4195
Sök

Problem med billjud

Kinna
146 Inlägg
30 oktober 2005
Trådstartare
#1
hej. det är så att jag har kopplat slutsteg i bilen. men slutsteget lyser inte,fast det kommer fram ström till den. Jag har provat med det mesta,och allt ska vara rätt kopplat. slutsteget är testat i en kompis bil och då fungerade det. Vet nån va det kan vara för fel?? för när ja nuddar jordningskabeln mot ström så gnistrar det till, alltså finns det ström ända fram till slutsteget. och det ska vara rätt ikopplat också :S Har någon en aning va ja ska göra??


Jajjemen!
1 512 Inlägg
30 oktober 2005
#2
tizon skrev:
hej. det är så att jag har kopplat slutsteg i bilen. men slutsteget lyser inte,fast det kommer fram ström till den. Jag har provat med det mesta,och allt ska vara rätt kopplat. slutsteget är testat i en kompis bil och då fungerade det. Vet nån va det kan vara för fel?? för när ja nuddar jordningskabeln mot ström så gnistrar det till, alltså finns det ström ända fram till slutsteget. och det ska vara rätt ikopplat också :S Har någon en aning va ja ska göra??

Är remoten inkopplad??
kollat säkringen på steget?
Senast redigerat av Manne (30 oktober 2005)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Direktör
305 Inlägg
30 oktober 2005
#3
Du kan ju inte nudda jord kabeln med ström kabeln, då kan du ju bränna steget...... ta det vackert när du micklar med det där....

Speed limit are only for pussy

Hewi
571 Inlägg
30 oktober 2005
#4
Steget skall ha både konstant+ och remote+ från radion för att slå igång samt självklart jord.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Kinna
146 Inlägg
30 oktober 2005
Trådstartare
#5
okej,men ska remote kabeln sättas på + på slutsteget där strömkabeln sitter??


864 Inlägg
30 oktober 2005
#6
du ska ha en remote anslutning på steget som antagligen sitter mellan plus o jord på detta, sen har du en remote anslutning eller kabel som går ut från stereon också, antagligen står det "rmt" på dessa två

Kinna
146 Inlägg
30 oktober 2005
Trådstartare
#7
okej,remote på slutsteget har jag, för det finns 3 olika platser typ. + och en i mitten och -


864 Inlägg
30 oktober 2005
#8
då är den i mitten rmt, bara att dra en kabel från huvudenhetens rmt till denna då...

4 554 Inlägg
30 oktober 2005
#9
japp

Kinna
146 Inlägg
30 oktober 2005
Trådstartare
#10
tack så mycket big_smile ska prova detta imorgon:)



Sök