6519
Sök

Angåene mitt stereobygge (kicker)

Värmlänning
172 Inlägg
20 november 2005
Trådstartare
Hej. Tänkte bygga lite ljud i min golf 3. Jag isörskaffade mig grejer från kicker. Jag har ett RS65.2 framsystem som jag driver med ett kx350.4 steg. Jag är inte så väldigt imonerad av ljudet... diskanterna låter bra men inte 6.5... har jag kopplat fel? har jag för klent steg? Tacksam för svar hälsningar david

6 851 Inlägg
20 november 2005
Steget är väl inte dirket för klent. men kolla så du inte har fasvänt eller satt dit steg på HP. delning. delningen skall inte vara på alls.
Det systemet skall rocka på ganska så duktigt..

21 761 Inlägg
20 november 2005
En dum fråga kanske men har du kopplat 6.5 i rätt fas?
Steget kan ge 4x90W i 2ohm och 2x175W i 4ohm, det borde väl räcka.

Suck, sen igen.
Senast redigerat av Drönirettab (20 november 2005)

Värmlänning
172 Inlägg
20 november 2005
Trådstartare
Ja jag har frågat mig för o ala säger samma sak. Är rätt oskuld på det här men jag ska koll apå det..just nu håller jag på o gör det lite fint..kommer bilder senare idagpå hur långt jag kommit...

Värmlänning
172 Inlägg
20 november 2005
Trådstartare
Har även ett par dubbla c10:or i skuffen. Lådanär byggd från kicker o jag tycker den spelar jättebra faktiskt. Det är nu så att jag har läst att de spelar bäst i en sluten låda? ska jag kanske satsa på en sådan? Någon som har tips på låda? Jag hade tänkt mig två stycken lådor, gärna så små som möjligt. är 20 liter ok då? jag driver nu basarna med ett kx400.1 steg.  Är väl tänkt jag ska ha ett par L7 10:or så småning om men men är ju bara en fattig student:)

6 851 Inlägg
20 november 2005
David Carlsson skrev:
Har även ett par dubbla c10:or i skuffen. Lådanär byggd från kicker o jag tycker den spelar jättebra faktiskt. Det är nu så att jag har läst att de spelar bäst i en sluten låda? ska jag kanske satsa på en sådan? Någon som har tips på låda? Jag hade tänkt mig två stycken lådor, gärna så små som möjligt. är 20 liter ok då? jag driver nu basarna med ett kx400.1 steg.  Är väl tänkt jag ska ha ett par L7 10:or så småning om men men är ju bara en fattig student:)

Har du en fabriks byggd låda från kicker med de element som skall sitta i så är det nog bra.
Dumt att ändra på den då de redan räknat ut att en skall vara sån.
skall man bygga slutna lådor till Comp.10" så är det runt 33L sluten låda som gäller..
steget funkar bra till de basarna du har, men skall du upp på L7 10":or så bör du byta till modell större..antingen kx600.1 eller kx.1200.1

Värmlänning
172 Inlägg
20 november 2005
Trådstartare
Jo det blir ju att byta ut både steget o basarna såklart...

Sök