Nytt försök med en Garaget.org Roadtrip 2008 ???

Lars-P
21 november 2007 · 427 Inlägg

Lägg den inte sammtidigt som den till tyskland som också planeras nu. Jag är klart intresserad om min bil duger smile

Mellqvisten
21 november 2007 · 279 Inlägg

CRX-vtec skrev:
Lägg den inte sammtidigt som den till tyskland som också planeras nu. Jag är klart intresserad om min bil duger smile

håller med..d e ju inte bestämt datum än för tyskland touren men lägg den inte samtidigt för många vill nog me på denna med..iaf ja oxå!

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken
Subaru Impreza WRX "Hawkeye" (2006)
John87 Stolt Volvoägare
21 november 2007 · 4 913 Inlägg

Såg att expempel-rutten gick genom Köping/Örebro.
Om vi kan så åker vi med därifrån.

Om resan går igenom trakterna här då smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
_Spawned_ Maskinförare
21 november 2007 · 1 163 Inlägg

Jodå, men om nån bara orkar ta sig tid att planera lite osv, så man får fram en rutt. stopp osv.. big_smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
21 november 2007 · 223 Inlägg

Fan jag är lätt på big_smile, om jag hinner få i en ny motor i bilen bara tongue

Volvo 855R (1996)
tjarniz
21 november 2007 · 361 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Jodå, men om nån bara orkar ta sig tid att planera lite osv, så man får fram en rutt. stopp osv.. big_smile

Man kan ju gå ihop olika områden  i norr/söder/mellan sverige osv... om man  bara vet  vart stoppen är.. .
Blir det häromkring i norr kan jag  sätta ner en fot  å ragga runt platser osv...


eventuellt oxå att man kan köra på en klubb festligheter om man vill... beroende på dag osv tongue
brucka jobba på nattklubbs evenemang.. kompisar  å så som driver.. 
skulle ev  kunna gå..

Senast redigerat av tjarniz (21 november 2007)

_Spawned_ Maskinförare
21 november 2007 · 1 163 Inlägg

Men snälla lilla vän ?! inte kan man väl gå på klubbar när man ska köra bil ?! ;D
Men om jag ser det så här, om vi börjar från luleå, kör ner till skellefteå, stannar en sväng om det är nån som ska med därifrån, fortsätter ner, blir ju säkert massa piss pauser m.m
Sen kör man vidare, stannar i kanske sundsvall. och fortsätter vidare därifrån ?
Kom gärna med ideer, då vi från norr kommer bara ni säger en plats smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
tjarniz
21 november 2007 · 361 Inlägg

blir bara ett massa stannande överallt känns de som ?tongue   måste hända nåmer hehe  annars äre ökeeen   big_smile

cocos Nobodys wife
21 november 2007 · 250 Inlägg

Tycker att den föreslagna rutten via E20 till örebro, sthlm, jönköping å slutligen halmstad låter som en toppen idé, en lagom runda som passerar bra större städer.  Å det är ingen större kostnad i bensin heller, kan räkna med max 2000:- med ev. extra körning för en bil med normal bränsleförbrukning....som min..  wink  Det borde väl de flesta ha råd med? Annars samåker man och delar på kostnaden. sedan e det ju "kost å logi" på det dock.

cocos is the shit!!!
Audi A3 "Carbon" (1997)
tjarniz
21 november 2007 · 361 Inlägg

cocos skrev:
Tycker att den föreslagna rutten via E20 till örebro, sthlm, jönköping å slutligen halmstad låter som en toppen idé, en lagom runda som passerar bra större städer.  Å det är ingen större kostnad i bensin heller, kan räkna med max 2000:- med ev. extra körning för en bil med normal bränsleförbrukning....som min..  wink  Det borde väl de flesta ha råd med? Annars samåker man och delar på kostnaden. sedan e det ju "kost å logi" på det dock.

Alltid bara de där jevla söder:P 
blir något mer  om alla vi från norr ska åka runt i en cirkel  efter att kört 100mil nemen TYP

cocos Nobodys wife
21 november 2007 · 250 Inlägg

tjarniz skrev:

cocos skrev:
Tycker att den föreslagna rutten via E20 till örebro, sthlm, jönköping å slutligen halmstad låter som en toppen idé, en lagom runda som passerar bra större städer.  Å det är ingen större kostnad i bensin heller, kan räkna med max 2000:- med ev. extra körning för en bil med normal bränsleförbrukning....som min..  wink  Det borde väl de flesta ha råd med? Annars samåker man och delar på kostnaden. sedan e det ju "kost å logi" på det dock.

Alltid bara de där jevla söder:P 
blir något mer  om alla vi från norr ska åka runt i en cirkel  efter att kört 100mil nemen TYP

Jag förstår helt å hållet, men det blir en sån låååång å dyr rutt att köra från norr till söder, och dessutom krävs det flera dagars ledighet. En annan idé kan ju vara att vi från söder och ni från norr möts upp i mitten och har ett större stopp, men nån kul aktivitet och övernattning.  Och sedan drar vi åt varsitt håll igen...?  Halva vägen var...

cocos is the shit!!!
Audi A3 "Carbon" (1997)
_Spawned_ Maskinförare
21 november 2007 · 1 163 Inlägg

hahaha, jadu.. 2000:- räcker nog inte långt om jag räknar för egendel.. tongue
Är ca 100mil från mig till sthlm, och sen allt över det tongue det blir många mil smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
kohler
21 november 2007 · 671 Inlägg

Kul idé men som sagt snacka med dom som gör tysklands touren så det inte blir samma datum för det är nog många som kan tänka sig att åka på båda.

Second is the first loser
tjarniz
21 november 2007 · 361 Inlägg

cocos skrev:

tjarniz skrev:

cocos skrev:
Tycker att den föreslagna rutten via E20 till örebro, sthlm, jönköping å slutligen halmstad låter som en toppen idé, en lagom runda som passerar bra större städer.  Å det är ingen större kostnad i bensin heller, kan räkna med max 2000:- med ev. extra körning för en bil med normal bränsleförbrukning....som min..  wink  Det borde väl de flesta ha råd med? Annars samåker man och delar på kostnaden. sedan e det ju "kost å logi" på det dock.

Alltid bara de där jevla söder:P 
blir något mer  om alla vi från norr ska åka runt i en cirkel  efter att kört 100mil nemen TYP

Jag förstår helt å hållet, men det blir en sån låååång å dyr rutt att köra från norr till söder, och dessutom krävs det flera dagars ledighet. En annan idé kan ju vara att vi från söder och ni från norr möts upp i mitten och har ett större stopp, men nån kul aktivitet och övernattning.  Och sedan drar vi åt varsitt håll igen...?  Halva vägen var...

jo va vell nått sånt vi började med som förslag...  smartast å göra så  att man möts mitt i smeten om man säger så..
för mkt om man slipper 30mil big_smile

cocos Nobodys wife
21 november 2007 · 250 Inlägg

haha  ja alla kan ju inte ha en så soppasnål bil som jag  big_smile...åker rutten gbg - stockholm två gånger i månaden så det går åt pengar ändå, då kan man lika gärna förvandla den turen till nåt roligare..  wink  Om någon e intresserad så finns det plats i min bil.

cocos is the shit!!!
Audi A3 "Carbon" (1997)
_Spawned_ Maskinförare
21 november 2007 · 1 163 Inlägg

Haha, jadu.. själv kör man ju japs ;D så bränsleförbrukningen är ju helt härligt ;D

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Kalle_Ponken
21 november 2007 · 1 752 Inlägg

Jag är nog lätt på! big_smile Vore riktigt kul om det vart att man stannade till på många lokalaträffar o avslutar med nån träff av modell större, typ Vallåkra eller Gatebil eller nått sånt lajbans? tongue (om datumen passar dvs)

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
zovix Maskinbefäl
21 november 2007 · 1 038 Inlägg

Tycker turen skall gå mer norröver. "Allt" arangeras i närheten av skåne eller södra sverige, och att ta sig dit bilr 150mil t.o.r. i ren transport. Bättre att gå lite mer norröver och köra kanske Stockholm --> Gävle --> Falun --> Örebro --> Göteborg

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
anders_osd
21 november 2007 · 5 Inlägg

Kul ide!

vore skoj å haka på en sån sak... ja e me om det  blir många soppa stopp... haha min bil drar ju lite per mil smile
Hur länge e tanken att man ska va ute då ?
// Anders

anders_osd
21 november 2007 · 5 Inlägg

cocos skrev:
haha  ja alla kan ju inte ha en så soppasnål bil som jag  big_smile...åker rutten gbg - stockholm två gånger i månaden så det går åt pengar ändå, då kan man lika gärna förvandla den turen till nåt roligare..  wink  Om någon e intresserad så finns det plats i min bil.

hehe mm kanske e trevligare å åka me dig smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang