VARNING för: http://www.blocket.se/vi/13503270.htm?ca=9_s

Phaetoon
25 februari 2008 · 8 156 Inlägg

WeDo skrev:

Mr_EmCom skrev:
Jag har som princip att alltid kräva halva pensinpriset på resan tur&retur när jag åker längre än 10 mil.
Och det är fan ingen idé att söka längre än "angränsande lan" har blivit lurad en del gånger oxo.
Man blir förbannad!

Varför skulle jag som säljare betala havla köparens rese-kostnad ?  Som jag som nyligen åkte till Umeå ( 80 mil hemmifrån) kan ju inte kräva flera hundra i bensinpengar av säljaren för att jag åker så långt för att köpa den... Det är ju mitt eget val om jag vill titta på en bil 1 km bort eller 80 mil ?

Skulle jag vara säljare och någon kom och sa att "nu pröjsar du halva resan för mig" så skulle ju jag garanterat bli halv sne... Jag bryr mig ju inte om köparen är min granne eller bor 100 mil bort... jag ska ju inte behöva betala något...

Kul om säljaren har 10-20 spekulanter på bilen som kommer långväga ifrån och alla dessa vill ha milersättning.
Tänk att sälja en bil för 15000:- men att man måste lägga ut 10 000:- i "resekostnader" till spekulanter som inte sen köper bilen? Sen kan man väl använda sig av det som ett sätt att pruta, men ändå?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
25 februari 2008 · 8 156 Inlägg

gamlingen skrev:
FÅR man hänga ut folk på så här vis ? visserligen så va han ju rutten men,,,,

Får och får. Det finns vissa saker i Gorgs regler som man hänvisa till.

• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.

Men även om man är inne och nosar på dessa regler så tycker jag personligen att det är viktigare
att varna för bluff&båg-annonser/försäljares metoder. Sen vet man ju inte om ägaren till bilen är
samma person som försäljaren. Om försäljaren kontaktar oss moderatorer så kommer nog vi
moderatorer att bli tvugna att låsa tråden. Men jag tänker iaf inte låsa tråden förrän vi blir kontaktade.

Sen så är ju tråden ganska så gammal... wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
leo_m83
9 april 2008 ·

det blir tjafs i nästan alla trådar nu för tiden tongue

Kesler
9 april 2008 · 3 650 Inlägg

Vad FAN är en vanos???

Tommy_P
9 april 2008 · 396 Inlägg

variabla ventiltider. typ. eller nåt. hitlerkälke innovation, går sönder såklart wink sitter en fetdyr grej fram på motorn, på kammen.

Kesler
9 april 2008 · 3 650 Inlägg

Tommy_P skrev:
variabla ventiltider. typ. eller nåt. hitlerkälke innovation, går sönder såklart wink sitter en fetdyr grej fram på motorn, på kammen.

hehe ok, bara skit alltså lol

WilYawn Golle
9 april 2008 · 448 Inlägg

Vanos, vtec, vvt same shit different name smile

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Johankocken
9 april 2008 · 529 Inlägg

Har råkat ut för en Idiot Från Göteborg  som Ringde På Mina Nebula fälgar. det var hela tiden klydd han skulle jobba skift m.m han skulle höra av sej. så vi bestämmde att vi skulle mötas halvvägs upp till GBG så när ja tankat bilen full.. så ringer han säger jag har en polare  ner till Malmö vi kan träffas på Ikea pakering. tänkte jag  fan va skönt.. så ja polare  stack till Ikea i Malmö o drev tiden där.. kl 18.00 skulle han komma jag ringde flera gånger  fråga var faen han blir av han visste inte osv. till sist sa jag du har det inte lätt killen du kommer inte komma lång i LIVET PÅ DINA affärer KLICK" i telefon.

Jävla flyt hade jag sålde dem på söndagen sen till en ärlig Kille kom till mej med pengar  gjort på 5 min.
så jävla struliga vissa människor är..

Bättre va Ärlig säga som det är !!!!

Volvo fore life :)
Volvo v40 (2014)
Volvo c30 (2008)
Corvair65 Stolt pappa
9 april 2008 · 161 Inlägg

När jag letade Corvair ringde en kille från Dalarna. 40 mil bort. Han sa att bilen var i princip rostfri och gick bra. Bilen var avställd, men nästan färdigrenoverad.. Sa han.. När jag och en polare kom dit tappade jag nästan hakan. A-stolaprna var lagade med plastcpadding och popnit! Sparklådorna var nästan bortrostade och motorn knackade som det inte fanns någon morgondag. Växellådan var tom på olja, så jag vågade inte provköra den. Inredningen var sliten, VÄLDIGT sliten och lacken var obefintlig. Han vägrade gå under 20k. Bjöd 13. Åkte hem igen. Sur, men tog det hela som en semestertur på en dag.

E30Tompa Rörpulare
9 april 2008 · 1 453 Inlägg

VANOS är ett system introducerat av BMW i början av 90-talet och är förkortning för "Variabeler Nockenwellen Steuerung" och betyder variabel styrning av kamaxeln. Systemet fungerar så att motorelektroniken på hydraulisk-mekanisk väg kan ställa in kamaxeln, vinkeln kan ändras upp till 12.5 grader. I praktiken innebär detta att ventilerna öppnas lite senare i det undre varvtalsregistret, för att ge förbättrade tomgångsegenskaper. I det mellersta varvtalsregistret öppnas ventilerna tidigare än normalt, för ett högre vridmoment och återföring av avgaserna till motorn, vilket även sänker förbrukningen och avgasvärdena. I det högre varvtalsregistret öppnas ventilerna åter sent för att få ut så mycket effekt som möjligt.

När man talar om VANOS menas oftast variabel styrning av insugskamaxeln, senare modeller utrustades även med VANOS på avgassidan, systemet kallas då för Dubbel VANOS

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
olirc
9 april 2008 · 245 Inlägg

Själv har jag ute min Astra på Blocket och här och talar om i texten att bilen är i bruksskick och är inte besiktad i år men den senaste 2007-04 gick den igenom UA. Har även bilder på den som visar att det finns lite rost på skärmkanterna men då jag begär 20000:- för den så tycker jag inte det är i överkant.

Har även skrivit dit att däcksparkare och prutnissar undanbedes vänligt men bestämt då priset är 20000:- men tror ni inte dom mailar och ringer där dom försöker pruta iaf? Hade en spekulant som prompt ville titta på den och som lät lite irriterad i sitt mail efter att jag talat om att jag skulle låta balansera sommardäcken och tvätta bilen för han tyckte jag dröjde för länge med det. Nåja sen mailade jag honom att bilen var klar och då prutar han???? Han prutade inget före det och lät som han skulle komma och titta på den så nä jag anstränger mig inget mer för köparens skull utan vill han/hon köpa bilen så får dom banne mig titta på den först innan man försöker pruta men priset är så pass lågt så jag säljer den inte under det jag begär 20000:- och efter bilprovningen åker mitt begärda pris upp till 25000:- + en Blocket begagnatförsäkring för bilen lär gå igenom bilprovningen + att det då finns en viss prutmån.

Rekordet var den som bjöd mig 12000:- för bilen som om han trodde jag behövde paniksälja bilen vilket jag inte behöver men däremot så har jag inget stort behov av bil så bättre att den kommer till en som använder den än att den mest står om dagarna.

Så även köpare kan sas.

hyperICE
9 april 2008 · 85 Inlägg

Annonsen är borta? nån måste ha blivit lurad sad

Goffen Administratör
9 april 2008 · 2 974 Inlägg

Gammal tråd och dessutom är det en massa OT LÅST

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang