Polisen tar proffesionella brottslingar och släpper dem direkt...

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
29 november 2007 · 963 Inlägg

I somras hade jag inbrott i min 2:a bil (Audi 100).
Polisen ringer mig runt 04:30 på morgonen och frågar om det är ok att det sitter två killar i min bil. "Naturligtvis inte" svarar jag.
Dörrlåset är uppbrutet och tändningslåset är sönderhackat. Det ligger slaghammare samt lite mer verktyg i en väska som inte är mitt.

Jag pratar lite med poliserna medans de håller killarna en bit bort med ryggen åt mig. Jag är arg men ändå glad att de äntligen tar sånt drägg som gör bilinbrott.

Några månader senare får jag ett brev hem där det står "Förundersökning nerlagd pga. bristande bevis".

Jag ringer polisen som haft hand om ärendet. Killarna som satt i min uppbrutna bil med verktygen mellan sig har sagt att "vi satt bara och värmde oss i bilen, den var redan uppbruten". Det var mitt i sommaren, vindstilla och bilen hade stått still i 8-10h. Det var inte varmare i bilen än ute!
Och då kan inte polisen göra något mer, så de släpper dem. Han 'tröstar' mig med att de ändå har så stort kriminellt register så de åker nog snart in ändå.

Det är väl ännu värre? De tar två proffesionella brottslingar i min uppbrutna bil och tror på en sån löjlig ursäkt?!!!

Jag frågade polisen om de tagit fingeravtryck på verktygen som fanns i bilen och får svaret "det har vi inte tänkt på, jag ska se om verktygen finns kvar hos oss".
Ja, man får väl hoppas att de inte ger verktygen till brottslingarna då de sagt att det inte är deras?!

Polisen ringer upp några dagar senare och säger att inga fingeravtryck var tillräckligt bra för att de ska kunna användas.

Varför inte bryta sig in på en bank mitt i natten? Om polisen kommer så kan man bara säga att det var redan uppbrutet och vi värmde oss bara...

Gillade inte polisväsendet innan detta och tycker inte mer om dem nu...

terazzi
29 november 2007 ·

ooooh fyfan!!

John87 Stolt Volvoägare
29 november 2007 · 4 913 Inlägg

Just den ursäkten tycker jag inte håller nåt vidare...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
t7m
29 november 2007 · 60 Inlägg

måste ha varit en genial utredare som hade hand om de fallet, stående ovationer till polisen

Killr0y_swe - De är jag de.
29 november 2007 · 354 Inlägg

Vet inte om man kan kalla dom proffesionella brottslingar..

De där med fingeravtrycken kan man ju förstå, de är klart att de inte finns fingeravtryck på sketna verktyg! wink

Men ge dej inte! Ring polisen varje dag och flera gånger så kanske de händer nått!

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
Streammen Kalaskillen
29 november 2007 · 246 Inlägg

Fyfan säger jag bara :S..helvete. Om detta hade vart USA hade brottslingarna redan setat i fängelse.

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
Hammarslag Inläggskritiker
29 november 2007 · 990 Inlägg

"Killarna som satt i min uppbrutna bil med verktygen mellan sig har sagt att "vi satt bara och värmde oss i bilen, den var redan uppbruten"


Haha så jävla klockrent, och det funka ?!
Finns många sätt och kringå lagen, så länge det finns en möjlighet att det varit så.
Tog dom itne killarna medans dom körde, så vad kan dom göra. Det kan ju faktiskt varit så att dom satte sig i bilen för att undkomma vind regn i rusk.
Om man bortser ifrån verktygen, vilket även tingsrätten måste ta hänsyn till att den möjligheten finns, men det lät fan bra roligt.
Inte för dig som ägare men ändå, vet själv blev påkörd av en kille som med flit flera ggr försökte köra över mig med sin bil på centrum, flera vitten det blev nerlagt. Otroligt.

Själv så har ja tom torskat för ofredande! slängde in en punkare iväggen o vips 1400 i böter, men att försöka köra ihjäl nån me en bil är lugnt.

Senast redigerat av Hammarslag (29 november 2007)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
MrTegefeldt Stålverksarbetare
29 november 2007 · 372 Inlägg

Den enda frågan som återstår: Vad gör polismyndigheten igentligen?
Om dom bara släpper brottslingar på det viset och hänvisar till att dom säkert ändå åker in snart så finns det ju inte mycke att göra för dom. De flesta som håller på med brott är ju redan kriminellt belastade.

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
beemern .......
29 november 2007 · 2 655 Inlägg

ja blir inte förvånad äns :S...

Hammarslag Inläggskritiker
29 november 2007 · 990 Inlägg

MazterX skrev:
Den enda frågan som återstår: Vad gör polismyndigheten igentligen?
Om dom bara släpper brottslingar på det viset och hänvisar till att dom säkert ändå åker in snart så finns det ju inte mycke att göra för dom. De flesta som håller på med brott är ju redan kriminellt belastade.

Dom jävlas med mig !

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
MrTegefeldt Stålverksarbetare
29 november 2007 · 372 Inlägg

Hehe, jo! att jävlas är dom bra på... (Även att plocka folks körkort roll)

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
MrTobias
29 november 2007 · 1 297 Inlägg

Ett sånt löjligt land vi lever i

Hammarslag Inläggskritiker
29 november 2007 · 990 Inlägg

MazterX skrev:
Hehe, jo! att jävlas är dom bra på... (Även att plocka folks körkort roll)

Hehe det har dom redan gjort 1gång för mig, om ja får välja så sitter ja nog fan hellre häktad 56 timmar igen än o blir av me kortet,  så drygt o ta om det.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
krossa
29 november 2007 · 167 Inlägg

Hmm undrar hur polisen tänkte "hmm jaha dom hade en ursäkt men då kan de ju inte va så farligt" sen ger dom fan i vad det är för ursäkt, bara det är en ursäkt?

Om det blir bråk på krogen å du klappar till en kille sen kmr snuten dit, inte fan kan du då säga "nämen han blödde redan som fan på läppen å sen skulle jag bara kolla om knogarna höll för jag har slagit sönder dom en gång förut" typ lika idiotisk!

Nee sånna där snutar borde ju fan räknas som medbrottslingar! hmm

Ingen minns en fegis
StiFf Wankel
30 november 2007 · 1 080 Inlägg

jaa förtroendet för snutarna bara växer och växer

MDS Västerås
__hogberg__
30 november 2007 · 1 161 Inlägg

känns igen sånt där..
ja blev misshandlad på en fest i sommras o anmälde det..
polisen fick namn o allt på dom som hade gjort de..
när ja sa namnen så sa dom bara att dom kände dom igen..
sen dagen efter så va ja o dokumenterade skadorna o skickade till polisen..
visserligen inga större skador som va synliga men ja fick mej ett par sparkar i huvvet o sånt o de synns ju inte så väl men de visste polisen om..
det som syndes på mej va att ja hade blod i halva ansiket pga smäll över käften o att ja hade ett skrap märke i pannan..
ett taf efteråt så skickade dom bara att fallet va nedlagt..
då tog ja kontakt med en som kännde dom som hade hoppat på mej o frågade om polisen hade haft dom inne på förhör men de hade dom ju inte..
så helt enkelt så sket polisen i de bara för att dom är lata..

esa vaarala
30 november 2007 · 184 Inlägg

skriv till aftonbladet om detta smile du kanske kommer med.. skulle vara rolig läsning för många runt i sverige.

MeloveGolf Vw trimmare
30 november 2007 · 2 995 Inlägg

__hogberg__ skrev:
så helt enkelt så sket polisen i de bara för att dom är lata..

ord mot ord du kan bara säga att dom slog ner dig dom säger nej det gjorde vi inte du nämner inga vittnen så då är du ju dömd till att förlora målet och åklagaren lägger ner..dock tycker jag trådskaparens historia är lite konstig
att gå in i någons bil borde vara hemfridsbrott det är ju samma sak som att gå in i grannes hus när inte han är hemma och sen förklara dig med att dörren var olåst en översyn av
vårt rättsystem skulle behövas och straffen skärpas rejält!

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
__hogberg__
30 november 2007 · 1 161 Inlägg

MeloveGolf skrev:

__hogberg__ skrev:
så helt enkelt så sket polisen i de bara för att dom är lata..

ord mot ord du kan bara säga att dom slog ner dig dom säger nej det gjorde vi inte du nämner inga vittnen så då är du ju dömd till att förlora målet och åklagaren lägger ner..dock tycker jag trådskaparens historia är lite konstig
att gå in i någons bil borde vara hemfridsbrott det är ju samma sak som att gå in i grannes hus när inte han är hemma och sen förklara dig med att dörren var olåst en översyn av
vårt rättsystem skulle behövas och straffen skärpas rejält!

jag hade ju vittnet på min sida.. 2 av dom var med till polisen sen fick polisen namn på 5 stycken till..

Mrsky
30 november 2007 · 218 Inlägg

Känner igen det där också, vi var ett antal personer i somras som var på en provat fest när 2 st objudna personer kommer. det slutade med att jag fick ett spräckt ögonbryn och fick sy 6 stygn. en kille ficke sitt knä sönderhoppat så han fick operera det, har varit sjukskriven sen dess. en kille fick 2 tänder utslagna samt 2 tjejjer fick motaga sparkar och slag.

polisen kommer och hör alla på plats. slänger in dessa personer i bilen varav iaf en är välkänd. och kör dom...DIREKT HEM?!?! trots att vi påpekade att dom garanterat var drogpåverkade och brode tas med in för provtagning struntades detta i. fick också efter ett tag ett brev där det stod att förundersökningen blev nedlagd.

Har dock gått så långt nu att jag varit i kontakt med åklagare samt den polis som tog över fallet precis innan det las ner.
Jag blev riktigt pisst när denna polisen var väldigt otrevlig och ohjälpsam från första början och dom sista orden som sades i det första tfnsamtalet var ungefär att detta kommer att anmälas som tjänstefel och allt som går att göra.

Detta verkar som att det gjorde att det hela fick lite fart. polisen har nu läs 8 månader för sent, börjat ta in folk för förhör.

Jag tvivlar på att något kommer att hända men man får väl se. annars finns det alltid andra vägar att gå....

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang