Vill bara dela information!

Spawner
20 november 2005 · 505 Inlägg

Hejsan! Jag var till Biltema igår och såg att dom hade ett par 8" 3vägs högtalare kvar.. 2 stycken alltså, dom hade gått som smör i solsken. Dom kostade nämligen bara 300spänn styck.
Jag kom hem och ville testa dom lite fort, kastade in dom i bilen i hatthyllan och kopplade i allting, sedan så körde jag dom i 15 min för att ställa in dom rätt, sedan drog jag på lite.. Alltså det var grymt, dom spelade jämnt med mds fanatic fd693 som jag även har, det roliga är ju att biltemas 3 vägare kostade sammalagt 600spänn och mds 6'9or kostade 1200...

Okej att kvalitén på biltemas 3vägare kanske inte håller lika bra som mds:arna men som sagt, 600spänn billigare.. smile

Calibra Turbo 4x4
Drönirettab
20 november 2005 · 21 761 Inlägg

Helt klart, det kan vara väldigt bra grejor men även dåliga.
Har inte handlat stereogrejor men en del verktyg har det ju blivit och jag har inte haft problem med dessa.

Tuben
20 november 2005 · 238 Inlägg

biltema e kanon i bland, mds kan jag ju inte rekomendera tongue

Aatos
20 november 2005 · 291 Inlägg

joo, biltema e bra. Köpte 30mm2, strömkablar därifrån oxå fick dom hälften billigare än om jag skulle köp DLS kablar... finns mycket bra i biltema men även mycket dåligt, det mest störande e det att det skall stå Biltema på allt dom har..tongue

GrebyAxel
21 november 2005 · 524 Inlägg

JO, men sen e de ju de att om man skulle jämför dom i sånt ljud man inte hör eller skulle mäta i "finspel" eller kolla hur möe störningar de e i billigare saker så e de bra möe sämre... tongue Och om de då e så att de e möe störningar i högtalarna så e risken stor att de går sönder bra möe snabbare än ett par dyrare högtalare...

Spawner
22 november 2005 · 505 Inlägg

Testade idag att göra iordning 2 st "fake hatthyllor" och kapade ur hål för 8" trevägshögtalarna från biltema i en av dom, och till mds 6'9or i den andra, använda samma steg samma inställningar och jag tyckte att det gick att spela högre och mer bas med biltemahögtalarna, och som sagt finliret som vissa nu snackar om får man inte av att ha diskant bak i bilen, men jag testade även att lyssna väldigt noga efter missljud på hög ljudnivå och jag kan säga att på det sättet lät dom vääldigt lika:) alltså, jag som inte är nåt proffs och som inte är ute efter och tävla billjud så funkar alltså biltemas högtalare superbt.. smile

Helt sjukt tycker jag, MDS som är ett stort märke, med dyrare priser och spelar enligt mig sämre än biltemas billigmodeller!

Calibra Turbo 4x4
ludde__mannen draminbil.nu
22 november 2005 · 1 382 Inlägg

GrebyAxel skrev:
JO, men sen e de ju de att om man skulle jämför dom i sånt ljud man inte hör eller skulle mäta i "finspel" eller kolla hur möe störningar de e i billigare saker så e de bra möe sämre... tongue Och om de då e så att de e möe störningar i högtalarna så e risken stor att de går sönder bra möe snabbare än ett par dyrare högtalare...

Varför ska du mäta på ljudet du inte hör?
Spelar väll noll roll gummiboll eller?
Och hur "mäter" man välljud?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang