VARNING för: http://www.blocket.se/vi/13503270.htm?ca=9_s

Coolgate
14 oktober 2007 · 100 Inlägg

fyy fan

Audi A6 Kombi "S-line" (2018)
CC72
14 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Är väl kanske så att bilar i storstäder får ta mer stryk, parkeringsskador m.m.

kohler
14 oktober 2007 · 671 Inlägg

Sexyicecube skrev:
Är väl kanske så att bilar i storstäder får ta mer stryk, parkeringsskador m.m.

precis! skulle aldrig köpa en bil som har "bott" i stockholms innerstad... tvättas i snitt 6 ggr / år ?

Second is the first loser
Losgard
14 oktober 2007 · 1 688 Inlägg

Får skriva en annan historia som hände mig i början av detta året när jag skulle kolla på en volvo 740 16v GLT.

På telefon var den jättefin, precis samma stil som personen som skapat tråden beskriver sin försäljare.

När jag kommer dit är det olja runt hela motorn, motorn är så tom på olja att olejstickan är snustorr.
Motorn är tom på vatten, snubben ville inte fylla på vatten. Så ja förmodar att topplockspacknigen pajjat, så den drack vatten in i cylindrarna å skulle ryka ifall man fyller på.
Det sticker ut SKRUVAR ur trösklarna från kjolar som suttit där tidigare, som då var bortskruvade.
Framskärmen är totalt MOS, inkl. blinkers och strålkastarglas.
Sidan är helt repad från från blinkersen i framskärm ända till baklyktan.
Något är fel på B-stolpen, dörren går inte att stänga igen utan att ordagrant SLÅ igen den.
Dessutom var inredningen trasig.
Stod att det skulle vara läderstolar i bilen, baksätet är läderbeklätt och framstolarna är vanliga tygstolar.
Var bara 16 mil tur och retur för att kolla bilen, gud tackar jag för det. sad

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
leo_m83
14 oktober 2007 ·

Losgard : låter ju som min berrätelse. Att det finns sånna som vågar göra så säger jag bara

Hellfire
15 oktober 2007 · 160 Inlägg

Omega_Ludde skrev:
Samma hände när jag och syrrans förra kille skulle åka å kolla på en saab. såg fin ut i annonsen å så. ringde å kollade om han kunde åka halva vägen(turligt nog gkorde han det).

När vi kommer fram e d inte samma färg på bilen..... inte ens den bilen utan en likadan.
Ut kliver en zigenare och säger att vi kan köpa bilen men han har inge papper på bilen så han kan skicka in papprerna om en vecka om vi bara betalar nu..... vilekn jävla idiot!!!!!

Tror han att vi svenskar e dumma huvudet!!!!!!

Jag och Micke vände på klacken ganska fort å sa att hn kan fara åt......
men sen ville han köpa våran bil...... ja ni kan ju förstå att vi var arga efter det.

Hehe klockren kille. Zigenarestyle is the way to go.http://www.my-smileys.de/smileys3/hammer_2.gif
Regel nr 1. Gör alltid affärer med zigenare, dom mest pålitliga inom bilförsäljning. http://www.my-smileys.de/smileys3/00009138.gif

alain www.bimmerpower.org
15 oktober 2007 · 3 995 Inlägg

det finns idag 63867 medlemar över hella Sverige, skulle inte vara möjligt att tag kontakt med en medlem i det området där det finns en objekt som man är intresserad att köpa och ber honom att ta en titt på den? det skulle vara ett bra sett att spara pengar som i detta fall.
jag skulle kunna ställa upp och hjälpa till och berätta till eventuel köpare hur är objekt innan han reser fram och tillbaka med tom hand.
eller annan förslag till annan lösning?
MVH:

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
leo_m83
15 oktober 2007 ·

alain : Väldigt bra förslag big_smile. Då lägger jag dig på min farorite lista så kontaktar jag dig när jag ska köpa en bil i gtg big_smilebig_smilebig_smile. Om du nu vill det:P

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
23 februari 2008 · 1 123 Inlägg

leo_m83 skrev:
vette fan vad man kan göra åt sånna människor. jag kollade också på namnet och det stod "adam", tänkte säker en svensk. Jag ska inte dra alla över en kam men jag har inte träffat på någon svensk/ invandrare som är så oseriös och inte har det minsta tanke om att vara lite ärlig, specielt när de vet att man åker en sån lång väg för att se bilen.
Men killen var kurd/ arab. Jag menar jag är själv invandrare men jag skulle aldrig sitta och lura någon på det här sättet. Man blir bara äklad av sånna människor....

du var för snällt helt enkelt jag hade gett honom festaste smällen om han var själv sån ska bara fan få inte för min del utan för andras han har säkert lurat folkförut o trodde att han skulle kunna göra om de igen..

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
trippelturbo Trucker
23 februari 2008 · 2 710 Inlägg

leo_m83 skrev:
vette fan vad man kan göra åt sånna människor. jag kollade också på namnet och det stod "adam", tänkte säker en svensk. Jag ska inte dra alla över en kam men jag har inte träffat på någon svensk/ invandrare som är så oseriös och inte har det minsta tanke om att vara lite ärlig, specielt när de vet att man åker en sån lång väg för att se bilen.
Men killen var kurd/ arab. Jag menar jag är själv invandrare men jag skulle aldrig sitta och lura någon på det här sättet. Man blir bara äklad av sånna människor....

Jävligt tråkigt o höra tragedin om din resa. är själv kurd, men måste fan säga att det finns så många idioter bland utlänningarna så man nästan förstår varför Sverigedemokraterna finns.. Men svenskarna är inte änglar. Bor i Västerås, åkte till katrineholm i somras o kollade på en a4 årsm -01. Min första fråga var: Finns de rost på bilen? Nej säger han, inte en prick, skitfin bil..hade fan bestämt mig för köp. Väl där frågar jag rakt ut: Har du kört rally med den här bilen? (rostig som den var i chassit) .. ska inte skriva en historia, men kolla JÄVLIGT noga med allt. även om det handlar om en cykel wink)

ha de fint smile)

Fart missbrukare
Lady_Milla Alecci's fästmö
23 februari 2008 · 708 Inlägg

fn va trist med såna människor asså....men han lyckades antagligen sälja den till nån mindre vetande eftersom anonsen e borta....

jag hade tur när jag köpte min gammle bil så ...han sa alla för å nackdelar med den direkt men så va den med från en gammel gubbe wink

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Bobo
25 februari 2008 ·

Du var endå duktig som stod emot och inte köpte, jag gjorde en tabbe för många år sedan, fick bra intryck av killen i telefon, men sedan visade sig att servicebok saknades (hade bliivit stulen precis... hmm) bromskivorna fram var slut så jag kunde inte köra bilen, fick bara åka med, jag fick inte med fälgarna utan det skulle han helt plötsligt ha extra för (jag skulle tydligen få orginal fälgar men dem hade hans polare och han var inte hemma), det var inte han som stod på bilen utan hans pappa (som inte närvarande) jag köpte endå bilen, han förfalskade sin pappas namn teckning och jag blev blåst så klart. Blir nog bara stora kända bilfirmor i framtiden. Denna kille finns här på garaget, men tänker inte hänga ut någon orkar inte med denna lirare något mera, han åker Porsche nuförtiden såg jag, han har väl blåst så många så han fått råd, men han är rätt känd i den staden iaf har jag fått veta på senare tid.

Kan väl tillägga att när jag kom hem med bilen så rök hela motorn, när jag ringer upp killen så är det första han säger "Hur har du kört egentligen?"

Varför jag egentligen inte har utfört någon hämnd mot säljaren beror på att jag i efterhand inser hur dum jag var som gick på denna skojare, men man var ung och dum.

Tips åk aldrig själv och kolla på en bil och var inte för köpsugna på första bästa

Senast redigerat av Bobo (25 februari 2008)

Ellertz Norrlänning
25 februari 2008 · 1 453 Inlägg

alain skrev:
det finns idag 63867 medlemar över hella Sverige, skulle inte vara möjligt att tag kontakt med en medlem i det området där det finns en objekt som man är intresserad att köpa och ber honom att ta en titt på den? det skulle vara ett bra sett att spara pengar som i detta fall.
jag skulle kunna ställa upp och hjälpa till och berätta till eventuel köpare hur är objekt innan han reser fram och tillbaka med tom hand.
eller annan förslag till annan lösning?
MVH:

Sjukt bra idé smile snacka med han som äger sidan och snacka med han om han har en idé om hur man kan göra ! Är de nån som ska köpa en bil i sundsvalls trakten så ställer ja upp iaf!

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
SJODIN222
25 februari 2008 · 160 Inlägg

egentligen så har mil-antalet inte så mkt med saken att göra "I första anblick" men det gör en ju bara en mer förbannad, när man kört 50mil eller va de nu var, det är en princip sak, man lurar inte folk på de sättet, satans så förbannad jag blir bara att läsa skiten......

kan berätta två liknande historier, om någon vill höra:)

1. en kompis till mig hade sett en annons på en relativt ny släpvagn med kåpa, med bild och allt, har för mig att det var en hyfsat stor 4P, jaja...iaf ringde polaren till försäljaren och surra på ett tag. priset på denna vagn var enl. tidningen 8500Kr, han frågade om de stämde, jooda, sade ägaren...till slut sa han till försäljaren att hålla vagnen till senare samma dag, för han skulle bara ha den, det gick han med på, polaren åkte dom 13mil (enkel-väg), och kom fram och såg vagnen och den var ju fin osv, ägaren kom ut ganska genast, och sa att den var fel tryck i tidningen, det skulle ha varit 18.500Kr (även fast han intygat att det var 8,5K flera ggr), polaren vart ju mkt arg...
men men, ägaren sluddrade fram att det fortf. var 18,5K för den, och har du inte dom pengarna kan du sticka igen, till råga på allt var han mkt berusad.....

En annan gång, så vart jag och brorsan lurad på priset för fyra vinterdäck.
Det var fyra nya vinterdäck, 800Kr FÖR ALLA enl. annonsen på blocket, och det intygade också ägaren vid flera tillfällen också, när vi hade telefonkontakt både innan och på väg dit, för brorsan frågade hela tiden för att vara på säkra sidan, vi kom fram efter 12mils resa, och tittade, brorsan sa ganska fort att: ja det är ju bara betalningen kvar då, ägaren fråga, ska vi skriva kvitto, ne vi kan skippa de sa brorsan, han tog upp 800kr, då sa han, JA DET VAR 800KR/ST, då trodde vi bägge att han skojja lite, skämtar du sa vi, nej sa han, vi disskuterade väl inte så mkt ang. de för han var så envis, och brorsan hade inte så mkt pengar på sig, så vi sa, ja då får vi väl åka tillbaka då.....

efter att vi åkt, fick han nog börja kratta gården, vi kunde inte bara låta bli att göra en rivare därifrånbig_smile,

säger bara det, i sånna fall, är det ju tur att man inte kört så långt:)

att försäljare aldrig kan lära sig att vara ärlig

SJODIN222
25 februari 2008 · 160 Inlägg

leo_m83 skrev:
Tänkte berräta lite om vad som hände mig i helgen så att ni andra som läser detta inte göra samma misstag som jag gjorde.

Har letat efter en vinter bil nu i 3 månader och till slut hitta jag en i fredags (http://www.blocket.se/vi/13503270.htm?ca=9_s)

Ringde killen fredags kväll och fråga om skicket på bilen och hur den gick. Och han sa exakt det som stod i annonsen.

- Jag: Går bilen bra?
- Säljaren: ja, inga problem
- Jag: Drar motorn olja / vatten?
- Säljaren: Nej, den är mycket välvårdad  och finns ABSOLUT inga fel på bilen.


Så jag tyckte att det var en bra pris på en 323f. Det enda problem vart att jag bor i Uppsala och bilen fanns i Göteborg.  Men jag bestämde mig för att åka samma kväll (fredag kväll) för att hämta bilen. Hade 50mil körning framför mig. Ringde killen igen och berrätade att jag skulle komma.

nå väl, efter 50 mil och några timmar senare träffade jag han och kollade på bilen.

Kl var 04:00 på morgon. Det första jag märkte på bilen var att bakstötfångaren var hemma lackad. Tänkte  det spelar väl inte så stor roll. Öppnade huven och ser olja runt hela motorn.

Jag fråga killen, när har du gjort service på den sist och han säger att det var förra månaden. Ber han att ge mig kvitto på det men han "hittar " inte den. I telefonen sa han också att han hade full service bok som de hade lämnat på verkstad. När jag fråga han om det han "hitta" inte den.

Började undersöka bilen, så ser jag att motorn har knappt olja. Altså bokstavligen ingen olja i motorn överhuvutaget. 

Sen körde jag bilen och så märker jag att bak-fjädrar är HELT slut.

  - Jag: Du sa att bilen vart på service förra månaden, hur kommer det sig att motorn är tom på olja?

  -Säljaren: Jag vet inte

  - Jag: visste du att fjädrarna var dåliga på bilen?

  - Säljaren: Ja, men jag "glömde" att berräta det i telefonen.

Blev riktigt förbanad på killen. Jag erbjöd han 13000k för bilen men han vill inte gå ner mer än 15k. Jag berräta för han att om bilen fanns i uppsala och set denså skulle jag inte ens erbjuda 8k för bilen. Men hade jag åkte 50mil så täntke köpa den ändå men inte för mer än 13k. Men han ville inte gå med på det så jag täntke skit samma, stack tillbaka hem och sur hela vägen.

10 timmars total körning och 1500:- för resan. Man blir besviken på vissa människor som ens vågar snacka skit i telefon och att de tror att man köper bilen oavsett skick bara för att man åker 50mil för se på den.

fy fanken, jag lider med dig sad

NxV ElectroRaggare
25 februari 2008 · 883 Inlägg

Alla har nog varit med om såddana grejer..

Jag skulle köpa en Cheva G20 Van i skåne (14-15mils resa) Killen i telefon sa att bilen ok, gick bra och så.
Visst bilen gick bra i motor och låda, dock saknades det 40-45 cm från trösklarna och upp som var bortrostat...

En annan gång skulle jag ner till skåne (igen) och köpa ett par fälgar.
Jag ringer killen och säger att jag är på väg, visst sa han.
Kommer fram, ringer igen och frågar vart han är. "ääh, jag kommer snart, jag är bara ** (kommer inte ihåg va han sa)"
Jo, 1.5 Timme senare dyker han upp, och så öppnar han garaget.... Och då sitter fälgarna på bilen!
Ska du ha dem nu!? säger han när jag säger att jag tar dem.

Vad tror man när man lägger ut ett par fälgar till salu och man ringer och säger att man kommer?
Trodde han att jag skulle åka 18 Mil enkel resa bara för att kolla på dem och sedan hämta dem en annan gång...?
(Han fick iaf ställa bilen på pallbockar för jag köpte fälgarna big_smile )

Jisses vilka tråkiga människor det finns här i världen... hmm

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Kungen-EssE
25 februari 2008 · 993 Inlägg

jag har blivit blåst av en --->Svensson<--- på min gammla Estoril blåa M3a..


Det var en svensksåld..
jag fråga honom: "är bilen rostfri? ikke krockskadad? vanosen 100% ok?"
svarar han: "den är som ny"

Så tog jag lån av banken, hyrde jag och min polare en bil, och körde ända upp till Göteborg..

När vi kom fram:

Balkarna var rostiga, bilen var omlackerad på vänster baksida, vanosen knacka som in i helvetet
mätarstälningen stod på 22xxx, i annonsen stod det 17 000
Då påstod han att bilen har gått 17 000mil, bara att han har bytt mätare..
MEN på besiktningspapperna stod det ca 223000 mil

Då påstod han att Vanosen ska höras så,
Då sa jag till honom: "jag har ägt flera m3or, och jag vet hur en Vanos ska knacka.."
Så blev han lite tyst och börja klaga på att det kanske var ventilerna som skulle justeras :S

Men vi köpte endå bilen, för jag fick den billigt.. Veckan efter krocka min polare med den tongue..


Det jag vill komma fram till är:

"Bara för man är Utläning eller Svensk, så betyder det inte att man blåser/ljuger för en??"

DOH, det är juh från person till person...

Senast redigerat av Kungen-EssE (25 februari 2008)

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Mr_EmCom Med.lem
25 februari 2008 · 3 759 Inlägg

Jag har som princip att alltid kräva halva pensinpriset på resan tur&retur när jag åker längre än 10 mil.
Och det är fan ingen idé att söka längre än "angränsande lan" har blivit lurad en del gånger oxo.
Man blir förbannad!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
kolvas
25 februari 2008 · 4 001 Inlägg

jag har råkat ut för samma grej 2 ggr när jag skulle köpa bil, jag fattar inte mig på de idioter som säger att bilen är i bra skick och när man kommer och tittar på den så duger inte ens skiten till folkrace.

Enda trösten är att en gång så fick säljaren ta med bilen hem på släp för vi mötes halvvägs så han hade ca 40mil hem och skulle egentligen hämta en annan bil på vägen wink

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
WeDo
25 februari 2008 · 3 390 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Jag har som princip att alltid kräva halva pensinpriset på resan tur&retur när jag åker längre än 10 mil.
Och det är fan ingen idé att söka längre än "angränsande lan" har blivit lurad en del gånger oxo.
Man blir förbannad!

Varför skulle jag som säljare betala havla köparens rese-kostnad ?  Som jag som nyligen åkte till Umeå ( 80 mil hemmifrån) kan ju inte kräva flera hundra i bensinpengar av säljaren för att jag åker så långt för att köpa den... Det är ju mitt eget val om jag vill titta på en bil 1 km bort eller 80 mil ?

Skulle jag vara säljare och någon kom och sa att "nu pröjsar du halva resan för mig" så skulle ju jag garanterat bli halv sne... Jag bryr mig ju inte om köparen är min granne eller bor 100 mil bort... jag ska ju inte behöva betala något...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang