Varning för civilsnutar

Zwonka Teknisk konsult
26 oktober 2007 · 7 Inlägg

Jag har blivit stoppad en gång av en civilsnut, men då för att jag släppte av en massa folk i stan med  ölburkar i händerna....

Hur som, jag har hört att civilbilarna flyttas runt mellan enheterna just för att vi inte ska kunna kartlägga dem...

/ A

Woogensea Volvoturbo For Life
26 oktober 2007 · 366 Inlägg

Har sett två st vita volvo xc70 med tonade rutor å en jävla massa antenner runt Nässjö, Eksjö trakterna (Jönköpings län). En av dom låg jag bakom hela vägen till jkpg. Reg nr: SDR 722, SDO 159

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
_Wallis_
26 oktober 2007 · 4 506 Inlägg

Tjenna tjenna, Tänkete skriva en rad här jag med,

Har sett lite olika vad det gäller Civiler,,
Offtast har dom ju V70N eller Saab 95 Kombi. En e liten lagom antenn eller två (inga stora saker,) Lätt att se endå då ingen av bilarna har det orginal..

Två st extra ljus fram, Tonade rutor bakåt,, Och om man har tur så ser man röd/blåa lampor otända i deras framruta + bakom grillen.

Har även sett i år, Civiler i en Volvo 850 Mörkblå i slitet skik, Hört om en Volvo 745 med verktyg och söndrig baklyckta m,m Men dessa är för knark span, Och bryr sig inte så värst mkt om Farter om det inte är åt h-vete för fort och dom inte är på span.

Även sett Civil snut på en Metallic-Röd BMW hoj, Med packväskor som han hade sin utröstning i m,m...

Höll på att skita ner mig idag, Körde i 200 och har friväg och bra väderförhållanden, så det gick endå "lungt" och "sansat". Körde om bil efter bil, Men ingen V70 Eller 95 och rätt som det är så tycker jag att det blinkar till med Xenon ljus bakom mig, Bromsar snabbt in och lägger mig i höger filen i 110km/h.

Förbi mig kommer en Tysk Merca som bara ville racea, haha Så jag hakade på, Hade inte en suck i axet men väl uppe i fart (110-200 på en förmiddag) så körde han inte snabbare iafa,  så det var ju skoj för mig då det är presis vad bettan gör om det inte är motvind smile

Kan du andas kan du dö.
Mange_900
26 oktober 2007 · 93 Inlägg

HardcoreHunny skrev:
Å glöm för guds skull inte att gå lite på magkänslan....den kan utan tvekan rädda dig!
Har iaf räddat mig några gånger...tongue

Å lite skoj har det endå varit att glida med sambons 965a....de flesta som fått upp den bakom sig på E6:an sänker farten...tihihi...japp jag vet, jag e löjligt lätt road! ;P

Vit V70 har jag sett tråla på E6:an mellan Halmstad å Laholm några gånger senaste tiden...akta akta!! Å japp, vet att det e snutar, de käkar på McD i Mellbystrand ibland...:S

Den vita V70 har reg nr PBS 400 och kör ofta mellan Falkenberg och Laholm på E6:an om det nu är samma vi tänker på.

Streammen Kalaskillen
26 oktober 2007 · 246 Inlägg

De där med långa antenner och flera är inget skit som alla påstår. Detta lever kvar från förr i tiden då de inte fanns antenner som var integrerade i rutor, karossen, osv. Alltså de var så här förut men inte numera! roll

Finns en civilsnut i köping här som har regnr: TZJ992, svart S60 med tonaderutor. Alltid lika kul och vinka till dom när man kommer i motsatt riktning, dom är alltid lika snälla och vinkar tillbaka smile

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
TheDeadDorkster Dieselgypsy
26 oktober 2007 · 538 Inlägg

Enkel information om civilare vid norrbottenskusten.

Sedan
-dosa vid backspegeln
-Två extraljus (aldrig 1 eller 3, enbart 2)
-S70 Antenn

Kombi
-Drag
-S70 Antenn
-Alla rutor förutom framrutorna tonade
-Två extraljus
-dosa vid backspegeln
-Oftast inga takräls. Tyvärr har dom nyaste i trakten det sad

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Jens_N
26 oktober 2007 · 26 Inlägg

civilare brukar oftas inte ha takräken på bilarna.
Så ser du en volvo / saab med tonade rutor och inga takräken så kan det mycket väll vara en snut.

Germax
26 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

De finns en mörkgrön Volvo civilsnut i Töreboda. Okej då vet jag smile
O så finns de en vit i skåne.. fan vilka konkreta tips.

De finns listor på forumet över civilsnutar runt om i landet med regnr.

Förövrigt finns de ingen regel på hur många antenner en snutbilar har, tänk efter.
Men i regel har de fler än vad vanliga bilar har, nästan jämt tonade rutor oxå.

Så ser man en mörk Volvo v70 med tonade rutor, långa antenner och två män med skinhandskar på sig kan man va ganska säker på att det är copen smile

__Marcus Whitetrash
26 oktober 2007 · 589 Inlägg

Om någon utav er, mot förmodan, har fotografiskt minne så hänvisar jag till
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=4066

Visserligen två år gammal lista..

Att tillägga är ju att civilpoliser och deras trafiksysslor är ju inget nytt fenomen, bara för att en forumsskribent på garaget blivit stoppad betyder inte att de har infört hårdare kontroller eller så...så det här var en riktigt onödig tråd i mina ögon, för grejen är ju den att bara för att inga poliser syns till ska man inte köra som fan.

Senast redigerat av __Marcus (26 oktober 2007)

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
volvotomten
26 oktober 2007 · 274 Inlägg

Kan säga detta angående alla "långa antenner"

Alla polis bilar har ej detta inte av de nya i allafall. hur jag vet ?

Jobbar volvo

mycket diskreta antenner
bilarna smälter in kalas bra snart svårt att se vilken som e vilken av dom men brukar även ha x tra stort gummiskydd för dragkroken.

Germax
26 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

volvotomten skrev:
Kan säga detta angående alla "långa antenner"

Alla polis bilar har ej detta inte av de nya i allafall. hur jag vet ?

Jobbar volvo

mycket diskreta antenner
bilarna smälter in kalas bra snart svårt att se vilken som e vilken av dom men brukar även ha x tra stort gummiskydd för dragkroken.

Ah lr hur? tongue Varenda civil i Motala har dom här feta dragkroksskydden, varför har dom de? Tänkte att de inte är värt o nämna då jag inte har någrabelägg för att de används utanför vår stad smile

Cruizr
27 oktober 2007 · 417 Inlägg

I Halland....

Vit Volvo V70 av gamla modellen, med fula blålila hemmatonade rutor me bubblor. Inga antenner, men lampor innanför grillen och kameraövervakning/hastighet... Regnr slutar på 400...

Finns på E6:an mellan Hallandsåsen & Falkenberg typ.... Funnits här under flera år...

Sen har vi den gröna VW T4:an också....

mvh/ Jocke

anvandare_12345
27 oktober 2007 · 654 Inlägg

Polisen har någonstans uppåt en Audi A6 3.2 Quattro....Civilmålad med blåljus innanför vindrutan!

bazooka_
27 oktober 2007 · 406 Inlägg

Samma sak hände mig!

:DPlattan i mattan:D
osormui
27 oktober 2007 · 17 Inlägg

jag har haft close encounter med...en vit lincoln navigator , som jag förirrade i en rondell , alltså civilare. sen en ford explorer...körde upp brevid honom vid ett stopp-ljus , och kikade in i bilen , sedan vinkade jag åt honom...sen kan man ju alltid sakta in om man är misstänksam , och köra brevid dom och psyka dom.


innan hade dom en "kupa" brevid ratten , där dom hade blå-ljusen. men dom är borta nu. lite svårt att kunna skilja på en civil bil och civil-polis , fast det är ju det som är meningen. håll lungt tempo i trafiken , så slipper ni dom.

Senast redigerat av osormui (27 oktober 2007)

im am a riddle without a clue
jazzze
27 oktober 2007 · 8 Inlägg

det finns många cilvilbilar i detta landet....big_smile

anvandare_12345
27 oktober 2007 · 654 Inlägg

Visstja, vet att insats i sthlm har en eller ett par ford excursion...dom e STORA!

mannen666666 preem pump
27 oktober 2007 · 836 Inlägg

danhild skrev:
Visstja, vet att insats i sthlm har en eller ett par ford excursion...dom e STORA!

tyckte mig kunna se dom här i tranås i söndags

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Thomassouth
27 oktober 2007 · 2 Inlägg

Zwonka skrev:
Jag har blivit stoppad en gång av en civilsnut, men då för att jag släppte av en massa folk i stan med  ölburkar i händerna....

Hur som, jag har hört att civilbilarna flyttas runt mellan enheterna just för att vi inte ska kunna kartlägga dem...

/ A

Stämmer utmärkt, de har rotationer med bilarna med ca 6 månaders mellanrum.

Det blir svårare och svårare och se civilarna nu. Men titta efter andra antenner, t.ex finns det inga civila saab 9-5 utan extra lång antenn, utbytt vid hajfenan alltså.

I Örebro har även polisen köpt in 4 stycken Ford C-max! Gråa och utan någon som helst utrustning. Sitter bara ett blåljus i dörren, inget annat indikerar på att det är en polisbil. Dessa används dock inte till trafikkontroller etc. utan bara som transportfordon. Säger inte att dom itne kan stanna er för det..

Örebropolisen har också en "pilotbil", en stålgrå Saab 9-5 sedan -03 med regnr WAW118. Den har speciell utrustning för att bara åka runt och jaga oss stackare som kör några km för fort. Bilen används ENBART till det. Åker fram och tillbaka på E20 runt Örebro. Akta er!

EDIT: Ni runt Örebro kan också akta er för Saabar med regnr som börjar på X; XPK, XHD, XBK, XKP osv osv. Oftast mörkblåa/svarta SC.

Senast redigerat av Thomassouth (27 oktober 2007)

Krakke
27 oktober 2007 · 30 Inlägg

tror det finns en grönmetallic volvo v70 (gamla modellen) med regnnummer: top ??? blev jagad av den utanför Borås, tur att man kom undan annars hade man fått stora böter å lempet blivit indraget(körde trimmad crossmoppe, ingen skylt)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang