Är väll lite delad. Salt är bra ner till 5 minusgrader, sen blir det blixthalka direkt.
Sen att dom inte skrapar av vägen ordentligt först, innan dom har på salt. Går ju inte salta bort en halv decimeter snö som dom försökte med härnere förra året. Då får man ju moddplaning och kan lik förbannat inte bromsa eller styra.
Lär nybörjarna nu att göra som "oldboysen" och skita i asfalten och väglinjerna och sätta ner bladet i backen så det sprutar gnistor. Sen efter det så kan man salta.
Vi har den här, han sänker ner bladet tills han tappar styrningen, sen håller han det där tills han behöver ändra kurs. Blir bar asfalt efter, och det utan salt, så när dom saltar sen så blir det som en regnvåt väg bara. Så ska det gå till.
Man märker när han inte har jouren eller är ledig, får då är vägen antingen täckt av modd, eller så är den köligare än en kostig...
Skrapar dom vägen så kan dom dessutom dra ner på saltet.
Sen att det skadar bilarna... Det är ändå försent om dom slutar... är bilen körd i salt i hela sitt liv innan så tvekar jag på att det gör nån nytta att ta bort det nu...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!