I sommar har Unleashed - Hammer battalion gått varm i min stereo Tycker den plattan är nästintill perfekt. Välspelad men ändå tung. Kanske något för Amon Amarth fans att kolla upp då det också är mycket vikinga tema i texterna och Unleashed var dessutom före Amon Amarth med detta
Ett tips till er som lyssnar på och gillar In Flames är att vända ett öra åt Blinded Colony.
In Flames började suga röv totalt efter STYE albumet. De äldre är klart bäst.
Angående topic, ska alla sub-genrer räknas eller bara renodlad metal? Sen att många här måste ta reda på vad METAL är först innan man postar. Det finns sjukt många sub-genrer.
Hm måste nog säga Marilyn Manson o Mustasch isåfall.
Manson = Industriell Metal Mustasch = hårdrock
CKY = hårdrock Rise against = melodisk hardcore
Har inte orkat kolla igenom hela tråden efter fler "fall".
Finns så sjukt många sub-genrer till Metal att det är inte sant. Och metal är bland annat det mesta jag lyssnar på, så jag kan inte säga ett band som "bästa".
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
At the gates, Merciless, Kreator, Nihilist, Grave, Exodus, Death, Venom, Macrodex, Living death, Cannibal corpse, Carcass, Napalm death, Sodom, Bathory m.m.
Jävligt bra musiksmak
Håller med!!! Men tillägger Darkane, Kayser, Lord Belial och sist men inte minst The Kristet Utseende (man får väl kalla det för metal?)
TKU är nog snarare toalettpunk/rock men visst fan har dom gjort nån lite hårdare platta. Jag skulle dock vilja säga att dom inte behöver stoppas in i ngt genre fack, dom är ett begrepp och stilbildande isig själva