Aydin skrev:
spj skrev:
Idiotiskt att leka med andra trafikanters liv, jag tycker att det är lika häftigt och moget som att köra i fyllan.
I farter över 200 har man inte så stora marginaler om något går åt helvete.
Nej jag håller med dig om att "I farter över 200 har man inte så stora marginaler om något går åt helvete" men är man bra förrare och har en bra bil som man littar på upp till 1000% ser jag inget fel på det.
Men litar jag på att du, eller någon annan för den delen, är en bra förare? Eh, nej.. inte med tanke på vad man dagligen ser ute i trafiken! Summa: Spelar ingen roll vad du har för bil, du kan ha övertro på dig själv och allt går åt fanders. Kostnad: Kanske ett liv eller två + en j-la massa pengar.
Aydin skrev:
Bilarna idag byggs med grymmt finan motorer som klarar av 400/ 500Hk original och betalar man då för en bil som hara dessa pollar då trycker man plattan i mattan och vill ha valuta för sina pengar.
Ja, men på vems bekostnad? Kan man betala för en bil med de hästarna, ja, då kan man gott och väl betala för att köra den på
avstängd väg/bana. Och sen struntar jag fullständigt i hur fina motorer det byggs idag.. det är ju människorna (läs de med övertro på sig själv) som det hela hänger på. Spelar ingen roll hur fin motorn är!
Aydin skrev:
Och kom inte med att man ska göra det på en bana för det är jag så j*vla trött på att hörra att alla är så duktiga och lagliga.
Du är trött på duktig och laglig.. ja du! Jag är trött på "dum i huvudet och olaglig i trafiken"! Vem har någon relevant poäng här tro?
Aydin skrev:
För jag är f*n inte det älskar fart och får jag chansen att trycka platan i mattan på en strecka där jag det är ganska fritt från trafik då gör jag det och det hadde många anndra med gjort här inne på garaget.
Om jag bortser från åsyftningsfel (och gud vet vad) här, så.. kör hur du vill om det är helt fritt. Men bara för att du behöver uttrycka din "frihet" på vägen, betyder inte att andra skall riskera livet för detta!