Problem med billjud

tizon Kinna
30 oktober 2005 · 146 Inlägg

hej. det är så att jag har kopplat slutsteg i bilen. men slutsteget lyser inte,fast det kommer fram ström till den. Jag har provat med det mesta,och allt ska vara rätt kopplat. slutsteget är testat i en kompis bil och då fungerade det. Vet nån va det kan vara för fel?? för när ja nuddar jordningskabeln mot ström så gnistrar det till, alltså finns det ström ända fram till slutsteget. och det ska vara rätt ikopplat också :S Har någon en aning va ja ska göra??

Volvo 244 "16v turbo" (1981)
Manne Jajjemen!
30 oktober 2005 · 1 512 Inlägg

tizon skrev:
hej. det är så att jag har kopplat slutsteg i bilen. men slutsteget lyser inte,fast det kommer fram ström till den. Jag har provat med det mesta,och allt ska vara rätt kopplat. slutsteget är testat i en kompis bil och då fungerade det. Vet nån va det kan vara för fel?? för när ja nuddar jordningskabeln mot ström så gnistrar det till, alltså finns det ström ända fram till slutsteget. och det ska vara rätt ikopplat också :S Har någon en aning va ja ska göra??

Är remoten inkopplad??
kollat säkringen på steget?

Senast redigerat av Manne (30 oktober 2005)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Nallen_sthlm Direktör
30 oktober 2005 · 305 Inlägg

Du kan ju inte nudda jord kabeln med ström kabeln, då kan du ju bränna steget...... ta det vackert när du micklar med det där....

Speed limit are only for pussy
pwilhelm Hewi
30 oktober 2005 · 571 Inlägg

Steget skall ha både konstant+ och remote+ från radion för att slå igång samt självklart jord.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
tizon Kinna
30 oktober 2005 · 146 Inlägg

okej,men ska remote kabeln sättas på + på slutsteget där strömkabeln sitter??

Volvo 244 "16v turbo" (1981)
Tuffhaggman
30 oktober 2005 · 864 Inlägg

du ska ha en remote anslutning på steget som antagligen sitter mellan plus o jord på detta, sen har du en remote anslutning eller kabel som går ut från stereon också, antagligen står det "rmt" på dessa två

tizon Kinna
30 oktober 2005 · 146 Inlägg

okej,remote på slutsteget har jag, för det finns 3 olika platser typ. + och en i mitten och -

Volvo 244 "16v turbo" (1981)
Tuffhaggman
30 oktober 2005 · 864 Inlägg

då är den i mitten rmt, bara att dra en kabel från huvudenhetens rmt till denna då...

loudness
30 oktober 2005 · 4 554 Inlägg

japp

tizon Kinna
30 oktober 2005 · 146 Inlägg

tack så mycket big_smile ska prova detta imorgon:)

Volvo 244 "16v turbo" (1981)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang