Vilken bilsmak har ni?

saab_power_900
10 juni 2009 · 184 Inlägg

saab fram till -98

Westergren Large Cap
10 juni 2009 · 1 816 Inlägg

Sleeper bilar med en fet turbo under huven!

Krillmeister Proud Audi-owner
29 december 2009 · 55 Inlägg

Peter_A skrev:
gillar s60 med "normala" kjolpaket, fett ljudsystem å 20" racingfälgar smile det är min dröm, och kommer förhoppningsvis förverkliga den, hehe.

Ja du hade en uppnåelig dröm iallafall.

Själv har man som dröm att få äga en Lamborghini Murciélago LP670-4 SV .


EDIT, hade missat ett "r" i Murciélago

Senast redigerat av Krillmeister (29 december 2009)

Vorsprung durch technik
Volvo V60 Cross Country "Blixten" (2016)
Opel Corsa "1.2 EcoFlex" (2012)
D_Carlsson Bonntrimmare
29 december 2009 · 620 Inlägg

mycke ös för lite pengar tongue

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Knugcab
29 december 2009 · 5 111 Inlägg

Oj, för en riktig car-o-holic som mig så är det mycket svårt att svara på...

Jag är ju den där som skulle kunna stå och beundra en parkerad Koenigsegg för att mitt i allt hastigt vända mig om och bli alldeles till mig för att det rullar förbi en Opel Kadett -70 i patinerat originalskick... Eller som på en bilträff där det rullar in en våldsrenoverad Rolls-Royce från 30-talet lika gärna kan gå och berömma grabben som åtminstone försökt att bygga en snygg epatraktor...

Även om tyngdpunkten för min del nu ligger på äldre bilar, 20-80-tal (jo, DET är ett brett spektrum förvisso)... Smakfullt ombyggda likväl som original. Och kanske främst USA-bilar och Mercedes... Med tidstypiska modifikationer...

Men jag gillar nästan allt...

Så jag räknar upp det jag INTE gillar i stället...

"Biltemastylade" bilar... Dvs. sådana där postorderkatalogen tagits fram och det kryssats i så det står härliga till... Det sitter M3-speglar, universalvingar, klistermärken, rosa överdragsklädsel, toningsfilm, stylingbakljus och 38 stycken häftiga saker som kopplas till cigarettändaruttaget i dem... Komplettera gärna med kromade navkapslar med spinner... Yuk...

Anonyma tant/familjebilar (ska inte räkna upp något speciellt märke eller modell nu då det säkert gör någon här så himla upprörd, men ett tips, jag menar de flesta "vanliga" bilar av japanskt eller franskt fabrikat från 90/00-talet, eller typ vilken minivan som helst) där ägaren tror att det är världens tuffaste bil för att han slängt på några lika anonyma 17-tumsfälgar och en sänkningssats som inte en jävel noterar (men dyr var den). Kan gärna slänga ut densamma på garaget, med takbox, barnstolar och nalle puh-solskydd monterade, och underförstått påstå att "alla som inte röstar femmor är avundsjuka för min bil är så ny". Eller tja, det är väl mer attityden hos många som har bilar i den kalibern jag ogillar men...i de flesta fall hade det varit mindre pinsamt med originalbil...

Medvetet nedrisade bilar (skylls oftast på Döööh, det är en pilsnerbil jö, eller Dööh, det är en ratlooker jö). Har inget emot bilar med riktig patina men gillar inte söndersparkat äckel...

Bilar där ombyggnationerna skär sig mot bilens grundform (klassiska exempel är ju t.ex. stötfångare med bulliga former på Volvo 740, eller fyrkantiga strålkastare på 50-talsjänkare)

Överstylade bilar... Fast där kan det ju vara lite KUL ibland... Jag kan inte påstå att jag är den som alltid förespråkar "cleant" heller... Men vissa bilar ser ju ut som nåt designat av pokemonberoende 9-åringar som är höga på socker och sånt...NÄE!

Annars gillar jag nog det mesta...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
sammlund
29 december 2009 · 3 859 Inlägg

Är en allätare när det gäller bilar. cool

Gillar det mesta. Har dock en liten förkärlek till Amerikanska bilar. smile

"The road to victory is sometimes a sidewalk"
Anders_Saab
29 december 2009 · 5 Inlägg

Världens vackraste bil är enligt mig Lamborghini Miura. Det finns en till som är nästan lika vacker Maserati khamsin. Dessa bilar är det lite svårt att få råd att köpa, men drömmar är viktiga att ha. Allt man drömmer om behöver inte förverkligas, ibland kanske det är bra om det stannar vid en dröm.......smile

sammlund
29 december 2009 · 3 859 Inlägg

Anders_Saab skrev:
Världens vackraste bil är enligt mig Lamborghini Miura. Det finns en till som är nästan lika vacker Maserati khamsin. Dessa bilar är det lite svårt att få råd att köpa, men drömmar är viktiga att ha. Allt man drömmer om behöver inte förverkligas, ibland kanske det är bra om det stannar vid en dröm.......smile

Måste hålla med om att Lamborghini Miura är väldigt vacker. smile

"The road to victory is sometimes a sidewalk"
Wangen Larmtekniker
30 december 2009 · 307 Inlägg

En låg fet bil som får en att le varje gång man sätter sig bakom ratten.
Som går att använda även när man vill åka långt och kunna piska några varv på banan om det är så.

/Wångstedt

/ Wången
Nik
30 december 2009 · 10 Inlägg

Brittisk, Aston Martin, Bentley, TVR,Lotus m.m.

Kolla i mitt galleri så ser du mina 3D bilar, skulle inte göra dom om jag inte gillade dom...

'So here we are in Germany...the last refuge of the speed freak...'
Jeremy Clarkson, Top Gear
Audi S4 Avant "Peggy" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang