Att få kniven i ryggen.

zacorion
6 oktober 2007 · 5 Inlägg

Tänkte bara berätta hur det gick för mig när min 626a blev våldtagen..neutral

Jag hade sparat ihop pengar för att köpa fint ljud till bilen.. Allt var frid och fröjd i en månad.. En "morgon" (12:00) skulle jag ta en tur med bilen, men blev förvånad när jag såg att bildörren var öppen... Såg då att allt var rensat. bilbas slutsteg stereo skivor usb minnen. samt kompisens bag med boxningsprylar som han hade glömt kvar kvällen innan.

Jag stod och vråla rakt ut och dunkade igen bakdörren.. Då kommer en bil förbi och stannade vid mig. ; ahaa har du blivit bestulen.. Jag såg allt från balkongen.. Det var tre killar som var in i din bil och sedan körde iväg i en Ford sierra med reg nr (mins inte)  den var krockad fram. JAG TRODDE DET VAR DERAS BIL DÄRFÖR GJORDE JAG INGET mad
klockan var 10:00 då de var där.

Jag och en kompis åkte runt och HITTADE bilen i krylbo.
Vid samma plats så såg jag en kille som jag har jobbat ihop med för måna år sen.. Jag frågade honom om han viste vem som var ägare till bilen. ; Nää jag har ingen aning om vem som äger den och en röd saab.. ((VA?!))

Alla uppgifter gavs till polisen såklart.. Bilen stod på en brud och var avställd.

på kvällen åkte vi förbi igen, men bilen var borta! Vi hattade den av ren slump på skroten 30 minuter senare. De på skroten gav mig namn på de som körde bilen och berättade att det är pundartjuvar.. Fick även reda på att en av dem är pistol beväpnad.

Var bara att vänta på polis rapporten tänkte jag. några dagar senare så kom den
Fallet nerlagt på brist av bevis.
Tack och bock

decib3L Körv
6 oktober 2007 · 3 535 Inlägg

MEN FYFAN sad Får hoppas att du hade försäkring då hmm

Truckdriving Man
Zairon Tyskstuk.se
6 oktober 2007 · 630 Inlägg

Fyfan, man blir så jävla arg. Va med om liknande i somras. Några försökte göra inbrott vid 8 tiden på en söndagmorgon. Dom åkte iväg i en vit swift med trasig högerbackspegel. Min granne såg dom men såg inte regnr... polisanmälde men dom skiter i vilket... som tur är så tog dom sig aldrig in, men vem vet när dom kommer tillbaka för ett nytt försök nästa gång!

CivicIssa Issa
6 oktober 2007 · 329 Inlägg

Sådant är så jävla tradit... Att man aldrig får ha något ifred när man väl köper något... Ja hade precis köpt min första bil (Volvo 740) samma vecka som ja köpt den gjorde de inbrott i den... Men de snodde inte något.. men De hade kastat sten på bakdörren.. vanaliserat bilen på högerbakdörr.. O slängt ut alla cdskivor. Och svärmors bouleklot var på ett tak.. Man bli lack.. Men de fick tag i vem som gjort de o fick sitta inne tongue

CiViC Issa
Volvo 740 "Snuis" (1989)
zacorion
7 oktober 2007 · 5 Inlägg

Jag hade tur som det var försäkring så fick ut allt "pustar ut"
Cicicisa-> Fy F-N va skönt det måste känas att aset åkte in! smile

CivicIssa Issa
7 oktober 2007 · 329 Inlägg

Jo tack det var väldigt skönt att han åkte in.. Men idag e han ute igen:/ O har varit på Hondan men lyckades inte hehe.. Har jue larm.. tongue De ända var att han knäckte en list hehe:P men han har kollat in va ja kör idag:P men vi bor inte kvar i stan längre.. Vilket e väldigt skönt hehe:P

CiViC Issa
Volvo 740 "Snuis" (1989)
dbjanoz
11 oktober 2007 · 1 785 Inlägg

zacorion skrev:
Tänkte bara berätta hur det gick för mig när min 626a blev våldtagen..neutral

Jag hade sparat ihop pengar för att köpa fint ljud till bilen.. Allt var frid och fröjd i en månad.. En "morgon" (12:00) skulle jag ta en tur med bilen, men blev förvånad när jag såg att bildörren var öppen... Såg då att allt var rensat. bilbas slutsteg stereo skivor usb minnen. samt kompisens bag med boxningsprylar som han hade glömt kvar kvällen innan.

Jag stod och vråla rakt ut och dunkade igen bakdörren.. Då kommer en bil förbi och stannade vid mig. ; ahaa har du blivit bestulen.. Jag såg allt från balkongen.. Det var tre killar som var in i din bil och sedan körde iväg i en Ford sierra med reg nr (mins inte)  den var krockad fram. JAG TRODDE DET VAR DERAS BIL DÄRFÖR GJORDE JAG INGET mad
klockan var 10:00 då de var där.

Jag och en kompis åkte runt och HITTADE bilen i krylbo.
Vid samma plats så såg jag en kille som jag har jobbat ihop med för måna år sen.. Jag frågade honom om han viste vem som var ägare till bilen. ; Nää jag har ingen aning om vem som äger den och en röd saab.. ((VA?!))

Alla uppgifter gavs till polisen såklart.. Bilen stod på en brud och var avställd.

på kvällen åkte vi förbi igen, men bilen var borta! Vi hattade den av ren slump på skroten 30 minuter senare. De på skroten gav mig namn på de som körde bilen och berättade att det är pundartjuvar.. Fick även reda på att en av dem är pistol beväpnad.

Var bara att vänta på polis rapporten tänkte jag. några dagar senare så kom den
Fallet nerlagt på brist av bevis.
Tack och bock

Man kan ju fråga sig om polisen inte räknas som medbrottslingar när de bara lägger ner fallet utan att göra någon riktig utredning. Inga förhör eller fingeravtryck eller något som kan binda personer till något.

Oj nu kommer polisen och hämtar mig för min anklagelse, för det finns ju bevis på vad jag har skrivit, men var det verkligen jag som skrev och var jag vid medvetande?

"Töm bilen annars gör tjuven det" Snyggt att de sätter upp sådana skyltar!

"Lämna trotoaren innan rattfylleristen kommer körande" När kommer den skyllten upp längs vägarna?

Att skylla på offret är lätt och allt för vanligt

Senast redigerat av dbjanoz (11 oktober 2007)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Ravestream
12 oktober 2007 · 285 Inlägg

Vet flera liknande fall. Ett som har utrets i evigheter nu. Det finns bevis (Den stulsna saken är unik) Men inte fan gör snuten nått. allt dom behöver göra är att åka dit och säga hej vi har en anmälan på en sak som du har förklara dig om du kan.

Nerlagt pga brist på bevis blev ett fall för många år sedan då det handlade om att köpa ut jag det erkändes rakt ut när polisen förhörde & allt,(lång story kort)  2 veckor senare blev det nerlagt pga brist på bevis ???

en satans jävla Volvo.
Mitchell
12 oktober 2007 · 8 Inlägg

Jag är mörkrädd när jag ska sova, har ställt av bilen för att jag ska ställa den hos föräldrarna så bilen står på min innergår med endast 4st bilar, drömmer mardrömmer om att nån ska stjäla mina fälgar och låta stackars bilen stå på 4 röda läskbackar... så imorse klockan 05:20 så går larmet på bilen, springer ner till bilen tar max 15sek ingen där.. larmet kan väl inte bara gå på av sig själv.. ?? jobbigt att man inte ens kan parkera sin egen bil på sin gård utan att vara rädd...

/A

twin_cam Smålänning
12 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Att folk inte kan skilja på mitt och ditt mad mad mad

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Legolol
12 oktober 2007 · 169 Inlägg

Min bil blev stulen i halmstad på jobbet jag hade då. Klockan var 01.30 när jag så bilen var borta, dem som jobbar hade sett bilen vid 12 tiden på natten. En fd jobbar kompis slutade ungefär 01.15 han visste att det var min bil och vart mina nycklar låg. hade mobbat han för jag hade bättre bil och ljud i bilen btw. poängen är nycklen till bilen låg på andra vånning i mitt låsta skåp. ska man in där måste man gå med passer kort och kod. eller gå igenom själva produktionen där det jobbar drygt 300 pers. Ingen har sett nån obehörig där ingen har dragit sitt kort efter bilen sågs senast troligen jobbar kompisen som tog den. men iaf ringde polisen i halmstad dem kunde inte komma för dem har bara en bil som patrullerar i den stan på vardags nätter tydligen hmm jaja 2 dagar senare hittar dem bilen i en skogs dunge nära han som jag jobbade med slump knappast. Polisen orkade inte ta fingeravtryck eller dylikt hade lätt märkt att det var han. så en bil (dessutom totall kvaddad bilder finns i galleriet) mindre anlägning för 35 tusen och en satans massa verktyg, så har jag tappat förtroendet för polisen kan jag säg. Kan påpeka att jag hade försäkring bara en halv försäkring skulle bytat nån dag efter bara p.g.a av allt ljud i bilen så jag fick inte ut mer en 8 tusen för allt weee suck. Snodde säkert din tråd nu beklagar dett kan ta bort de om du vill. Ville bara skriva av mig lite.

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?
Volvo Amazon "RaTzOnEn" (1969)
lingua
12 oktober 2007 · 2 271 Inlägg

Hade en kadett -88a, köpte den för tusen spänn och startade den med en avbruten gaffel.
Dock hade jag mina nya dojor (superstar) i den. Blev snodd så klart! Tro det eller ej men blev fan argare över skorna än bilen. Poängen! jo det finns en smile allt som står en nära och förloras gör ont. Beklagar.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
zacorion
13 oktober 2007 · 5 Inlägg

Inte nog med att polisen klappar tjuvarna på axeln. Försäkringsbolaget är som dom är oxå.. När jag ringde och berättade vad som hade hänt så (De tog sig in utan att ha sönder ngn ruta) ; JAHA.. Hur tog dom sig in då?! Du låste alltså inte?
Du kan ta och ringa dem och fråga hur de gjorde om du vill, jag var inte där och tittade på.
ALLA är mot en. (förutom vi mänskliga varelser)
En tanke som har slagit mig. Det skulle vara roligt om man skulle komma över en handgranat som man fäster i bakluckan så sprinten går ur när ngn öppnar skuffen. men då skulle

1, Sociala behöva ge ut mindre pengar till droger
2, Polisen skulle behöva gå ifrån 110 vägen med laserpistolen
3,ledig lägenhet till ngn behövande
4, jag skulle bli inburad för MORD. För de skulle få det till att jag kastade den på den stakars mannen med 7 promille i blodet och en haschpipa djupt i arslet som har mitt.. HANS nya slutsteg.

Så det är väl bara att lägga ner. bara att köpa nytt system och hoppas att de inte väljer min bil ikväll :-)
Så skönt att vara kladda av sig. Jag fick ut nya saker iaf på försäkringen. men det blir dyrt att ge ut 2000 kr varje gång när de får slut på pengar till hyran.
amen och godnatt

Senast redigerat av zacorion (13 oktober 2007)

absolute_teddan
13 oktober 2007 · 247 Inlägg

detta e till alla SO  LAGT UT pengar på sin bil, skaffa larm det lönar sig i längden:D

jonns labil eller va det la bil
15 oktober 2007 · 82 Inlägg

ja och vad spelar larm för roll när dom snor larmade bilar som det till och med sitter krycka i,det avskräcker iaf vissa ,men har du en riktigt fin bil så tar dom den oavsett larm eller garage iaf

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318
Jimm
15 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Legolol skrev:
Min bil blev stulen i halmstad på jobbet jag hade då. Klockan var 01.30 när jag så bilen var borta, dem som jobbar hade sett bilen vid 12 tiden på natten. En fd jobbar kompis slutade ungefär 01.15 han visste att det var min bil och vart mina nycklar låg. hade mobbat han för jag hade bättre bil och ljud i bilen btw. poängen är nycklen till bilen låg på andra vånning i mitt låsta skåp. ska man in där måste man gå med passer kort och kod. eller gå igenom själva produktionen där det jobbar drygt 300 pers. Ingen har sett nån obehörig där ingen har dragit sitt kort efter bilen sågs senast troligen jobbar kompisen som tog den. men iaf ringde polisen i halmstad dem kunde inte komma för dem har bara en bil som patrullerar i den stan på vardags nätter tydligen hmm jaja 2 dagar senare hittar dem bilen i en skogs dunge nära han som jag jobbade med slump knappast. Polisen orkade inte ta fingeravtryck eller dylikt hade lätt märkt att det var han. så en bil (dessutom totall kvaddad bilder finns i galleriet) mindre anlägning för 35 tusen och en satans massa verktyg, så har jag tappat förtroendet för polisen kan jag säg. Kan påpeka att jag hade försäkring bara en halv försäkring skulle bytat nån dag efter bara p.g.a av allt ljud i bilen så jag fick inte ut mer en 8 tusen för allt weee suck. Snodde säkert din tråd nu beklagar dett kan ta bort de om du vill. Ville bara skriva av mig lite.

En halvförsäkring har exakt samma skydd mot stöld som en helförsäkring.
skillnaden mellan hel och halv är vagnskadebiten.
Du kan ha blivit lurad av ditt försäkringsbolag.
mvh

chrno RE-雨宮
15 oktober 2007 · 481 Inlägg

För att inte bli av med bilen så köper man en sånhär:http://www.neweraparts.com/Default.aspx … ductID=413eller liknande, sen vrider man ratten max innan man får i rattlåset. Tar med sig ratten och går hem. På detta kan man även använda larm, men problemet är väl fortfarande att folk förstör om dom inte kan sno. Jag håller för övrigt med om att det är helt sjukt hur mkt det krävs för att någon ska bli dömd eller ens misstänkt, medans det inte krävs ett skit för att sitta och betala försäkringar och pengar till polisen så att dom kan "sköta sitt jobb"

RE-Amemiya Kitted FD3S
zacorion
20 oktober 2007 · 5 Inlägg

Jo det är som du säger. Om de verkligen inte kan sno bilen så sabbar dom den. Jag vet fall där folk har skruvat fast sina stereo grejer i skuffen.. Då tröck de in skruvmejseln och vred om sjuhundra varv. Handgranat och ståltråd säger jag bara=)

Phaetoon
20 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

Varför inte skaffa gps-sändare på bilen? Då tror biltjuvarna att det är lugnt, kör iväg bilen till något garage och börjar demontera bilen (eller kör bort den för export)
Bara för ägaren att följa bilen på en karta och larma polisen...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
kalleankan
20 oktober 2007 · 101 Inlägg

håller med! fattar inte heller det :p en liiiiiiiiiiten gpssändare som på film som man kan fästa var man vill

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang