hur kan man tycka om saab??(kärringbil)

John87 Stolt Volvoägare
18 december 2007 · 4 913 Inlägg

Ur säkerhetssynpunkt har bakhjulsdrift inte mycket att komma med mot framhjulsdrivet.
Har kört båda på vintern och tar helt klart den framhjulsdrivna om jag bara ska ta mig från punkt A till B.

Ska man leka är bakhjulsdrivet bäst.
Mycket mer oförutsägbart och mer sladdbenäget.

Lägger mig inte in i SAAB-diskussionen då den är på sandlåde-nivå.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
villon
18 december 2007 · 684 Inlägg

Trådskaparne verkar inte ha mycket mellanpannbenen, bara ännu ett dumt påhopp som han kan hålla för sig själv.

Fwd är ju säkrare än rwd och alla vill som sagt inte ragga fjortisar utanför hydromacken med lossas drifting.

Och sen börja gemföra saab och volvo känns det lönt äns? blir bara smutskastning.
Du kär själv rwd volvo, men välkommen vet du inte att volvo inte har det längre? och sen smutskasta saab enbart för det är ju lite onödigt eller?

Stäng tråden innan det spårar ur.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
plankan
18 december 2007 ·

Att ni bara orkar.........................

Oxygen
18 december 2007 · 629 Inlägg

donsaarinen skrev:
asså ärligt talat, tror inte ni att framhjulsdrivet e för dom som inte kan ratta riktig bil? o ni som kör saab o tycker att jag har fel, tycker inte ni att det är roligare att köra en bakhjulsdriven eller 4hjusdriven bil? har ni aldrig gjort det så kan jag råda er till att prova. kommer ni fatta att saab e skit för kvinnor o gubbar!wink

Amtar att du baserar ditt enastående påstående att alla Saabar är kärringbilar enbart på att dom är framhjulsdrivna. Hur många bakhjulsdrivna bilar säljs det idag? BMW, Mercedes, en del jänkare och en massa sport och superbilar? Är resten kärringbilar då?

Senast redigerat av Oxygen (18 december 2007)

BMW 330e xDrive Touring LCI "Skyscraper Grey" (2024)
aenfors
18 december 2007 · 375 Inlägg

Fattar inte grejen med saab vs volvo kriget hmm Kör den bil ni vill och låt det va bra så. Eller har jag missat nåt??

Legolol
18 december 2007 · 169 Inlägg

kör varken det ena eller det andra för tillfället då volvon är under uppbyggnad annars är det ford å bmw som gäller ev. opel  manta när lönen kommer

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?
Volvo Amazon "RaTzOnEn" (1969)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
18 december 2007 · 5 042 Inlägg

donsaarinen skrev:
asså ärligt talat, tror inte ni att framhjulsdrivet e för dom som inte kan ratta riktig bil? o ni som kör saab o tycker att jag har fel, tycker inte ni att det är roligare att köra en bakhjulsdriven eller 4hjusdriven bil? har ni aldrig gjort det så kan jag råda er till att prova. kommer ni fatta att saab e skit för kvinnor o gubbar!wink

Hallåå! Rätt så ondörig tråd om jag får se säga så!
Sen för det andra så kanske folk tänker mer på sin säkerhet o är vettig i huvudet som kör en driftsäker bil & sen för det andra vem fan vill ha bakhjulsdrivet på vintern. Så grymt värdelöst ju!
Sen att du kör Kebabracer & Gubbbil är ju dina bekymmer.
Det är så det funkar här i världen. Alla kan inte gilla ett o samma märke..
Tänk dig för innan du startar sån här tråd för jag gissar på att folk har röstat ner din bil nu efter denna tråd..

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (18 december 2007)

C H E V R O L E T <3
Frosted
18 december 2007 · 1 878 Inlägg

kommer som vanligt bara bli massa paj kastning på volvo och saab. nästintill lika bra o låsa tråden.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
740tjejen
18 december 2007 · 351 Inlägg

jag kör båda sorter. och jag stortrivs bakom ratten på båda.

Våga Köra Sänkt
chrizz Administratör
18 december 2007 · 11 790 Inlägg

Oerhört meningsfull tråd att skapa? Nope.

Låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Phaetoon
18 december 2007 · 8 156 Inlägg

Det finns ju en anledning till att många bilar idag är framhjulsdrivna. När Saaben kom på 60-talet så vann dom ju en hel del rally-tävlingar. Detta ack vare framhjulsdriften.

Smaken är som baken.
Tänk på Gorgs regler också, innan denna tråd spårar ur (det brukar (Anti) SAAB och Volvo-trådar göra.

Speciellt dessa regler jag tänkte på: Var trevlig och respektera andras åsikter.
Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
Minsta lilla att jag ser att den här tråden spårar ur mer än den redan gjort så låser jag den.

*Edit
och där fick jag för att jag tog tid att kolla nyheterna och skrev ett litet längre inlägg.
Bra att Chrizz är snabb.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang