4766
Sök

Skön Bruksbil ?

1 754 Inlägg
23 december 2007
master_lars skrev:
Scorpio är väl ok bilar, iaf om de vart skötta  av en pedant.. Dock är långt ifrån alla Scorpio välskötta och bra bilar..

Sant, men samma sak gäller Saab, lådorna rasar om man inte kör mjukt...

Jag kan inget om allt.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
Holiace skrev:
master_lars skrev:
Scorpio är väl ok bilar, iaf om de vart skötta  av en pedant.. Dock är långt ifrån alla Scorpio välskötta och bra bilar..

Men hur kom saab in i bilden i min tråd? hmm

Bmw osv..

1 754 Inlägg
23 december 2007
UseDubbelTurbo skrev:
Holiace skrev:
master_lars skrev:

Men hur kom saab in i bilden i min tråd? hmm

master_lars äger 2 saabar så jag påpekade bara lite...

Och jag får alltid höra att Saab är otroligt bra bilar som går fort och är bekväma...

Jag kan inget om allt.

294 Inlägg
23 december 2007
master_lars skrev:

en scoprio med t ex många ägare lever upp till fullo med FORD, Fodrar Ordentliga Reparationer Dagligen...

90 tals fordarna må vara billiga i inköp, billig i bränsle, men se till att reservdelar som inte går sönder så ofta (men som kan vara sönder) är skick, för dessa delar tar ford skyhöga priser för..

t ex stötdmpare bak på scoprio kombi, 4800st!

Men skön bil!
ford scorpio cosworth har 200hk i en vridskön och snål v6a med 4stegs automat.
Senast redigerat av unpatterned (23 december 2007)

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

212 Inlägg
23 december 2007
http://www.blocket.se/vi/14204258.htm?c … amp;last=1

den är bra, kolla priset, jämfört med andra är den rätt billig med tanke på uttrustning och miltal. sen på med några fina 17 blir den perfekt, lite sportig i utseende men komfort har du definitivt.

Körv
3 535 Inlägg
23 december 2007
Subaru Impreza!! smile Går att hitta en kombi för det priset, och det är 4wd, automat finns. Lagom med kusar smile Och Subaru är ju ALLTID att lita på. Dina barnbarn kan ju i princip ta över bilen.

Den kanske inte är den snyggaste bilen. Men den är otroligt prisvärd. Kollar själv på en sån smile

Truckdriving Man

3 138 Inlägg
23 december 2007
Om du tycker att BMWs 7-serie är för dyr instämmer jag med unpatterned och säger Scorpio Cosworth. Gjordes mellan 95 och 98. Har de mesta moderniteter utom TV och GPS (vilket man lätt kan skaffa eftermarknadsprylar till).

Bilen är inte världens snyggaste på utsidan men om du kör den förstår du varför jag rekommenderar den. Stor skillnad mot äldre generationens scorpio. Rejält tyst, oehört mycket isolering i bilen...
Automaten går perfekt och har sport o vinterläge men ingen möjlighet att spaka "manuellt".
Hade en sån här bil när jag jobbade som säljare och körde +3000 mil om året. Går kanon att köra långt i. Alla exemplar är så gott som fullutrustade, det som skiljer är i regel om de har taklucka eller inte.

http://www.blocket.se/vi/12448951.htm?ca=23_8_s
Pruta ner denna till 20k så är det en bra affär...

Ett trevligt alternativ är en Omega MV6. Lite törstigare än Scorpion men också en trevlig bil.
http://www.blocket.se/vi/14074741.htm?c … amp;last=1

S80 T6 är en härlig kärra också, dock framhjulsdriven men ändå helt okej. Inte lika komfortabel som Scorpion men mycket modernare (och möjligen snyggare)
http://www.blocket.se/vi/14452597.htm?ca=23_8_s
Senast redigerat av viccoA (23 december 2007)

6 851 Inlägg
23 december 2007
Tycker du ska kika på en Audi S4 91-94. då med motor  4.2L V8.
Denna går att få med automat, har 4wd, ganska "mjuk" med org. fjädring, klarar 0-100 en bit under 9sek och har mer än 150hk wink
Dessa kan man hitta för runt 50k i ok. skick..

1 703 Inlägg
23 december 2007
Audi S4 med 2.2 liters 5:an är annars allt du behöver wink
Denna är till salu vet jag:
http://www.garaget.org/?car=74556

transportkonsult
284 Inlägg
23 december 2007
bmw530iA skrev:
http://www.blocket.se/vi/14204258.htm?ca=23_11_s&last=1

den är bra, kolla priset, jämfört med andra är den rätt billig med tanke på uttrustning och miltal. sen på med några fina 17 blir den perfekt, lite sportig i utseende men komfort har du definitivt.

Är det du eller din polare som säljer den?
Med tanke på att du promotar den i fler trådar.

Bottles are for babys. Real men get blown.

Smålänning
7 887 Inlägg
23 december 2007
Är själv inne på att köpa en större bil som nästa. För mi del lutar det dock mer åt försäkrings och driftkostnader. Jag själv velar mellan Volvo 945 LTT och Saab 9000 CSE 2,3 LTT. Två av svensk bilindustris bästa bilar. Lite OT visselign, men det kanske skulle vara nått för dig att kolla på också. Eller 940 FTT/9000 aero för din del. Mycket för pengarna, och billiga delar. Pilotstolarna och inredningen i en saab 9000 aero är bland det skönaste som finns i en bil.
Sen som alla andra nämt, BMW, Mercedes är mycket bra bilar, men det känns som att man betalar mycket för "märket i grillen" i dom fallen. Ett tips är att kolla på alfa romeo t.ex. En välvårdad sån är mycket bra bilar.

Holiace skrev:

Ofan... Tur man inte visste det innan, för då hade jag väll rasat 10 stycken... istället för en som rasade efter 100 mil utan olja...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 021 Inlägg
23 december 2007
http://www.blocket.se/vi/14592999.htm?ca=9_s
denna såg ut o va lite stylad (tyvärr)
men det finns många andra fina för bra priser

transportkonsult
284 Inlägg
23 december 2007
twin_cam skrev:
Är själv inne på att köpa en större bil som nästa. För mi del lutar det dock mer åt försäkrings och driftkostnader. Jag själv velar mellan Volvo 945 LTT och Saab 9000 CSE 2,3 LTT. Två av svensk bilindustris bästa bilar. Lite OT visselign, men det kanske skulle vara nått för dig att kolla på också. Eller 940 FTT/9000 aero för din del. Mycket för pengarna, och billiga delar. Pilotstolarna och inredningen i en saab 9000 aero är bland det skönaste som finns i en bil.
Sen som alla andra nämt, BMW, Mercedes är mycket bra bilar, men det känns som att man betalar mycket för "märket i grillen" i dom fallen. Ett tips är att kolla på alfa romeo t.ex. En välvårdad sån är mycket bra bilar.

Holiace skrev:

Ofan... Tur man inte visste det innan, för då hade jag väll rasat 10 stycken... istället för en som rasade efter 100 mil utan olja...

Lådorna på saab är hopplösa. Första som ballar ur är backen. Vet inte hur det är på 900OG men på 9000 och 900NG så är dom tyvärr inte världens bästa. Kan räcka med ett chip så dröjer det inte så långt innan lådan börjar ta stryk.

Skillnaden mellan tex mercedes, BMW och tex volvo 940 är att volvon är ett slagskepp. Budade i en 940 ett tag. om man bara gick in lite kraftigt i en kurva så hade man ju sjögång i bilen. Medans tex tyskarna kan man faktiskt köra ganska inspirerat innan det börjar bli för gungigt.

transportkonsult
284 Inlägg
23 december 2007
Rille0 skrev:
http://www.blocket.se/vi/14592999.htm?ca=9_s
denna såg ut o va lite stylad (tyvärr)
men det finns många andra fina för bra priser

GRYMT BALLA BILAR! På med ett par schyssta fälgar så har du ett riktigt pimpåk.

Men köper du en jaguar av äldre årsmodell så ska du ha tillgång till garage. En jävla massa verktyg och vara arbetslös. Då det alltid är problem med jaguarer.
Är själv lite sugen på en sen 70talare. big_smile

huh?
10 427 Inlägg
23 december 2007
Hampusd skrev:
Budade i en 940 ett tag. om man bara gick in lite kraftigt i en kurva så hade man ju sjögång i bilen. Medans tex tyskarna kan man faktiskt köra ganska inspirerat innan det börjar bli för gungigt.

Finns lite prylar som kan råda bot på det faktiskt, fetare krängningshämmare bak & fram
så slipper man båt-stuket wink Ingenting är omöjligt! big_smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
Tack för alla svar grabbar.. är ju inte så jätte aktuellt just precis exakt nu men känns bra att  ha fått lite tips o ider. men är väl fram till sommaren det gäller..

Bmw osv..

transportkonsult
284 Inlägg
23 december 2007
steifan skrev:
Hampusd skrev:
Budade i en 940 ett tag. om man bara gick in lite kraftigt i en kurva så hade man ju sjögång i bilen. Medans tex tyskarna kan man faktiskt köra ganska inspirerat innan det börjar bli för gungigt.

Finns lite prylar som kan råda bot på det faktiskt, fetare krängningshämmare bak & fram

Nä visst man kan göra alla bilar bra. Men nu pratade vi en bil som var bra redan från början. Så man slipper göra det.

Sen skall den kanske vara snygg också?

553 Inlägg
23 december 2007
Hampusd skrev:
steifan skrev:
Hampusd skrev:

Nä visst man kan göra alla bilar bra. Men nu pratade vi en bil som var bra redan från början. Så man slipper göra det.

Men en 940 är snygg !!

transportkonsult
284 Inlägg
23 december 2007
Chrill27 skrev:
Hampusd skrev:
steifan skrev:

Men en 940 är snygg !!

Haha

Om man köper skor så plockar man ur skorna ur kartongen och slänger kartongen. Inte använder den som bil. big_smile

huh?
10 427 Inlägg
24 december 2007
Hampusd skrev:
steifan skrev:
Hampusd skrev:

Lathet menar du? wink

Finns 25mm/25mm k-hämmare att plocka hem från USA.
Borde duga rätt bra cool

Sök