2223
Sök

Det bästa metal bandet!

Makaronborrare
993 Inlägg
30 juli 2008
I sommar har Unleashed - Hammer battalion gått varm i min stereo smile Tycker den plattan är nästintill perfekt. Välspelad men ändå tung. Kanske något för Amon Amarth fans att kolla upp då det också är mycket vikinga tema i texterna och Unleashed var dessutom före Amon Amarth med detta smile

128 Inlägg
30 juli 2008
judas priest

manowar

motörhead

För att spela metal krävs en bra muiker, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt!

Ninja
174 Inlägg
30 juli 2008
black ingvars smile

Evolution Garage
1 299 Inlägg
30 juli 2008
Nightwish & Sonata Arctica! Nightwish dock endast med Tarja som sångerska (INTE Anette, som får mig att skämmas över att vara svensk)

Sky´s the limit...

11 Inlägg
30 juli 2008
At the gates, Merciless, Kreator, Nihilist, Grave, Exodus, Death, Venom, Macrodex, Living death, Cannibal corpse, Carcass, Napalm death, Sodom, Bathory m.m.
Senast redigerat av BajenRoyale (30 juli 2008)

Makaronborrare
993 Inlägg
30 juli 2008
BajenRoyale skrev:
At the gates, Merciless, Kreator, Nihilist, Grave, Exodus, Death, Venom, Macrodex, Living death, Cannibal corpse, Carcass, Napalm death, Sodom, Bathory m.m.

Jävligt bra musiksmak smile

11 Inlägg
30 juli 2008
Jag vet hähähä=)

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
30 juli 2008
Ett tips till er som lyssnar på och gillar In Flames är att vända ett öra åt Blinded Colony.

In Flames började suga röv totalt efter STYE albumet. De äldre är klart bäst.

Angående topic, ska alla sub-genrer räknas eller bara renodlad metal?
Sen att många här måste ta reda på vad METAL är först innan man postar.
Det finns sjukt många sub-genrer.

Hm måste nog säga Marilyn Manson o Mustasch isåfall.

Manson = Industriell Metal
Mustasch = hårdrock

CKY = hårdrock
Rise against = melodisk hardcore

Har inte orkat kolla igenom hela tråden efter fler "fall".

56 Inlägg
30 juli 2008
Metallica såklart, det hörs ju på namnet cool
Gjorde en ny upptäckt som svängde hejdlöst på Sweden Rock Fesvil i juni, Coheed & Cambria, från NY.

//Morsan

Eat the yellow snow - It could be beer

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
31 juli 2008
_Morsan skrev:
Metallica såklart, det hörs ju på namnet cool
Gjorde en ny upptäckt som svängde hejdlöst på Sweden Rock Fesvil i juni, Coheed & Cambria, från NY.

//Morsan

C&C har en underbar låt "Welcome Home" som är med på Rock Band smile

Med lem
624 Inlägg
31 juli 2008
In Flames är det enda för mig smile

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

Sir Real
390 Inlägg
31 juli 2008
Sushikocken skrev:
kan tipsa om ett till band superjoint ritual med bla fd sångaren i pantera phillip anselmo

Stonegard norskt band som påminner lite om metallica iaf tycker jag det tongue

Volbeat är också ett nytt band som jag fann på SRF 2008 aldrig hörttalas om dem innan störsköna danskar

Har börjat lyssna på volbeat efter att lyssnat på låten du hade i ditt inlägg dom är riktigt sköna  cool

- De är jag de.
354 Inlägg
31 juli 2008
Metallica utan tvekan wink

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
31 juli 2008
Finns så sjukt många sub-genrer till Metal att det är inte sant. Och metal är bland annat det mesta jag lyssnar på, så jag kan inte säga ett band som "bästa".

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Höbonde
228 Inlägg
31 juli 2008
Fallan skrev:
Gillar SOAD, In flames och Raised Fist. Mest In Flames tro ja.. Flest sköna låtar.

Ett tips till er som lyssnar på och gillar In Flames är att vända ett öra åt Blinded Colony.

Blinded Colony är grymma!

VOLBEAT är tokbra!

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

310 Inlägg
31 juli 2008
Favorit banden kommer och går men nu senast efter ullevi måste jag säga att Maiden åter är i topp wink

Annars blir det mycket, Amon Amarth, Arch Enemy, Children of Bodom, Dark Tranquillity, Inflames, Gamma Ray, Sabaton och Lok/Lillasyster.

Lite smått och gott alltså.

Skivbiblioteket består dock av betydligt fler band

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
31 juli 2008
calibra1992 skrev:
BajenRoyale skrev:

Håller med!!!
Men tillägger Darkane, Kayser, Lord Belial och sist men inte minst The Kristet Utseende (man får väl kalla det för metal?)

310 Inlägg
31 juli 2008
alexbenhard skrev:
calibra1992 skrev:
BajenRoyale skrev:

Håller med!!!
Men tillägger Darkane, Kayser, Lord Belial och sist men inte minst The Kristet Utseende (man får väl kalla det för metal?)

TKU är nog snarare toalettpunk/rock men visst fan har dom gjort nån lite hårdare platta. Jag skulle dock vilja säga att dom inte behöver stoppas in i ngt genre fack, dom är ett begrepp och stilbildande isig själva smile

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
31 juli 2008
BajenRoyale skrev:

Carcass e bra, såg dom live, sweden rock 08 tongue

Ableton Live

270 Inlägg
31 juli 2008
BajenRoyale skrev:

Äntligen något vettigt.
Man får ju inte glömma Uncanny heller.
http://www.myspace.com/uncanny666

Sök