Diskussion om att göra bilfilm i framtiden. Avstannat projekt.

melkersson
30 november 2007 · 23 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Till våren kan jag komma upp så kan håkan och jag spela lite billjud ihop : )
För från utsidan är den inte mkt att kolla på.
Men den passar nog bra till utfyllnad annars, har ju inte så stor chans mot bilarna som erbjudits i denna tråd, Skyline, supra, corvette osv : /

Ne men det är ju insidan som räknas eller hur;) slå oss ihop?tongue

No Japshit Just Real Power
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
30 november 2007 · 1 781 Inlägg

vet inte när min gode vän Mr Insane är klar med sin Vette.. men jag kan ju lova att den kommer bli brutal till sommaren då den har en hel del mer effekt än i sommar cool

kan ju höra med honom om han kanske vill vara med i TV rutan:P

Team Insane Racing
MrK
2 december 2007 · 407 Inlägg

vet ej om honda duger men bilderna talar ju för sig...kommer bli fet:D

decib3L Körv
2 december 2007 · 3 535 Inlägg

Jösses va fina bilar smile Min duger inte iaf, hehe..

Truckdriving Man
Darkie dARKiE
2 december 2007 · 5 031 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Till våren kan jag komma upp så kan håkan och jag spela lite billjud ihop : )
För från utsidan är den inte mkt att kolla på.
Men den passar nog bra till utfyllnad annars, har ju inte så stor chans mot bilarna som erbjudits i denna tråd, Skyline, supra, corvette osv : /

Jodå, du slår min honda ^^
Så jävla typiskt att man sålde bmwn den hade passat in.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Kaiko
2 december 2007 · 52 Inlägg

Skulle va skoj...

Micke ägare till Honda Civic Vti -92
http://www.garaget.org/?car=51637
axelj Assumption is the mother of all fuck ups!
2 december 2007 · 764 Inlägg

jag är lätt på med 850:in.. inte mycket till huvudpersonsbil, men statist kan den väl duga till? tongue Får säkert med mig polaren och hans lite smått modifierade miata också. för jag antar att du vill ha så mkt bilar det bara går?

alain www.bimmerpower.org
2 december 2007 · 3 995 Inlägg

En Fransman som jag och kör min BMW som i filmen ""le transporteur"" är det någonting att har?. big_smile cool

Senast redigerat av alain (2 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
D_MAN ?
2 december 2007 · 1 038 Inlägg

Nån evo anmäld roll pm:a gärna mer info om du vill ha med en smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
dallelito med lem
2 december 2007 · 1 147 Inlägg

jag e ju född till filmstjärna:) jag vill va med

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Masterworks
2 december 2007 ·

En liten filmsnutt på bilen, skruva gärna upp ljudet!  cool

http://www.masterworks.se/video/web/burnisen.wmv

Fredrik.Gustavsson
2 december 2007 · 2 123 Inlägg

melkersson skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:
Till våren kan jag komma upp så kan håkan och jag spela lite billjud ihop : )
För från utsidan är den inte mkt att kolla på.
Men den passar nog bra till utfyllnad annars, har ju inte så stor chans mot bilarna som erbjudits i denna tråd, Skyline, supra, corvette osv : /

Ne men det är ju insidan som räknas eller hur;) slå oss ihop?tongue

Precis, det är enligt mig roligare att hålla på med insidan iaf, finns mer att göra för vettigare pengar : )
Idag har jag plastat baslåda istället för handskfack till exempel, kostar inte många kronor direkt men fränt blir det : )
Har ni bestämt datum och tid än ?
Kan vi inte få lite info/manus om filmen ?
MVH Fredrik

Hampusd transportkonsult
2 december 2007 · 284 Inlägg

Om jag har fått igång mussen igen så skall vi nog kunna kliva in. Kan nog få med ett par till muskelbilar.

Bottles are for babys. Real men get blown.
Stefanius
2 december 2007 · 74 Inlägg

Haxxel skrev:
Tjena alla på garaget!
Vi brukar göra lite filmer då och då. Men nu ska jag till rörliga bilden i skolan göra ett stort projekt, en lite seriösare film. Så jag har planer och sitter och gör manus till en bilfilm. Väldigt inspirerad av the fast and the furious serien. En eller fler av scenerna utspelar sig på en street fest. Med streetrace och Db dragrace mm (som i fast and the furious).
Till detta kommer vi att behöva bilar och skådisar. Kamerautrustning kommer mestadels från SVT och den kommer även att klippas med proffsprogram. Men vill ni hjälpa till med det också så välkommnas det med. Även lite fetare bilar som typ ferrari kommer vara med i filmen.

Så jag undrar: Är ni intresserade av att hjälpa mej och vara med i filmen så att vi kan få massor av fina bilar och folk. Även om det är några som är intresserade av att medverka i mer av filmen istället för bara en gång?
Alla hjälp mottagest tacksamt även om ni bara har en liten idé så.
Detta kommer spelas in någon gång i vår, så sommarbilarna kommer vara framrullade.
Jag tänkte uppdatera med massor av mer info eftersom, men ni kan väll säja till om ni kanske kan, inget är bindande.

Är ni intresserade?

beror på när du menar... har hänt lite grejjer med crxen nu wink men kjolpaket o lack är inte på än så hade du räknat till våren så kan du vänta dig en feting + förare här wink

««کtعfaи!uک»» Powعr!
Honda CRX Vtec "Daily Driven" (1991)
Honda Civic Ek4 "JR kompressor" (2000)
viccoA
2 december 2007 · 3 109 Inlägg

Om datum och tider passar kan jag tänka mig att svänga upp till stocholm om du är intresserad av bilens medverkan, får ju inte bara bli japs smile

peter_1976 JDM
2 december 2007 · 2 201 Inlägg

ja, det skulle vara kul. inte för att min kanske är nån värsting, men duger kanske som utfyllnad. är det bara i stockholmsområdet det ska spelas in eller.

melkersson
2 december 2007 · 23 Inlägg

duger celican om jag tvättar den och hinner få på nya fälgar? vore nice att vara med!cool

No Japshit Just Real Power
evilaudio
2 december 2007 · 16 195 Inlägg

har en gammal cheva i garaget som nog skulle duga..haha

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Haxxel JDM
2 december 2007 · 593 Inlägg

Ojoj! Det anmäls otroliga bilar här! Jag och min crew börjar svettas lite nu, vi får ju lite press på oss med alla dessa bilar och människor. Men vi ska träffas och se på filmer och planera nästa helg. Då ska vi försöka få till något ganska sammanhängande grundmanus som ni kan få.
Vi var nyligen i lunda industriområde och kollade lite på plats, verkar som ett bra ställe det.
Vi behöver även en hel del människor, så om ni har polare ni vill fylla bilen med så att vi kan få lite mängder på träffen så vore det topp. Vi vill även ha en del tjejer så att det inte bara blir killar, ska vara så jämt som det går.
Jag tackar inte heller nej till en enda bil som blivit erbjuden på denna tråd, de är så vackra hela högen, detta kommer bli SKITBRA!
Har ni även lust att vara med på lite mer än bara träffen scenen och kanske kan bidra med någon kunskap eller en större skådespelarinsats så så är det varmt välkommet.

Tänkte sätta upp en lista på alla personer och bilar, så om ni kan skriva ert nick, namn och bil och vad ni kan göra i ett pm till mej så får vi en överblick.
T.ex såhär:

Haxxel/Axel - Honda civic 1.5i

Och om ni har nåra vänner som kanske inte är medlemmar här eller inte har bil så skriv det ändå T.ex:
Axel - Statist.

Senast redigerat av Haxxel (2 december 2007)

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
bmx
2 december 2007 · 7 100 Inlägg

haha,om ni behöver nån bil till nån krockscen eller nåt så kan forden ställa upp hehe tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang