Sportbil för runt 20k

Lars-P
30 september 2007 · 427 Inlägg

Porsche 944 känns roligare än s13 är så vanliga och oftast mer slutkörda och rostar mer! Porschens kaross är helt galvaniserad (stavning)...
Porsche 944 85b och framot alltså så du får fin inredning smile

Toyota mr2 är kanske lite dyr men jävligt fin big_smile

Om du kan tänka dig framhjulsdrift köp crx!!

Happa
30 september 2007 · 58 Inlägg

ingen som kan rekomendera en mazda 323 f den  e la lite sportig??

Lars-P
30 september 2007 · 427 Inlägg

Happa skrev:
ingen som kan rekomendera en mazda 323 f den  e la lite sportig??

Ganska långt ifrån spportbil tongue

Izual
30 september 2007 · 4 571 Inlägg

Happa skrev:
ingen som kan rekomendera en mazda 323 f den  e la lite sportig??

Hellre en mx-3 isf, delar de flesta delar förutom motor och själva karossen, sedan är mx-3 snyggare wink Den ser iaf sportig ut tongue

Happa
30 september 2007 · 58 Inlägg

men jag har tyvärr inte så mkt pengar annars hade den varit ett alternativ

chrille_P924
30 september 2007 · 67 Inlägg

Porshe 924s eller 944 !??

Porsche
lillsebb
30 september 2007 · 57 Inlägg

du får ingen supra för 20-30k iaf så om jag var du skulle jag välja en 200sx eller honda crx men 200sx finns det inte så många fina exemplar för dom pengarna så då får du nog jobba lite på bilen men det kan det vara värt big_smile

BMW 318i (1988)
ErnadG
30 september 2007 · 212 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/13519231.htm?ca=23_11_s

du kan nog få den för 35 med 18, el ge bud 30 utan. en bil som ser sportig ut, men kostar inget å äga.

Palicuse
30 september 2007 · 1 129 Inlägg

Jag tycker att japanarna alltid ha legat bra till inom det mesta i bil industrin, Men ja är lite osäker på om dom ligger bättre till än tyskarna om man kollar på rostskydd, drivlina, och trimning tålbarheten. Där har ju t.ex. Nissan 200sx fått en hel del dålig kritik.

Men japanarna borde ju va bra bilar då dom används mycket inom drifting. För där behövs ju bra vägegenskaper, bra slittålighet och bra trimegenskaper.

beta
30 september 2007 · 804 Inlägg

Palicuse skrev:
Jag tycker att japanarna alltid ha legat bra till inom det mesta i bil industrin, Men ja är lite osäker på om dom ligger bättre till än tyskarna om man kollar på rostskydd, drivlina, och trimning tålbarheten. Där har ju t.ex. Nissan 200sx fått en hel del dålig kritik.

Men japanarna borde ju va bra bilar då dom används mycket inom drifting. För där behövs ju bra vägegenskaper, bra slittålighet och bra trimegenskaper.

Är olika inom olika märken med. Mercor mellan 90-00 rostar ju sönder på löpande band. Mazda har haft uselt rostskydd och även där är det inget ovanligt med mycket rost på modeller framåt -00. Hade e36:a innan med 22k mil på mätaren och där kröp rosten fram rejält på skärmkanter och undertill. På toyotan jag har nu har jag 2små fläckar med ytrost, och pendlarbilen peugeot 306 är enda bilen jag haft utan någon rost alls, fast fransoserna har varit rätt bra på den punkten sen slutet av 80-talet, början av -90.

Norde fotointresserad
1 oktober 2007 · 2 307 Inlägg

En bil som sticker ut i mängden sa du.. tycker du ska satsa på den här mantan isf:
http://www.blocket.se/vi/13608711.htm?ca=5_s

Helfrän Manta a med 203hk på bakhjulen för 29k tror ja d va..

John87 Stolt Volvoägare
1 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

BEATNIK skrev:
Du får ingen sportbil för 20, finns ingen bil för 20 du kan kalla sportbil !

En sportigare bil då? tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
viccoA
1 oktober 2007 · 3 110 Inlägg

Palicuse skrev:
Jag tycker att japanarna alltid ha legat bra till inom det mesta i bil industrin, Men ja är lite osäker på om dom ligger bättre till än tyskarna om man kollar på rostskydd, drivlina, och trimning tålbarheten. Där har ju t.ex. Nissan 200sx fått en hel del dålig kritik.

Men japanarna borde ju va bra bilar då dom används mycket inom drifting. För där behövs ju bra vägegenskaper, bra slittålighet och bra trimegenskaper.

Drifting är ju visserligen rena motsatsen till bra vägegenskaper...

viccoA
1 oktober 2007 · 3 110 Inlägg

Vi pratar ju som sagt inte om sportbilar utan om sportigare bilar.

Behöver du inte jäkligt bra väghållning är en Saab ng9000 Aero en prisvärd och lätttrimmad bil. Dessutom känns den modern i termer som komfort. Dock är det lite si och så med driftsäkerheten, mycket småfel, växellådor som inte håller för riktigt inspirerad körning osv.

BMW 325 E36, hitta ett exemplar som inte har så mycket rost och välskött så bjuder den på trevlig körning, riktigt bra väghållning och prestanda för att vara en orginalbil. Vill man däremot komma över 300 häst i sin budget sportbil är den inte det enklaste sättet att nå målen.

Izual
1 oktober 2007 · 4 571 Inlägg

Tråden rensad på massa skit
Rs niclas och BEATNIK
Ta era diskussioner via Pm istället för att skräpa ner tråden med trams.

D-No Avstängd
1 oktober 2007 · 658 Inlägg

Izual skrev:
Tråden rensad på massa skit

Rs niclas och BEATNIK
Ta era diskussioner via Pm istället för att skräpa ner tråden med trams.

Okej men till trådskaparen, du kan inte få en sportbil för 20.

Men vill du ha en vanlig bil som är rolig med bra väghållning, sattsa på nån honda, lr golf.


Izual: Sa ju bara sanningen om att saab 99, lr vilken saab som helst inte är Sportbil,men han vet tydligen inte va sportbil är. Tycker inte det va trams alls.

Senast redigerat av BEATNIK (1 oktober 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Ravestream
1 oktober 2007 · 285 Inlägg

Norde skrev:
En bil som sticker ut i mängden sa du.. tycker du ska satsa på den här mantan isf:
http://www.blocket.se/vi/13608711.htm?ca=5_s

Helfrän Manta a med 203hk på bakhjulen för 29k tror ja d va..

Det där är go kärra det..  lite småjobb samt en annan inredning bara så har man grymt kul bil.

en satans jävla Volvo.
Palicuse
1 oktober 2007 · 1 129 Inlägg

viccoA skrev:

Palicuse skrev:
Jag tycker att japanarna alltid ha legat bra till inom det mesta i bil industrin, Men ja är lite osäker på om dom ligger bättre till än tyskarna om man kollar på rostskydd, drivlina, och trimning tålbarheten. Där har ju t.ex. Nissan 200sx fått en hel del dålig kritik.

Men japanarna borde ju va bra bilar då dom används mycket inom drifting. För där behövs ju bra vägegenskaper, bra slittålighet och bra trimegenskaper.

Drifting är ju visserligen rena motsatsen till bra vägegenskaper...

Med tanke på att man inte gör nåt annat än svänger o försöker få så långa och fina sladdar som möjligt i drifting så tycker ja att bra vägegenskaper är en viktig del. Drag racing har ju inte lika bra egenskaper med tanke på att det går bra frammåt, men dåligt då det svänger.

Men jag tror du menar att en bil med bra vägegenskaper är en bil som man inte kan få sladd med nå lätt och med det riskera att köra av vägen.

Dessa egenskaperna är mottsatta varann, men jag tycker inte att nån av dom är direkt fel.

Krillmeister Proud Audi-owner
1 oktober 2007 · 55 Inlägg

John87 skrev:

BEATNIK skrev:
Du får ingen sportbil för 20, finns ingen bil för 20 du kan kalla sportbil !

En sportigare bil då? tongue

Audi GT Coupé  1985-1988.. dom går bra, bra väghållning, och är hyffsat sportig iallafall smile


Och priserna på dom varierar ganska mycket, allt från 6k-20k+, för 20k får man en i riktigt bra skick smile

EDIT: Dom finns med Quattro fyrhjulsdrift

Senast redigerat av Krillmeister (29 december 2009)

Vorsprung durch technik
Volvo V60 Cross Country "Blixten" (2016)
Opel Corsa "1.2 EcoFlex" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang