Varning för civilsnutar

MatteR Sänk bensinskatten!
26 oktober 2007 · 182 Inlägg

Tja.
Blev stoppad av en civilsnut idag. Körde om honom och sen förtsatte upp till 140 eller nåt och sen såg att det blinkade bakom. Men jag slapp böterm ibland har man tur.
Detta va utanför Töreboda i Skaraborg. En mörkgrön v70.
Skriv gärna ner om ni vet fler omkring i Sverige så man vet vart man ska akta sig:)

/MatteR
Hmm.
26 oktober 2007 ·

En fråga, detta med civilsnutbilar. har de, typ 4-5 långa antenner eller är det bara en "myt" att dessa skulle vara cililsnutar?

anvandare_12345
26 oktober 2007 · 654 Inlägg

Spotted in Norrköping;
Silvrig V70, utan extra antenner (vad jag kunde se).
Dock med blåljus innanför vindrutan.
Kommer inte ihåg reg nr.

Johankocken
26 oktober 2007 · 529 Inlägg

har en 4.5 Reg nr på bilar här i Malmö trakten i Mobilen

Volvo fore life :)
Volvo v40 (2014)
Volvo c30 (2008)
Triggrodamus Kör Lastbil
26 oktober 2007 · 108 Inlägg

Där finns en svart volvo xc70 i malmö med svart tonade rutor såg den idag den hade stoppat en M5a med 2 invandrare i. vet inte vad dom hade gjort jag bara brumma förbi med lastbilen.

Volvo For Life
Volvo S80 (2005)
ax_
26 oktober 2007 · 19 Inlägg

Hmm. skrev:
En fråga, detta med civilsnutbilar. har de, typ 4-5 långa antenner eller är det bara en "myt" att dessa skulle vara cililsnutar?

Myt skulle jag vilja säga. Samma med toning på rutorna. Iaf här i v-ås. Hitta på en vecka säkert minst 5 nya civilare här i stan som jag innan inte visste om.

biltemaanstalld badboy for life
26 oktober 2007 · 356 Inlägg

Tängte Bara Tilllägga Att Det Även Finns En Kritvit Xc70 Med Helsvarta Rutor Som Också Kör Runt I Malmöområdet

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Reichte86
26 oktober 2007 · 509 Inlägg

kommer det en saab 9-5 eller volvo v70 bakom mig med tonade tiror så släpper jag alltid ner lite!

chris850r jon
26 oktober 2007 · 76 Inlägg

det går en grön opel astra kombi utan någon utrustning i kalmar län

Chris
Johankocken
26 oktober 2007 · 529 Inlägg

KJE 399 Volvo 945  VIT Utryckning RpS Pmyn I Skåne Malmö

XJA 620 Volvo xc70 FLerfärgad  "blå" Utryckning RpS Pmyn I Skåne Malmö

KFS 981 Volvo 944  VIT Utryckning Rps Pmyn I Skåne Malmö

RAY 235 Saab 9-5 2.3Ts ¨Grå Utryckning Rps Pmyn I Skåne  Malmö

DETTA ÄR BILAR SOM JAG HAR SETT TIPS TILL ER OM NI SKULLE FÅ DEM BAKOM ER!!!

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
stoffe_V70 Inte som alla andra.
26 oktober 2007 · 46 Inlägg

Alla polisbilar samt civil har ett nummer nere vid föraren i framrutan samt brukar de ha en extra sidobackspegel på vänster sida. I lund har de en vit V70 har haft reg nummret men har blivit av med det... Men dom har extra lampor i grillen. Samt blåljus i inner backspeglen.

Har dock hört att de har en massa olika äldre modeller. De ska tillexempel ha en Merca i malmö också dock har jag arldrig sett den... Har även sett faktiskt att de har en civilpolis motorcykel i malmö såg att de hade stannat ett bil kommer ej ihåg reg nummret gick så fort.

Senast redigerat av stoffe_V70 (26 oktober 2007)

"Real men don´t cry, it ruins their makeup"
myran Foto/Bilnörd
26 oktober 2007 · 1 541 Inlägg

titta efter:

extra antennter.
reklamfria skyltar (inga "nissesbil västerås" osv på skylthållarna)
extra backspegeln (har dom nästan alltid)
extraljus bakåt
blåljus bakom grillen
blåljus i vindrutan (kan synas som stor svart pryl vid backspegeln)
svarttonad förutom framrutor.

ja.. finns säkert mera att titta efter.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
minievo
26 oktober 2007 · 258 Inlägg

I norra skåne finns en vit v70 (gamla modellen) med tonade rutor. Reg nr börjar på OFL har jag för mig

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
26 oktober 2007 · 605 Inlägg

Å glöm för guds skull inte att gå lite på magkänslan....den kan utan tvekan rädda dig!
Har iaf räddat mig några gånger...tongue

Å lite skoj har det endå varit att glida med sambons 965a....de flesta som fått upp den bakom sig på E6:an sänker farten...tihihi...japp jag vet, jag e löjligt lätt road! ;P

Vit V70 har jag sett tråla på E6:an mellan Halmstad å Laholm några gånger senaste tiden...akta akta!! Å japp, vet att det e snutar, de käkar på McD i Mellbystrand ibland...:S

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Tega Yrkesförare
26 oktober 2007 · 1 073 Inlägg

Ska bara påpeka att en civilbil kan se ut precis hur somhelst.
Jag hade rast en natt på Shell Falkenberg när en vanlig S70 utan tonade rutor eller antenner gled in. Den hade dessutom bara ett bakljus.
Ut kommer en ensam man i polisuniform och jag tänker vafan! Och vid närmare anblick så satt där en blåröd lampa i framrutan. Fanns absolut inga andra tecken på polisbil.

Senast redigerat av Tega (26 oktober 2007)

Ravestream
26 oktober 2007 · 285 Inlägg

visst det här att vissa har större eller fler antenner, extra backspegel mm .
men det kör runt flera som inte har nått av dessa saker.

sett ett par småstylade bilar tom, tonade rutor,lite värre fälgar,nått kjolpaket.
så att tro att man alltid ska kunna se att det är en civilbil är fel.

en satans jävla Volvo.
stoffe_V70 Inte som alla andra.
26 oktober 2007 · 46 Inlägg

Tror att tex insatsbefäl med mera har blå ljus i sina personbilar för att snabbt komma på plats när de inte är på stationen har sett många i sina civilbilar. Är inte hundra men helt klart om dom kör med samma bilar hela tiden lär sig alla så dom kör någ lite omväxling ibland och bytar lite bilar man inte alls tänker kan vara civilare

"Real men don´t cry, it ruins their makeup"
Onee
26 oktober 2007 · 342 Inlägg

Det dära med att den ska ha några extra/extra långa antenner är bara rent skit snack har blivit stoppad av civil snuten 7 gånger å ingen av dom har haft några extra långa elle onormala antenner så det är bara rent skit snack.

titta efter:


reklamfria skyltar
extra backspegeln (har dom oftast på vänstersidan)
extraljus bakåt
blåljus bakom grillen
blåljus i vindrutan (Syns som en stor svart låda i vindrutan)
svarttonad bakrutor (ingen toning i fram)

christofferedil Yellow bug!
26 oktober 2007 · 1 640 Inlägg

Lalala, får störningar i polisradion när de knastrar på sin radio. Effektiv varning cool

Men som sagt, extra backspegeln (till för passageraren?) brukar jag titta efter iallafall. Samt hur de i bilen beter sig. På de äldre bilarna, typ S70 och liknande brukar det sitta en längre/tjockare antenn. Måste de ha för att få in något på radion. Men på de nyare bilarna sitter dessa "integrerade" i karossen, som det så fint heter! tongue

Sett några silvriga civilare här i Borås. S70 och gamla modellen av V70.


Haha, lite småkul i åka i morbrors bil. Vit Multivan, -04. SOS 112 i bakrutan. Fem antenner på taket, storleksordning från längst bak - kortast fram. (Alla används också faktiskt wink ) Tonade rutor bak.

Folk kör lagligt när man kommer glidandes om man säger så tongue

Senast redigerat av Edil_ (26 oktober 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Hamilton
26 oktober 2007 · 8 864 Inlägg

Ska man börja kolla efter civilbilar så undrar jag om man överhuvudtaget kan vara uppmärksam på det man ska, nämligen trafiken.
Bättre då att vara uppmärksam på vad man pysslar med själv bakom ratten än att kolla om en bil har en extra spegel, som förövrigt sitter på höger sida.

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang