Blivit av med körkortet?

Muttley
11 oktober 2007 ·

pille64 skrev:
två gånger rattfylla:lol:

vid sådana tillfällen borde de bli permanent indraget körkort och aldrig tillgång till en bil igen.

NiMroD
11 oktober 2007 · 264 Inlägg

tkd_rille skrev:

pille64 skrev:
två gånger rattfylla:lol:

vid sådana tillfällen borde de bli permanent indraget körkort och aldrig tillgång till en bil igen.

^^

Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Konstapeln Snickar guru
11 oktober 2007 · 278 Inlägg

1 gång för 3,5 år sen. Sen köpte jag en tillräckligt snabb bil så man slipper stanna wink

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
megaman_k
11 oktober 2007 · 430 Inlägg

Rovan skrev:
var riktigt nära på att bli av med de smile

körde i 117 på 90 väg... hehe

fick 1600 i böter o en varning hem skickad på posten smile

Gjorde jag på uppkörningen på en påfart till en Europaväg i Örebro, fick beröm ist. big_smile

Å andra sidan gasade jag för att komma före en lastbil med släp för att slippa göra en omkörning senare... Men tror inte han såg exakt hur fort jag körde, var en yaris med digital mätare i mitten riktad mot mig, sen har de på passagerarsidan en analog mätare under handskfacket. Misstänker att han inte tittade så mkt där.

Blev stannad för jag körde vingligt på E4 mot gävle för jag körde vingligt men det var för jag trodde polisen ville om, la mig i vägrenen, de körde inte om, jag la mig på vägen igen för där är det ju bättre, de kör närmare, jag lägger mig i vägrenen igen, blåljus... Men de var helschyssta och ja, var inte så mkt mer.

Squadron
11 oktober 2007 · 1 833 Inlägg

Jag blev av med mitt i september förra året.

Körde 108 på 70väg.

Lyckades få ner spärrtiden till 1månad, så det var ju inte så farligt.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Urkas Kräsen grafiker
11 oktober 2007 · 1 775 Inlägg

pille64 skrev:
två gånger rattfylla:lol:

Idiot. :\

Whine whine!
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
11 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

pille64 skrev:
två gånger rattfylla:lol:

Är man dum i huvudet så är man visst det. Det är ju tydliget det.

I do it my way
_Tony_ ???
11 oktober 2007 · 661 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:
Någon som blivit av med körkortet?

Varför?

Hur länge?

Om du blev av med det helt, tog du om det?


Själv så har jag inte blivit av med det, fast har iofs "bara" haft det i ca 2 och ett halvt år.


Ha det fine.

joda för ungefär 7 veckor sedan blev ja taget.
117 på 70-väg sad *buhuu*
körde om en satans husbil som körde för sakta.
precis när ja klev förbi stog dom där bakom ett träd o gömde sej mad
3 månader indraget + 4000:- i böter. men får tillbax de iaf big_smile

Eddie_Boy
11 oktober 2007 · 584 Inlägg

Jag körde i 130 med Merca Sprinter och släpkärra på 70 väg.. Det var 90 väg och så var det några sega jävlar i vägen (hade bråttom till Cross träningen) och så var det nedförsbacke så jag passa på att köra om där, när jag är jämnsides så ser jag att det blir 70 lite längre fram, ja kör om och precis när ja är förbi och inne på 70 sträckan o ska börja bromsa in lite så stod snuten där.. Fast det såg varken jag eller mina kompisar för vi fortsatte färden och ngr km senare så blåser snuten om o bromsar in oss till sidan tongue haha snacka om att ja blev svettig då lr.. men ja pratade vett med polisen och han i hade i sin tur bråttom som fan så han skrev att ja körde i 105 på 90 väg.. big_smile ja fick bara 2000 i böter så han va rätt snäll.. men ja blev stannad för att ja hade dimljuse och vanligt ljus på en annan gång också, fick böta 400 kr då.. snackade lite med honom också smile men ja undrar om ja har en prick för dimljuset? Jag har prövotid än ..

Eddie_Boy
11 oktober 2007 · 584 Inlägg

Konstapeln skrev:
1 gång för 3,5 år sen. Sen köpte jag en tillräckligt snabb bil så man slipper stanna wink

Vadå har du kört ifrån snuten nån gång? big_smile

Konstapeln Snickar guru
11 oktober 2007 · 278 Inlägg

Eddie_Boy skrev:

Konstapeln skrev:
1 gång för 3,5 år sen. Sen köpte jag en tillräckligt snabb bil så man slipper stanna wink

Vadå har du kört ifrån snuten nån gång? big_smile

Jag har då aldrig gjort det wink "KÄNNER" bara en "NÄRA VÄN" Som gjort det några ggr roll

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Gkskxkzkd
12 oktober 2007 · 77 Inlägg

Jag har blivit av med det två gånger. Första gången var på en 30-väg, med 60 km/h på lasern. 2800:- och två månader kostade det då. hmm

Är för övrigt körkortslös just i detta nu... sad
60km/h på 30-väg (igen... vissa lär sig tydligen aldrig roll).
Har inte fått beslutet än om hur lång spärrtiden blir, men jag tippar på 2-3 månader. 3600:- fattigare blev man iaf denna gången...

Kan tillägga att båda fortkörningarna gjordes på 30-sträckor där den låga hastighetsbegränsningen verkligen kan ifrågasättas...!

// Thomas

Senast redigerat av RS4-mannen (12 oktober 2007)

beemern .......
12 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

RS4-mannen skrev:
Jag har blivit av med det två gånger. Första gången var på en 30-väg, med 60 km/h på lasern. 2800:- och två månader kostade det då. hmm

Är för övrigt körkortslös just i detta nu... sad
60km/h på 30-väg (igen... vissa lär sig tydligen aldrig roll).
Har inte fått beslutet än om hur lång spärrtiden blir, men jag tippar på 2-3 månader. 3600:- fattigare blev man iaf denna gången...

Kan tillägga att båda fortkörningarna gjordes på 30-sträckor där den låga hastighetsbegränsningen verkligen kan ifrågasättas...!

// Thomas

fattar inte att du e så dum å kör så fort på 30väg :S. är de nån hastighet ja respekterar så är de just 30. där håller ja alltid farten, fatta om de skulle springa ut en unge på vägen då du kommer i dina 60, de blir ingen vacker syn.


själv har man lyckas behålla de ett helt år nu sen man tog de smile...

Senast redigerat av beemern (12 oktober 2007)

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
12 oktober 2007 · 548 Inlägg

Inget som jag är stolt över! Dagen efter fest flyttade bilen 5 meter så att den inte stod i vägen! Folk spelade boll så jag backade den runt ett tält! Grov rattfylla då jag fortfarande låg för högt! Klockan 10 dagen efter varit och duschat och kände mig fräsch! Fick ta om det efter 8 månader! Kör numera aldrig dagen efter! Idiotiskt!Detta var för 10 år sedan!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Gkskxkzkd
12 oktober 2007 · 77 Inlägg

beemern skrev:
fattar inte att du e så dum å kör så fort på 30väg :S. är de nån hastighet ja respekterar så är de just 30. där håller ja alltid farten, fatta om de skulle springa ut en unge på vägen då du kommer i dina 60, de blir ingen vacker syn.


själv har man lyckas behålla de ett helt år nu sen man tog de smile...

Jag ska inte försvara mina indragna körkort, men om du hade läst vad jag skrev i mitt tidigare inlägg så hade du förstått vad jag menade, och inte behövt skrivit en massa skitsnack här... neutral

De omtalade 30-sträckorna sträckte sig INTE förbi någon skola, dagis e dyl!
Dessa borde rimligtvis ha varit 50-sträckor på sin höjd, om någon med någorlunda sunt förnuft hade bestämt hastighetsbegränsningarna!

Har två barn själv, så jag vet själv hur förbannad jag blir när jag ser idioter som inte lärt sig att köra med förnuft kommer gasande förbi skolor eller dagis, som om hjärnan låg hemma...

// Thomas

Senast redigerat av RS4-mannen (12 oktober 2007)

volvo-854
12 oktober 2007 · 32 Inlägg

hmmm rätta mig om jag har fel men är det inte så att om man kör över 51 på 30, 81 på 50, 101 på 70, 121 på 90 och 141 på 110-vägar så blir man av med kortet? under det blir de böter max 4000:- ? de är vad jag fått veta när jag snackat med vägverket. Fan ja kör ju jämt så man inte ligger över de där gränserna. Men på er verkar det ju som det inte spelar nån roll, att man åker fast ändå. Detta gäller med prövotid då alltså, Min går ut 15 mars 2008.

beemern .......
12 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

RS4-mannen skrev:

beemern skrev:
fattar inte att du e så dum å kör så fort på 30väg :S. är de nån hastighet ja respekterar så är de just 30. där håller ja alltid farten, fatta om de skulle springa ut en unge på vägen då du kommer i dina 60, de blir ingen vacker syn.


själv har man lyckas behålla de ett helt år nu sen man tog de smile...

Jag ska inte försvara mina indragna körkort, men om du hade läst vad jag skrev i mitt tidigare inlägg så hade du förstått vad jag menade, och inte behövt skrivit en massa skitsnack här... neutral

De omtalade 30-sträckorna sträckte sig INTE förbi någon skola, dagis e dyl!
Dessa borde rimligtvis ha varit 50-sträckor på sin höjd, om någon med någorlunda sunt förnuft hade bestämt hastighetsbegränsningarna!

Har två barn själv, så jag vet själv hur förbannad jag blir när jag ser idioter som inte lärt sig att köra med förnuft kommer gasande förbi skolor eller dagis, som om hjärnan låg hemma...

// Thomas

okej, brukar respektera 30 vart de än är. men visst dom kan va på dom mest konstiga ställen men man vet aldrig. som man brukar säga: man skall aldrig säga aldrig tongue. kan ju komma nånting...

Thorssa
12 oktober 2007 ·

volvo-854 skrev:
hmmm rätta mig om jag har fel men är det inte så att om man kör över 51 på 30, 81 på 50, 101 på 70, 121 på 90 och 141 på 110-vägar så blir man av med kortet? under det blir de böter max 4000:- ? de är vad jag fått veta när jag snackat med vägverket. Fan ja kör ju jämt så man inte ligger över de där gränserna. Men på er verkar det ju som det inte spelar nån roll, att man åker fast ändå. Detta gäller med prövotid då alltså, Min går ut 15 mars 2008.

Vem i den här tråden har inte varit över de gränserna? Spelar ingen roll om du har prövotid eller ej, det är samma gränser för att kortet ska ryka iaf.

Thorssa
12 oktober 2007 ·

Eddie_Boy skrev:
men ja undrar om ja har en prick för dimljuset? Jag har prövotid än ..

Böter för dimljus är inget som du belastas av, det har ungefär lika stor betydelse som att du fått en parkeringsböter.

_Spawned_ Maskinförare
12 oktober 2007 · 1 163 Inlägg

pille64 skrev:
två gånger rattfylla:lol:

Du borde ju aldrig någonsin få sitta i en bil alls.. .du är ju en jävla trafikfara..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang