast redigerat av BEATNIK (1 oktober 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

285 Inlägg
1 oktober 2007
#38
Norde skrev:
En bil som sticker ut i mängden sa du.. tycker du ska satsa på den här mantan isf:
http://www.blocket.se/vi/13608711.htm?ca=5_s

Helfrän Manta a med 203hk på bakhjulen för 29k tror ja d va..

Det där är go kärra det..  lite småjobb samt en annan inredning bara så har man grymt kul bil.

en satans jävla Volvo.

1 129 Inlägg
1 oktober 2007
#39
viccoA skrev:
Palicuse skrev:
Jag tycker att japanarna alltid ha legat bra till inom det mesta i bil industrin, Men ja är lite osäker på om dom ligger bättre till än tyskarna om man kollar på rostskydd, drivlina, och trimning tålbarheten. Där har ju t.ex. Nissan 200sx fått en hel del dålig kritik.

Men japanarna borde ju va bra bilar då dom används mycket inom drifting. För där behövs ju bra vägegenskaper, bra slittålighet och bra trimegenskaper.

Drifting är ju visserligen rena motsatsen till bra vägegenskaper...

Med tanke på att man inte gör nåt annat än svänger o försöker få så långa och fina sladdar som möjligt i drifting så tycker ja att bra vägegenskaper är en viktig del. Drag racing har ju inte lika bra egenskaper med tanke på att det går bra frammåt, men dåligt då det svänger.

Men jag tror du menar att en bil med bra vägegenskaper är en bil som man inte kan få sladd med nå lätt och med det riskera att köra av vägen.

Dessa egenskaperna är mottsatta varann, men jag tycker inte att nån av dom är direkt fel.

Proud Audi-owner
55 Inlägg
1 oktober 2007
#40
John87 skrev:
BEATNIK skrev:
Du får ingen sportbil för 20, finns ingen bil för 20 du kan kalla sportbil !

En sportigare bil då? tongue

Audi GT Coupé  1985-1988.. dom går bra, bra väghållning, och är hyffsat sportig iallafall smile


Och priserna på dom varierar ganska mycket, allt från 6k-20k+, för 20k får man en i riktigt bra skick smile

EDIT: Dom finns med Quattro fyrhjulsdrift
Senast redigerat av Krillmeister (29 december 2009)

Vorsprung durch technik


Sök