Vilda självmordsroddar med stel framaxel, trumbromsar, plåtkaross nära backen. Hala customs men även cleant och diskret stylade "moderna" bilar utan förmycket Bling&Plast
Gamla Chevor som impala typ och min älskade Volvo 850 naturligtvis, kul med bilar som går att bygga om lite och modifiera efter tycke och smak
Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Låg vikt, MAX 2 dörrar, lagom stor motor med rejäl överladdning. Styvt chassi som satan, gärna så att man slår pannan i ratten vid ett gupp. Dock ska bilen vara så extremt låg så att den fastnar på större gupp.
Hög bränsleförbrukning är ett måste, vrid är till för mesar all effekt ska komma enligt "ketchupmodellen" runt 7-10 000 rpm. Minst 305:or runt om med enorma bromsar, med minst 8 kolvar.
Går det att besiktga bilen är den på tok för mesig!
Jag föredrar okomplicerade bilar som man själv klarar av att greja med, att lämna in allt på nån verkstad vore rena mardrömmen, Sen ska de vara V8 helst och fullsize... Chevrolet är ett märke som passar mig perfekt!
Låg vikt, MAX 2 dörrar, lagom stor motor med rejäl överladdning. Styvt chassi som satan, gärna så att man slår pannan i ratten vid ett gupp. Dock ska bilen vara så extremt låg så att den fastnar på större gupp.
Hög bränsleförbrukning är ett måste, vrid är till för mesar all effekt ska komma enligt "ketchupmodellen" runt 7-10 000 rpm. Minst 305:or runt om med enorma bromsar, med minst 8 kolvar.
Går det att besiktga bilen är den på tok för mesig!
enbart bruksbilar som är stiliga invändigt, jag tycker volvo lyckades bra med de på v50, c30, och v70 .
gillar inte "sportbilar" i den klassen under halvmiljonen original.
en riktigt sportbil kommer från italien och kostar helst över miljonen, och är enbart en bil man kan drömma om för jag vill absolut inte äga en sådan för då försvinner ju själva drömmen.
nej de duger bra med en volvo här. tycker hojjar är mycket viktigare för mig
Låg vikt, MAX 2 dörrar, lagom stor motor med rejäl överladdning. Styvt chassi som satan, gärna så att man slår pannan i ratten vid ett gupp. Dock ska bilen vara så extremt låg så att den fastnar på större gupp.
Hög bränsleförbrukning är ett måste, vrid är till för mesar all effekt ska komma enligt "ketchupmodellen" runt 7-10 000 rpm. Minst 305:or runt om med enorma bromsar, med minst 8 kolvar.
Går det att besiktga bilen är den på tok för mesig!
Word
Någon som har ider iaf
Håller med om de mesta förutom ketchupeffekten.
Den här är väll i den klassen.
Annars så älskar jag rockabilly/rat roddar
Sen har jag kommit in på low n´slow mixat med VW
De är väll vad jag gillar. Sen är de alltid roligt med balla jappsare åxo
om det ska vara en sportbil så ska det inte vara nån ferarri eller lambo direkt. Tycker mer om t ex 200sx som är aptrimmade eller stylade. Känslan att ha en bil som INGEN annan har är ju det man vill ha men t ex en ferrari kan ju alla med nog mycket pengar köpa.
Feta, tunga V8 monster som inte kan svänga, här är det från rödljus till rödljus som gäller. Helst mellan 1960-75 ska det vara.
Drömmen? Dodge Charger från 69 med Hemimotor.
Resten är inte bilar, det är leksaker.
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho